Maar dan hoef jij u toch niet aangesproken te voelen? Als je niet in die groep hoort, vraagt ze het dus niet aan u.
Ik sluit me hierbij aan! Al begrijp ik wel dat erover gepraat wordt overigens omdat het een lastig vraagstuk kan worden. Maar ik ben het er niet mee eens.
Jawel, want ik vaccineer me niet En jij haalt er vanalles bij, de vraagsteller niet. Dat is jouw interpretatie geweest.
het is meer in de trant van dat er ook mensen zijn die zeggen van ; ik wil geen donor zijn en ook zéker geen ontvanger zijn. Die mensen zijn er ook om bepaalde redenen. Er zijn óók mensen die zeggen: Ik wil / durf geen donor te zijn -maar ben niet zo dat ik - als ik levensbedreigend ziek ben ik bloed o.i.d zou weigeren. En dat is wat ze zich afvraagt; of er ook mensen zijn die het zo zien volgens mij... Is er op zo'n vlak een reden om geen vaccinatie te ontvangen en dan óók niet de behandeling/medicatie tegen covid mocht je daar onverhoopt doodziek van worden? Dat je die behandeling dan ook weigert? Niet omdat ze vind dat je die móét weigeren, als on-gevaccineerde - maar gewoon benieuwd of er zo ook mensen zijn... -zo las ik het tenminste
Ja zeker ook die tweedeling in de maatschappij. Laten we hopen dan het in de VK en straks van de herfst allemaal meevalt en we dit gedoe achter ons kunnen laten. Deze optimist hoopt daar nog steeds op. Ik hoop trouwens wel dat zoveel mogelijk volwassenen zich laten vaccineren, zodat we straks niet de discussie krijgen over het vaccineren van kinderen.
Als iemand een vaccin niet nodig vindt dan is dat ook helemaal prima, moet je zelf weten. Maar wil die dan wel opgenomen worden in het ziekenhuis als t mis gaat? Dat vraag ik me dan weleens af.. Dit schreef ze . En toen gingen sommigen er hun eigen versie van maken en werd het geen hulp krijgen of niet geholpen worden.
Nogmaals; ik vraag vanwaar deze vraag komt? Ik zou niet weten waarom iemand gene zorg zou willen hebben? Dat heeft toch niks te maken met het wel of niet nemen van een vaccin?
je leest niet goed en betrekt alles op jezelf en staat er te emotioneel in. Ik omschrijf toch een type mensen die covid19 ontkennen. Ik oordeel daar niet over maar vraag me af of ze dan opgenomen willen worden voor een diagnose (en daarbij ook behandeling) voor een ziektebeeld wat ze niet erkennen. Of waarvan ze bijvoorbeeld geloven dat God hun geneest en niet de artsen of misschien meer geloven in alternatieve geneeswijzen. Er zijn zoveel redenen te verzinnen..
Nou sorry hoor, misschien moet je je eigen post nog even doorlezen? Je hebt het helemaal niet over een bepaald type mensen die corona ontkennen Je hebt het over hen die niet vaccineren, dus ja dan voel ik me aangesproken en reageer ik er op. en hoe bedoel je: je staat er te emotioneel in? Ken je me? Ik denk het eerlijk gezegd niet, anders had je dit niet gezegd
Serieus??? Waar gáát het hier over.. WEER zon rotte discussie hier in dit topic voor NIEUWS!!! En de pot verwijt de ketel hoor, even afgaande van jullie discussie. Er wordt gewoon een normale vraag gesteld en weer totaal verkeerd opgevat en 100 posts lang over doorgezaagd. Echt triest, deze verdeeldheid. Een paar hier kunnen echt niks meer van elkaar hebben!
Over verplicht vaccineren ( waar ik zeker niet voor ben...testen is ook prima) Het is een veelgehoord argument: een vaccinatieplicht is juridisch onhaalbaar. Maar dat valt te bezien. Volgens Martin Buijsen, hoogleraar recht en gezondheidszorg aan de Erasmus Universiteit en lid van twee medisch-ethische toetsingscommissies, is een verplichting juridisch geen probleem. “De bezwaren zijn alleen cultureel en politiek.” Buijsen verwijst naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens (EHRM) in Straatsburg, dat meerdere malen bevestigde dat het aan staten is om te bepalen in welke mate het recht op lichamelijke integriteit beperkt wordt, enkele maanden geleden nog in een zaak die een aantal Tsjechen aanspande tegen de verplichte vaccinatie van een klassieke infectieziekte. Volgens het EHRM mag een staat die rechten inperken in geval van veiligheid, bescherming van andere mensenrechten en ook volksgezondheid.