Rs virus verloopt in de meeste gevallen mild of zonder opname. Vooral voor jonge baby's (zeker prematuur geboren of met hartafwijkingen etc.) kan het gevaarlijk zijn. Als er een vaccin komt, zou het in het rvp aangeboden kunnen worden, maar ik persoonlijk zou kijken naar de gezondheid van je kindje en leefomstandigheden bijv. Denk niet dat het heel goed is om voor alle virussen vaccins te gaan gebruiken bij gezonde mensen.
Maar dat is bij Corona toch ook? De meeste mensen hebben weinig klachten, ook zonder vaccinatie. Dus ik snap wel dat mensen gaan vergelijken
Daarom vind het ook niet nodig om te vaccineren. Kwetsbare groepen en ouderen prima of de mensen die dat graag willen, echt geen problemen mee. Maar het bijna onder dwang zetten van mensen om maar te vaccineren, vind ik echt niet oké. Ik snap zeker dat mensen gaan vergelijken hoor, maar dan denk ik met RS er hetzelfde over; of je het nodig vindt kun je ook goed zelf afwegen.
En we zijn weer terug bij de vaccineer discussie. Voordat je conclusies trekt , wacht nu even de feiten af. Ik blijf het herhalen. Als de IC opnames meevallen deze keer in vergelijking tot vorig jaar, dan is de effectiviteit van de vaccins wel bewezen. Dat was toch het hoofddoel.. de gezondheidszorg ontlasten en voorkomen van code zwart.
Het probleem zit ‘m er een beetje in dat dit is wat wij denken en vinden. Maar dat het er op líjkt dat er ondanks meevallende ziekenhuis cijfers, toch een hoop maatregelen genomen worden (nog niet hier, maar wel in Europa) Dus gaan mensen denken; gaat het niet toch ergens anders om?
Dat is ook heel begrijpelijk. Zeker omdat het beeld van een babietje op de ic zoveel meer raakt dan dat van een oude man. Maar als je naar de aantallen zieken kijkt, en de daarmee gepaard gaande overbelasting in de zorg, dan zie je dat het niet echt te vergelijken is. Ik ken persoonlijk ook niemand die in het ziekenhuis opgenomen is geweest of lange termijn gevolgen heeft gehad door RS. Wel is onze familie hard getroffen door corona helaas. Dat maakt mijn gevoel voor urgentie tav corona groter dan dan voor rs. Niet gebaseerd op cijfers. Enkel op mijn eigen ervaringen. En zo zal het andersom precies zo werken voor een moeder van wie het kind op een ic ligt met RS, terwijl zij geen persoonlijke ervaring heeft met ernstige ziekte door corona.
Ik ben blij dat ik altijd zo heb gedacht. Volg je gevoel dat laat je zelden in de steek. Ik denk inmiddels wel dat vaccineren werkt maar voor de rest ben ik veel banger voor de maatregelen etc dan voor Corona zelf..
De daling van de besmettingscijfers is nu duidelijk ingezet. De afgelopen week zijn dagelijks gemiddeld 8.083 nieuwe coronabesmettingen gemeld, 17 procent minder dan een week eerder. Vorige week steeg het het aantal meldingen nog met 212 procent op weekbasis. Vandaag rapporteert het RIVM 6.453 nieuwe coronabesmettingen. Dit zijn iets meer positieve testen dan de 6.274 van gisteren, maar veel minder dan de 11.278 van vorige week vrijdag. Daarbij is de week-op-week-groei bij de opnames aan het afbuigen, dus dat is ook positief. Over een dag of 4 zouden we een daling kunnen verwachten. Percentage positief daalt ook, met nu 12,7% En R-getal is gedaald naar 1,17. Dit was de waarde op 8 juli, dus die zal nog verder zakken.
gelukkig...! nu hopen voor het toerisme etc dat we maar 1 week op donderrood blijven staan en weer snel wat afzwakken wat dat betreft ook...
Ja echt fijn dat het toch echt weer daalt. Ik heb vandaag ook echt het gevoel gehad dat mensen zich weer beter houden aan 1,5 meter. Ook geen behoefte aan een mondkapje vandaag in de winkels. Misschien zijn meer mensen geschrokken en zijn we nu allemaal braaf.
ik denk dat het met het testen voor toegang plus testen voor je reis te maken had. Iedereen heeft massaal getest de afgelopen weken voor het een of het ander. In combinatie met de makkelijke manier van fraude met het testen voor toegang zorgde dat voor een besmettingen bom onder jongeren. Nu zij niet meer uit kunnen zoals ze ‘normaal’ zouden doen wordt er veel minder getest in deze groep. Wellicht zijn ze wel ziek maar ik denk dat er nu nog steeds veel meer besmettingen zijn dan er worden gemeten. Die besmettingscijfers zeggen m.i. ook weinig zolang er zo gehobbeld wordt in wie wel of niet test. Maar ja zolang de EU niet kijkt naar de ziekenhuisopnames zal er deels een vertekend beeld blijven. En ook dan kan je de gezondheidszorg van landen van de EU niet altijd met elkaar vergelijken. kortom ik ben blij dat ik niet in de regering werk
https://www.parool.nl/cs-b7f743cf Interessant artikel over tweedeling in de maatschappij. Is Plus maar incognito misschien wel te lezen?
Alhoewel ik helemaal pro vaccineren ben, vind ik dit niet echt een objectief en zelfs een beetje een opruiend artikel? Ik denk idd wel dat het zover kan komen, daar niet van. Kon het wel gewoon lezen dus.
Ik begrijp wat je bedoelt, er wordt natuurlijk wel een aantal mensen in geciteerd die allemaal een eigen belang hebben. Wat ik wel interessant vond is het feit dat we in NL juist een ‘traditie’ hebben van leven en laten leven en het stukje over het Hof van Straatsburg (mensenrechten). Tot hoever rijkt je vrijheid?