Corona nieuws deel 9

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 23 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butchke

Butchke Niet meer actief

Pardon, ik heb het toch niet tegen jou?
    @Paardenbloem wil ook niet testen… dus niet testen EN niet vaccineren maar wel op vakantie willen en verwachten dat anderen wel de moeite moeten doen voor een vaccin of test.

Sorry hoor als je geen enkele moeite wil doen, moet je gewoon helemaal thuis blijven.

Trirani en Leesteken vinden dit leuk.
  2. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Nee dat was ook niet mijn bedoeling maar volgens mij gaan er nu dingen door elkaar lopen of begrijpen we elkaar verkeerd;)

Verplicht moeten vaccineren voor school vind ik overigens ook niet ideaal, maar dan gaat het in elk geval om vaccins die al jaren veilig en effectief blijken te zijn.. Waar ik nu moeite mee heb is dat mensen gedwongen worden om iets te nemen wat nog zo nieuw is en officieel zelfs nog in de testfase..

Nikki23, Saartje33 en Mapje vinden dit leuk.
  3. Paardenbloem

Ho eens, je legt mij woorden in de mond die helemaal niet kloppen.
    De grap is dat ik niet eens hoef te testen want ik heb een herstelbewijs van corona wat ik in april gehad heb:)
    Dus dat ik geen moeite wil doen, heb je er zelf van gemaakt. Ik vind het alleen kwalijk dat het mensen die toevallig niet recent corona hebben gehad en zich nog niet durven vaccineren, zo moeilijk gemaakt wordt.
    En dan heb ik het trouwens niet primair over op vakantie gaan, maar vooral over de Fransen die het dus in hun eigen land lastig gaan krijgen met werk en uitjes.

4. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    Maar waar is het testen volgens jou dan nog voor nodig als straks iedereen die wil zijn vaccin gehad heeft? Als het vaccin goed zijn werk doet zal dit sowieso moeten resulteren in veel minder ziekenhuisopnames.

Saartje33 en Mapje vinden dit leuk.
  5. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja ik vind het ook discutabel hoor. Maar ik weet niet zo goed of ik de alternatieven beter vindt. Zeker als je zoals in Frankrijk een lage vaccinatiegraad hebt moet je wel iets (maatregelen of testen) met de mensen die niet vaccineren.. anders blijf je steeds hetzelfde cirkeltje houden ben ik bang.

Athina vindt dit leuk.
  6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Daar hoop ik dus ook op. Vaccineren zou de uitweg zijn, dan moet je zodra iedereen de kans heeft gehad zich volledig te laten vaccineren (van risicogroepen tot gezonde jongeren) ook stoppen met maatregelen (toegangstesten etc). Hooguit blijven testen bij klachten om in beeld te houden hoe het verloopt.

Wat de UK doet, vind ik zo gek nog niet - alleen doen ze het daar volgens mij nog net iets te vroeg.

Nellie4 en Saartje33 vinden dit leuk.
  7. Butchke

Butchke Niet meer actief

Maar het vaccin doet zijn werk niet goed… dat is nou het probleem.
    In Spanje en Portugal lopen de ziekenhuis opnames behoorlijk op.
    En begrijp me niet verkeerd, iedereen moet zelf weten of die een prik laat zetten. Maar als je ervoor kiest het niet te doen, dan zal je vaker getest gaan worden om toch te kunnen participeren aan bepaalde zaken.

8. Mapje

Mapje Niet meer actief

Nee dan zou het steeds minder tot niet meer nodig moeten zijn. Maar dan moet de dekkingsgraad voor vaccinatie wel hoog genoeg zijn om dat uit te doven. In NL gaat dat misschien zo zijn maar bijv in Frankrijk is de dekkingsgraad laag. Dan moet je dat wel omhoog zien te krijgen anders blijf je bezig met testen en maatregelen. En aangezien wij tegenwoordig graag reizen is het ook nog eens belangrijk dat in alle landen die dekkingsgraad
    goed is…

femkes vindt dit leuk.
  9. Baloei

Baloei Niet meer actief

Ja maar stel nou dat het niet laten testen voor uitjes zorgt voor een gigantische uitbraak, omdat de vaccinatiegraad maar 40% is. Hoe ga je dan die mensen allemaal behandelen? Of ga je ze weigeren in het ziekenhuis?

femkes vindt dit leuk.
  10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Precies, en in dat licht begrijp ik de druk op vaccineren ook heel goed. Anders is het blijven aanmodderen van golf tot golf, dat kan niet..

Athina vindt dit leuk.
  11. Paardenbloem

Of accepteren dat corona erbij hoort. En alleen kwetsbaren en degenen die zelf willen, laten vaccineren..

Nikki23, sidmick en Saartje33 vinden dit leuk.
  12. Butchke

Butchke Niet meer actief

Jij geeft toch in een eerdere post aan dat je geen kosten wil maken en moeite wil doen om te testen omdat de kwetsbare groep zich moet laten vaccineren?
    Zo heb ik jouw bericht zeker geïnterpreteerd….

En zoals ik hier ook aangaf, ben ik ook geen voorstander van verplicht vaccineren. Dat moet iedereen helemaal zelf weten.

13. Paardenbloem

#973 Paardenbloem, 13 jul 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jul 2021
    Als de risicogroepen ingeënt zijn, moet dat niet zo’n groot probleem meer zijn lijkt me. En nee, ik snap ook niet dat er niet aan structurele opschaling van ziekenhuis- en IC-capaciteit gewerkt wordt vanaf het begin van de pandemie, omdat het duidelijk is dat we corona nooit helemaal kwijt zullen raken. Waarom alleen die tunnelvisie op vaccineren als oplossing..

Nikki23, Liliane92 en Saartje33 vinden dit leuk.
  14. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.741
    4.915
    113
    Maar als het vaccin zijn werk niet goed doet, waarom mag je met een vaccinatiebewijs dan wél participeren?

Nikki23, Hanneke, Cin85 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Paardenbloem

Ik zou dat ook niet willen nee, maar het gaat me dus niet zozeer om mijn eigen portemonnee of tijd want ik ga niet eens naar Frankrijk en heb dus een herstelbewijs maar ik vind het dus gewoon heel erg kwalijk als dit beleid gewoon geaccepteerd wordt.

16. Baloei

Baloei Niet meer actief

maar niet alleen de risicogroepen komen in het zkh, hè? En de IC opschalen voor eeuwig is toch ook geen oplossing? Hoe wil je dat bekostigen dan?

Trirani, femkes en Butchke vinden dit leuk.
  17. Baloei

Baloei Niet meer actief

Omdat ze ervan uitgaan dat onder gevaccineerden de uitbraken beperkt blijven en te handelen zijn?

Trirani en Athina vinden dit leuk.
  18. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja maar als dan de dekkingsgraad laag blijft blijft het toch druk geven op de ziekenhuizen voor degene die niet gevaccineerd zijn? Die sneller in ziekenhuis terecht komen omdat ze zieker worden? Dus dan blijven er maatregelen zijn om de zorg te ontlasten omdat we daar ook een tekort hebben aan bijv alleen al personeel.

Stel dat we dat zeggen we laten alles los en alleen als je wil vaccineer je. En de dekkingsgraad is maar 30%: ook ongevaccineerde dertigers kunnen dan in het ziekenhuis belanden (en dat gebeurde de afgelopen maanden ook want je zag het dalen bij 70+ maar daaronder nog steeds veel
    Opnames) dan blijft de druk toch op de zorg. En om die af te laten nemen heb je weer maatregelen nodig.

Je moet gewoon zo’n hoog mogelijke dekkingsgraad hebben en dan kunnen degene die om wat voor redenen dan ook niet vaccineren ook weer vrij leven omdat het virus uitdooft en de kans dat zij besmet raken ook lager wordt. Net als met bijv mazelen etc. Dus ik snap best dat de regering die dekkingsgraad omhoog wil.

bloem82, Athina en femkes vinden dit leuk.
  19. Paardenbloem

Met al dat geld wat over de balk gesmeten wordt aan testen voor toegang, ongebruikte mondkapjes, voorlichtingscampagnes over vaccineren etc?
    Nee daar kan ik heel interessant over doen maar daar heb ik onvoldoende inzicht voor in de overheidsfinanciën. Maar ik kan wel concluderen dat ze maar op 1 paard gokken.
    En er valt op basis van data heel goed in te schatten wat risicogroepen zijn om in het ziekenhuis te komen. Wat mij betreft mogen ze die groepen heel pragmatisch benaderen en op die manier het voor de zorg zo draaglijk mogelijk maken.

Bloempjelief en maliro vinden dit leuk.
  20. Butchke

Butchke Niet meer actief

Ja dat moet je het kabinet vragen…;) ik vind het schijnveiligheid. Er verschijnen de laatste tijd steeds meer berichten dat de vaccins niet voldoende beschermen tegen de Delta variant. De besmettingen onder ouderen nemen weer toe en tegen de 30 verzorgingshuizen hebben weer te maken met besmettingen. Ook waar ik werk raken ouderen weer besmet, ze zijn volledig gevaccineerd, hebben de alphavariant soms al doorlopen en sommigen zijn toch echt goed ziek:(

Deel Deze Pagina