ik ben en ken baloei niet -maar ik weet bijvoorbeeld wel bij mensen die grote borst-herstel-operaties krijgen - waar sowieso al een jaar wachttijd voor was - dat die opgelopen zijn naar 2 jaar soms... En sommige hebben 'alleen maar' een uiterlijk probleem. Er zijn er ook bij waar protheses vervangen moeten worden en als je daar fysiek last van hebt - is dat ook zo heftig. Maar de rij is zo lang . Ook mensen die al diverse keren gebeld zijn en weer afgebeld. Omdat ze tóch weer gingen afschalen of toch te veel zieken (er is best een groot operatieteam nodig voor deze specifieke operatie). Voor een operatie met 6 weken herstel is dat psychisch ook telkens zo'n klap - omdat je je er praktisch en emotioneel zo op voorbereid. Maar oke... Ik zelf zie/lees in die groep dus ook wel fysiek en emotionele pijn.
Het zal per zorg instelling verschillen dan. Volgens mij heb je als vaste medewerker (en lang in dienst) wat meer inspraak op je uren en eventuele vaste vrije dag. Ik ben op gesprek geweest voor een bbl traject en er werd echt van je gevraagd dat je flexibel bent.. en dat ben ik best wel, maar heb ook nog een gezin. Ligt er ook aan wat je qua inkomsten kan missen, met 16uur wordt het bijv. al krap. Opvangkosten bij onze opvang zijn rete duur voor flexibele opvang zulke zaken spelen allemaal mee. Hoorde ook van iemand die in de zorg werkt en in dat zelfde gebouw zit ook een kdv.. ideaal! Daar zouden ze een voorbeeld aan kunnen nemen.. Als zulke dingen beter op elkaar afgestemd waren, dan was ik er wellicht voor gegaan. Maar voor nu wacht ik liever tot de kinderen ouder zijn en beide naar school gaan.
Je kan zelf aangeven hoeveel uur je wilt werken. Nee hoor want collega's die nieuw zijn mogen het ook aangeven. Een vriendin van mij gaat na 3 jaar weer werken in een ziekenhuis als verpleegkundige en die kan standaard de maandag en dinsdag werken en om het weekend. Juist door het te kort aan personeel worden er steeds meer dit soort dingen gedaan om het aantrekkelijk te maken.
Beetje voorzichtig zijn met goed bedoelde adviezen als iemand al een jaar op een wachtlijst staat voor een operatie, je weet niet wat er fysiek en emotioneel bij deze persoon speelt, dit kan heel gevoelig liggen. Dan gaan emoties hoog opspelen, zoals ik hier lees.. Ik begrijp volkomen dat dit kan gebeuren, maar laten we proberen het respectvol en empatisch te houden.. Een beetje inleven hoe het voor een ander kan zijn als jij in die situatie zou zitten en aan de andere kant onze emoties niet teveel te laten domineren, hoe emotioneel het onderwerp ook is.. *Terug naar on topic*
Dat was bij deze instelling niet het geval! Maar als er nog een vacature voor een bbl traject is bij een andere instelling, zal ik het daar ook nog eens proberen
Beetje flauwe/lastige vraag, want als het antwoord 0 is dan weten we nog steeds niet wie zij allemaal op hun beurt weer besmetten. Net zoals je kan vragen: hoeveel mensen met Janssen hebben die nieuwe bijwerking gekregen? In Amerika bijna 100 op ruim 12.500.000 prikken. Verwaarloosbaar dus? Maar toch net zo ernstig. Het is maar vanaf welke kant je het bekijkt.
Je geeft zelf geen info over jezelf ivm herkenbaarheid, wat jouw goed recht is. Maar anderen kunnen dan niet ruiken in wat voor situatie jij zit @Cin85 zegt niets raars waardoor zij zo'n scheldpartij verdient. Dat je iemand gaat zitten uitschelden vind ik echt niet kunnen. Ik heb je post dan ook gemeld.
prima ik heb het zelf ook gemeld. Ze bedoelt het niet goed. Ze geeft continu steken onder water en maakt mensen belachelijk. Echt niet okay. En net zo dat het net allemaal door de beugel kan. Maar het is echt, echt niet okay. Wat denk je dan, dat iemand die kans heeft om heel erg ziek te worden gewoon rustig af gaat zitten wachten? Zonder andere opties te onderzoeken?
Poeh wat een heftige reactie! Ik zag er niets verkeerd in. Sterkte met alles en ik zou als ik jou was even afstand van dit topic nemen. Je reactie komt erg heftig over
Nou, liever niet van het forum, maar van bepaalde mensen op het forum. Als iemand toch aangeeft niet geholpen te kunnen worden. Dan hoef je het niet beter te weten, weer. Ze weet alles beter. Ik weet zelf verdomd goed wat ik heb en verdomd goed dat ik er alles aan gedaan heb om geholpen te worden en dat er geen andere opties zijn. Impliceren dat dat niet zo is is walgelijk en niet nodig.
Ik heb maar één advies: de negeerknop. Het scheelt echt tonnen frustraties kan ik je vertellen uit ervaring.