En dan is ook nog de vraag word die 9 procent ook zo ziek dat ze in het ziekenhuis moeten verblijven?
Niet zo gek toch? Deze jongeren lagen er voorheen ook al alleen waren ze toen in de minderheid. Nu de ouderen en kwetsbare zijn gevaccineerd komen die bijna niet meer in het ziekenhuis waardoor de verhouding anders ligt. Maar de media doet wel graag voorkomen dat er nu ineens veel jongeren in het ziekenhuis liggen zodat ze in ieder geval hun prik niet afslaan
Maar uit de cijfers blijkt toch ook gewoon dat vaccineren werkt? Nouja, volgens mij mag je die conclusie officieel nog niet trekken. Maar dat is wel de conclusie die ik trek.
inderdaad... waarom liggen de verhoudingen nu anders? omdát de ouderen gevaccineerd zijn. De jongeren die er toen lagen, komen er nu nog steeds terecht. Maar de ouderen niet meer, omdat ze gevaccineerd zijn. Dus vaccineren blijkt hierin het verschil te maken.
Maar de besmettingscijfers van gevaccineerd / ongevaccineerd kunnen we volgens mij niet op afgaan omdat de mensen die hun vaccinaties hebben zich niet meer voor alles hoeven te testen toch? Zij hebben al een QR code. Ook hoeven gevaccineerde niet meer in quarantaine en test na contact met een Covid positief getest persoon. We kunnen dus alleen maar kijken naar de ziekenhuisopnames voor een eerlijk beeld denk ik.
Ik zeg toch nergens dat vaccineren niet werkt? Ik geloof zeker dat de vaccinaties werken hoor. Alleen is mijn mening over vaccineren van jongeren anders. En dat ze nu in het ziekenhuis liggen net als een jaar geleden is dis niet vreemd. Alleen zorgt deze groep niet voor overbelasting vd zorg en daar was het allemaal om te doen niet waar?
Zie mijn vorige reactie. Ik heb nergens gezegd dat vaccineren niet werkt. Het ging mij om het feit dat er wordt gedaan alsof de ziekenhuizen nu ineens vol jongeren liggen. Terwijl dat altijd al zo was het zijn er nu niet ineens meer geworden. Alleen liggen er bijna geen ouderen meer dus logisch dat er dan 'alleen maar' jongeren liggen toch? Het zijn er alleen niet zoveel dus wordt de zorg niet overbelast. En daar was het om te doen.
Even wat cijfers vergelijken. Want zomaar roepen dat het nu net zo is als toen wil ik dan wel ergens op baseren. Situatie half jaar geleden: Op 16 dec 2020 in de categorie 20-29 jaar (ergens willekeurig in een piek) waren 71,2 per 100.000 besmet. 10 dagen later (zh loop altijd achter) waren er in deze leeftijdscategorie 8,1 opnames per 1.000.000 (cijfers per week in die grafiek) Dat is 1,1% Situatie nu: 8,5 per 1.000.000 opnames in de week van 5-11 juli. (Latere cijfers staan er helaas nog niet. En ik wil wel graag dezelfde bron vergelijken) De week ervoor waren er 8,7 per 100.000 besmettingen (op 29 juni) Dus 9,7% van de positief geteste jongeren die zijn opgrnomen. Nu is er vast van alles aan te merken op deze berekening. Maar ik concludeer wel dat een groter deel van de mensen in de leeftijdscategorie 20-29 in het ziekenhuis terechtkomt na besmetting. Reden voor paniek? Dat denk ik niet. Maar berichten dat meer jongeren ernstiger ziek worden komen dus niet zomaar uit de lucht vallen.
Klopt en dat is laatst nog uitgelegd door Ernst Kuipers. Dit komt omdat ten tijde van de volle ziekenhuizen ee dus gewoon amper plek was. Jongeren die ziek waren probeerden ze toen nog thuis uit te laten zieken met extra zuurstof. Nu worden ze wel eerder opgenomen omdat het kan.
Toen de ziekenhuizen vol lagen, werden deze jongeren waarschijnlijk gewoon thuis behandeld. Nu is er weer plek en worden ze weer opgenomen. Mijn man was in april ook heel erg ziek, als het ziekenhuis niet zo vol lag had hij moeten worden opgenomen. Nu is hij via thuismonitoring met een zuurstof apparaat thuis verzorgd.
Vanmorgen in de krant stond nog dat het vooral de groep tussen 50 en 70 jaar was die werd opgenomen. Bijzonder hoe het ineens kan veranderen
Ik volg een kinderarts en zij waarschuwt al een tijdje dat jongeren echt beter beschermt moeten worden. Al voor men dacht dat er " paniek" werd gezaaid. Nu zal het in een relatief gezond land als dat van ons wel beter gaan dan bij jongeren in een armer land of land met een slechtere luchtkwaliteit/gezondheidszorg. Ze zien ook echt veel vaker Long covid na besmetting bij een jongere. En dat is juist zorgelijk. Jongeren moeten namelijk nog een hele tijd mee en het zou toch zonde zijn dat je levensverwachting met 10 jaar wordt verkort ( dat weten ze natuurlijk nog niet...ik zeg maar een getal) Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat de jeugd het nu beter wel kan krijgen om zo juist beter beschermd te zijn in de toekomst.
Oja...dit is hoe de jongeren lekker feesten in Spanje ( snap ik ook best) De vlogger is trouwens in Spanje met Corona besmetting.