https://www.nu.nl/coronavirus/6145285/reproductiegetal-voor-het-eerst-in-ruim-een-jaar-weer-boven-de-2.html Klote zooi..
Hoe meer besmettingen, hoe meer mensen in het ziekenhuis belanden, op de IC belanden en overlijden. Bij ouderen lopen de ziekenhuiscijfers relatief sneller op dan bij jongeren, maar het principe blijft hetzelfde. Als je het virus gewoon zijn gaan laat gaan, zullen heel erg veel mensen ziek worden, voornamelijk ongevaccineerden, maar ook een aantal gevaccineerden gewoon omdat geen enkel vaccin 100% werkt. Onder de ernstig zieken en mensen die overlijden zijn ook jongeren en jong volwassenen. De vraag is dus als je geen maatregelen wil, geen vaccin etc: Hoeveel mensenlevens wil je opofferen voor jou vrijheid? Welk aantal is voor jou te verantwoorden? je ziet bijvoorbeeld aan de cijfers van Duitsland van afgelopen week hoe goed de vaccins werken. In de groep gevaccineerden waren ongeveer 4000 besmettingen, in de groep niet-gevaccineerden waren dat er in dezelfde periode bijna 1 miljoen. Ongeveer de helft van de volwassenen is daar gevaccineerd. Als je uitgaat van een IFR van 1 (bron: https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19) betekent dat dat er in de groep niet-gevaccineerden bijna 10.000 mensen overlijden.
Ik zeg toch niet dat het egoïstisch is? En de zkh-opnames door vaccinaties zijn wel degelijk verwaarloosbaar, de zkh zijn leeg. Zeker vergeleken met de Corona-patiënten is het helemaal niks, die paar mensen.
Aantal nieuwe opnamen stijgt, LCPS verwacht ook toename ziekenhuisbezetting Deze week neemt voor eerst sinds eind april het aantal nieuwe opnamen toe. De afgelopen week zijn in totaal 92 coronapatiënten nieuw opgenomen in de Nederlandse ziekenhuizen. Veel minder dan in de laatste week van april, toen er ruim 2 duizend nieuwe patiënten opgenomen werden, maar wel een toename van 42 procent ten opzichte van vorige week. Sinds gistermiddag zijn in totaal 18 nieuwe covid-patiënten opgenomen, 2 op de ic en 16 op een reguliere verpleegafdeling. In diezelfde tijd hebben 27 coronapatiënten het ziekenhuis verlaten. Dit blijkt uit cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). In de Nederlandse ziekenhuizen liggen nu 204 patiënten vanwege covid-19, van wie 75 op de ic. Dit zijn er 8 minder dan dan vorige week dinsdag. De ziekenhuisbezetting is vooralsnog laag, maar het LCPS verwacht het aantal coronapatiënten wel gaat toenemen vanwege de vele nieuwe besmettingen en de deltavariant van het virus: ‘De instroom en bezetting van COVID-patiënten vertoont een trendbreuk sinds afgelopen vrijdag. Volgens onze prognoses stijgt deze week de bezetting op de ic en in de kliniek.’
ja, er zijn miljoenen mensen gevaccineerd en er liggen er maar een paar in het ziekenhuis nu. Anders was de zorg toch wel overbelast?
Dat geloof ik hoor, het ging mij ook niet om jouw opmerking. Maar om het gesprek wat daaruit voortkwam en toen de opmerking: " die dienen het grote belang"
Ik wil echt niet doemdenken, maar wees weer extra alert. Bij geen 1,5 m afstand kunnen hanteren in binnenruimtes gewoon weer mondkapje op (wel FFP2) en handen wassen (zeep is voldoende 20 seconden) bij handalcohol 50 seconden (dacht ik). En even niet teveel mensen opzoeken. Let op jezelf en elkaar!
hahaha! Je opmerking is grappig, maar ik bedoel het echt wel serieus. Kleine maatregelen, groot verschil.
Ik hou me al vanaf het begin aan de basis maatregelen. Kom nergens. En dat is voor mij helemaal niet moeilijk want ik kwam voor Corona ook al niet erg vaak op drukke plekken. Als mega introvert met autistische kinderen was dat toch al geen optie. dat de Delta variant besmettelijker is dat wisten ze toch al lang. Die Delta variant gaat nu al best een tijdje rond, niet sinds vorige week ofzo. Daarom begrijp ik gewoon niet dat ze laatst die clubs opengooiden. Ik begrijp ook gewoon niet dat reizen niet veel meer wordt afgeraden. Als je iets toestaat gaan mensen het doen. Er werken toch vast gedragswetenschappers bij de overheid. Die moeten toch weten dat mensen zo in elkaar steken, dat weet ik als leek nog... Ik vind het gewoon enorm krom allemaal.
Van wanneer is dit bericht? Op AD staat namelijk dit; 14:13 Het aantal coronapatiënten in Nederlandse ziekenhuizen is dinsdag afgenomen, blijkt uit de nieuwe cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). In totaal worden er momenteel 204 coronapatiënten in ziekenhuizen behandeld, negen minder dan maandag.
Staat er toch ook, 204 in ziekenhuis? Bericht van vandaag op de Volkskrant liveblog. De opnamen per week nemen toe, de bezetting gelukkig nog niet.
Het bericht van het AD gaat over de bezetting. Dat is incl ontslagen en nieuwe opnames. Er zijn dus meer mensen ontslagen dan opgenomen, maar de stijging aan nieuwe opnames is wel opmerkelijk, en daarmee ook zorgelijk.
https://nos.nl/video/2387730-de-dominante-deltavariant-uitgelegd Ik vind dit wel een duidelijk filmpje, wel van 3 juli.
Ja en ik ben recent in het onderwijs gestapt en niet omdat het me financieel zo aantrekkelijk leek. Maar ik denk dat het omhoog gooien van salarissen een druppel op een gloeiende plaat is. Werkdruk is daardoor op de kortere termijn echt niet weg en je krijgt ook niet meteen gevoel van waardering. Daar is een veel langere adem voor nodig. Dus wat we nu ook beslissen, de problemen met werkdruk en het gebrek aan personeel in onderwijs en zorg zijn echt niet binnen 5 jaar (laat staan binnen 1 jaar) opgelost. Ik wilde trouwens heel graag mijn vaccin, stond elke dag voor volle groepen die zich echt niet aan de regels hielden. Heb collega’s gehad die maanden uit de roulatie waren/nog zijn vanwege corona en daardoor werd de werkdruk voor de rest weer hoger. Dus nee, al gooi je er miljoenen tegenaan, ik zie die werknemers nog niet komen hoor.
Binnen 1 jaar niet nee, binnen 5 jaar zou er al best wat kunnen veranderen denk ik. Dus ik vind het jammer dat de regering zich blindstaart op korte(re) termijn oplossingen.