Corona op de scholen

Discussie in 'Corona forum' gestart door Pleak, 13 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pleak

    Pleak Fanatiek lid

    30 mei 2011
    3.620
    217
    63
    zuid-holland
    Hoe gaat het bij jullie nu op de scholen?

    Bij mijn zoon is het onrustig, bij mijn dochter heeft het gros al Corona gehad en valt het nu mee.
    Maar bij mijn partner op school is het echt heel erg nu. Als een lopend vuurtje gaat het rond heb ik het idee.
    De klas van haar gaat waarschijnlijk morgen dicht. De directeur overlegt alleen morgen eerst met de GGD.
    Ik kan nu alleen niet duidelijk vinden wanneer de GGD besluit om een klas dicht te gooien.

    Wat zijn jullie ervaringen?
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  2. Ellin

    Ellin Actief lid

    3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Bij 3 of meer besmettingen moet de klas in quarantaine.
    Momenteel is het nog rustig op de scholen van m'n kinderen en mijn eigen school, maar klop het gauw af!

    Ben heel benieuwd met het hoge aantal besmettingen hoe het gaat lopen komende tijd. Ook met personeelstekort: juf/meester in quarantaine vanwege besmetting of nauw contact en geen vervanging beschikbaar...
     
  3. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Bij ons gaan er van de 14 klassen morgen alweer 5 in quarantaine :(
     
  4. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    Hier lijkt het ook te gaan beginnen, 1 moeder van klasgenootje positief. Klasgenootje was vandaag nog wel op school na negatieve zelftest maar ja moeders zelftest was ook negatief en bij ggd toch positief. We gaan zien wat volgende week brengt.
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Vanmorgen vroeg bericht dat de leerkracht van mijn dochter klachten had.
    Vanavond het bericht dat hij positief is.
    En ook gelijk het bericht dat 2 klasgenootjes positief zijn getest vandaag.

    Mijn dochter haar zelftest was net gelukkig (nog) negatief.
    Na het weekend ff opnieuw testen.

    Morgen gaat school contact opnemen met de ggd en dan horen we of andere maatregelen nodig zijn.
     
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.042
    113
    Vrouw
    Goed.. geloof ik. M'n zoontje was ziek maandag en dinsdag. Maar verder niks gehoord over besmettingen of klassen die al thuis zitten.
     
  7. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Goed denk ik.. nog niets gehoord. Maar hier ging het als een gek voor de vakantie en heeft bijv bijna de hele klas van mijn middelste inclusief de juffen het gehad. Hij zelf ook. De middelste hoeft tot 6 feb niet te testen of in quarantaine. De oudste heeft het niet gehad en tot nu toe was het in zijn klas een enkel geval maar alleen april 2021 keer thuis geweest omdat toen bij 1 besmetting nog de klas naar huis moest. Dus daar verwacht ik misschien nog wel dat het rond gaat.
     
  8. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.990
    113
    Vrouw
    Nog niks gehoord, dus goed denk ik :)
     
  9. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Maandag eerste lesdag, gelijk s'avonds mail 1 leerling in groep 7 positief getest.
    Rest vd klas mocht dinsdag gewoon naar school.
    Nu zijn er al 5 kinderen ziek, waaronder mijn zoon. Iedereen test nog negatiefs, want het is pas dag 3 na contact.
    Ik houd zoon morgen sowieso thuis maar er zullen zat kinderen morgen wel naar school gaan want, negatieve test. Terwijl ze nu waarschijnlijk al ziek worden. En zo blijf je bezig. Waardeloos....
     
  10. 19Summer87

    19Summer87 Actief lid

    12 apr 2021
    308
    192
    43
    Vrouw
    Nog niks gehoord gelukkig, maar neem aan dat het grootste gedeelte ook getest is voor maandag zoals school had gevraagd.
     
  11. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.987
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Voor zo ver ik weet is het bij ons op school vrij rustig. Klas van mijn dochter moest voor de vakantie in quarantaine. Ongeveer de helft van de klas had corona.
     
  12. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.482
    1.717
    113
    Dochter had maandag een vrije dag, dinsdag naar school en vandaag zijn ze al naar huis gestuurd.
    Gaat dus lekker. Voor de vakantie was daar eigenlijk niks aan de hand. Andere klas had 9 besmettingen en zijn ook naar huis gestuurd. Haar klas 1 besmetting, maar vanwege contacten en de grote kans op meer positieven zijn ze denk ik preventief naar huis gestuurd. Dochter verwacht niet dat zij positief test.

    Klas van zoon daar speelde het in november. Nu nog rustig. Maar zus van een van zijn vrienden is positief, dus als die vriend ook positief is dan wordt het ook spannend voor zoon en ben ik er bang voor.
     
  13. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.347
    12.035
    113
    Vrouw
    Zoon van 10 heeft het net voor de kerstvakantie gehad. Samen met een groot deel van zijn klas en zijn juf. Dus in zijn klas verwacht ik voorlopig geen besmettingen. Testen hoeft hij ook niet tot begin februari:thumup:

    Andere zoon zit in groep 3, daar zijn nog maar weinig besmettingen geweest.

    Ik heb echt geen idee hoe het op school gaat qua besmettingen. Alleen als het voor ons noodzakelijk is om te weten krijgen we bericht van de school.
    Dus geen mails over besmettingen in andere groepen. Ook niets van andere ouders gehoord, dus ik ga er vanuit dat het hier nog prima gaat.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  14. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.695
    1.613
    113
    Vrouw
    Moet bekennen dat ik een beetje buikpijn krijg van dit topic. Ben zo bang dat er weer non stop gezeik is. Wij vangen het wel weer op, maar echt niet oke voor de kinderen deze onrust.

    Onze school had een enorme golf eind november en is toen een week dicht gegaan. Ik hoop dus dat het nu echt mee gaat vallen. Ik heb nog geen mails over besmettingen gehad, maar dat zal vast niet lang uitblijven.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  15. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    Hier hetzelfde.
     
  16. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    Tot op heden is de basisschool van zoon er best goed vanaf gekomen. Ik geloof 1x een klas in quarantaine een paar weken terug en hier en daar een thuisblijver voor de zekerheid maar verder gaat het nog goed. (klopt af)
     
  17. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.890
    13.060
    113
    Vrouw
    Bij ons op school zijn geen besmettingen bekend. Maar volgens mij doet ook bijna niemand aan preventief testen. Genoeg kinderen hier over de vloer die komen spelen en wat verkouden zijn, maar waarbij de ouders niet meer testen.
     
    Nikki23 vindt dit leuk.
  18. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.054
    1.164
    113
    Centrum Belgiƫ
    Hier 1 leerkracht en 12 lln positief op de lagere school + 15 kinderen in quarantaine owv positief gezinslid.
    LS telt 12 klassen/420 lln en de waarnemend directeur (die zelf in quarantaine zit met 2 positieve kinderen) verwacht vanaf volgende week een stijging van het aantal lln die thuis zullen zijn.
     
  19. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Onze oudste dochter zit in groep 7 deze week 3 ochtenden school gehad omdat er geen vervanging is voor de meester/juffen 6 zijn er langdurig ziek door corona.
    Dochter die in groep 4 zit is de eerste positieve gisteren bekend gemaakt. Gaat wat worden de komende tijd denk ik
     
  20. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Ik hoop dat het mee gaat vallen voor je. Je zoontje was er vorig jaar behoorlijk ziek van toch?
     

Deel Deze Pagina