je leest niet goed, ik vroeg me af of mensen met Covid19 opgenomen willen worden. Je citeert het nog.
Dat kan je niet met elkaar vergelijken, de 1 is een bijwerking, de ander een vaccin tegen een specifiek virus.
zover ik weet is het nog niet bekend. De studie loopt ook nog. Ik moet bekennen dat ik ze weinig kans geef. Waarom zou je lichaam déze stoffen níét ook afbreken? De vraag zal ook zijn hoelang nadat je gestopt bent met die medicatie is je immuunsysteem weer zo gezond, dat het doet wat het moet doen na een vaccinatie? Ikzelf heb de ervaring alleen van 20 jaar geleden - toen mijn hep B vaccinatie niet werkte. Na een booster zelfs 0 antistoffen- terwijl de medicatie toen alweer een half jaar gestopt was. Nu is dat natuurlijk 1 simpele persoonlijke ervaring- dus deze reactie is enkel daarop gebasseerd. voor wie het interessant vind: hier meer info over cobra kai : https://www.zonmw.nl/nl/over-zonmw/coronavirus/programmas/project-detail/covid-19-programma/cobra-kai-study-covid-19-vaccination-in-patients-with-reduced-b-cell-and-t-cell-immunity-response/ en hier over de andere onderzoeken omtrent de vaccinatie icm een verstoord immuunsysteem: https://www.zonmw.nl/nl/over-zonmw/coronavirus/onderzoek-naar-corona-en-covid-19/vaccinatie/
Maar vind jij dan ook dat mensen die roken/drinken/te veel eten ook niet meer behandeld mogen worden voor aanverwante kwalen? Of zwangeren met complicaties? Zwangerschap is uiteindelijk ook eigen keus en niet zonder risico's. Of sportblessures? Ook maar gewoon laten creperen? Eigen schuld, dikke bult.
Waar leg je de grens? Waarom zouden ongevaccineerden niet meer behandeld mogen worden? Waarom moet daar überhaupt een debat over zijn?
Maar het immuunsysteem gaat verder dan alleen antistoffen. De antistoffen verdwijnen inderdaad, ook bij mensen met een normaal immuunsysteem, maar daarmee is de immuniteit vaak nog niet weg. Door middel van de geheugencellen wordt een nieuwe infectie snel herkent en worden er vervolgens antistoffen aangemaakt.
Lees eens wat ze schrijft Dit schrijft ze. Als iemand een vaccin niet nodig vindt dan is dat ook helemaal prima, moet je zelf weten. Maar wil die dan wel opgenomen worden in het ziekenhuis als t mis gaat? Dat vraag ik me dan weleens af.. Ze zegt niets over het willen opnemen van die mensen
Waarom moet je je überhaupt afvragen 'of mensen wel opgenomen willen worden'? Ten eerste is dat koffiedik kijken want het gros van de mensen heeft geen tot milde symptomen. Daarnaast weet je niet of de reden van opname veroorzaakt wordt door onderliggende redenen. Daarnaast is nog helemaal niet bekend of gevaccineerden al dan niet opgenomen moeten gaan worden. Tenslotte vragen we ons ook niet af of mensen die geen griepprik halen al dan niet opgenomen willen worden met influenza, wat in het verleden eveneens grote druk op ziekenhuizen heeft veroorzaakt, dus ik begrijp gewoon niet waarom het ter sprake gebracht moet worden.
Nee dat snap ik, maar ik snap haar vraag niet. Als in waarom zouden mensen dat niet zouden willen? Zouden mensen die geen HPV vaccin willen, ook niet behandeld willen voor baarmoederhalskanker? Dat is toch net zo’n rare vraag.
Nee, je begrijpt het niet, het gaat erom of mensen dat zelf willen! Ik ken mensen die namelijk niet vaccineren omdat ze denken dat Covid19 een hoax is. Ze geloven niet in de diagnose Covid19 en zullen dat niet accepteren. Waarom zou je opgenomen willen worden en overgeleverd willen worden aan artsen en je zelfbeschikkingsrecht inleveren voor een ziektebeeld waarvan je het bestaan niet erkent. Weet niet zo goed hoe ik die gedachtengang kan verwoorden.
@Wondertje2020 bedoelt volgens mij of ongevaccineerden zélf wel opgenomen willen worden als dat nodig is vanwege covid. Ik begrijp de vraag alleen nog steeds niet helemaal als ongevaccineerde… misschien kun je ‘m een beetje toelichten?
Dat snapte ik wel, maar ik blijf het een hele rare gedachtengang vinden. Ik ken ook genoeg mensen die zich pas laten behandelen als ze ziek zijn, dus medicatie/opname, maar niet als ze gezond zijn, dus vaccin. Denk bijvoorbeeld aan veel mensen op de Biblebelt.
Ah ik snap je gedachte maar als ik voor mezelf hier antwoord op mag geven: ik wil mij (nog) niet laten vaccineren tegen covid maar geloof zeker wel in het bestaan van het virus. En ik zou het ook willen dat mocht ik het oplopen en een infectie zodanig doormaken dat ik gebruik moet maken van een ziekenhuis dat ik daar dan ook terecht kan.
Ik denk dat je je moet gaan realiseren dat een heel groot deel van de mensen die geen vaccin willen geen schuimbekkende wappies zijn. De mensen die jij kent zijn dus waarschijnlijk niet representatief voor het gros, hoewel de media hun stinkende best doen ons van het tegendeel te proberen te overtuigen...
Ja maar het is wel doordat jij wat anders van maakt, dat ze nu reacties krijgt op iets wat ze niet zei e. Waarom snap je die vraag niet. Er zijn altijd wel mensen die er van overtuigd zijn dat hun lichaam sterk genoeg is. Kan dus ook best zo zijn voor mensen die om die reden geen vaccin nemen, dat die algemeen zo denken toch?
Dan bestaat het ineens wel denk ik Ik snap je gedachtengang wel. Als je het niet gelooft misschien geloof je dan ook niet dat je het hebt. Dan ga je misschien ook niet naar het ziekenhuis. Of...ze maken je daar wijs dat je voor een andere ziekte daar bent en ze behandelen je wel
Het gaat met die vraag dan niet om waar er de meeste ziek van zijn, want ook als je dan maar die ene bent met vaccin bijwerkingen, moet je niet geholpen worden toch? Als je er dus zo over denkt he? Ik hou me daar verre van.