Hoi, Ik vraag me af hoe jullie hier in staan. Officeel mogen volwassenen nog steeds in teamverband sporten, zoals in mijn geval voetbal. Mijn kinderen en man voetballen ook(bij dezelfde vereniging) , maar mijn man is geblesseerd dus doet niet mee. Zijn wedstrijd van vandaag is wel gecanceld omdat er mogelijk corona besmettingen zijn in het team en ze geen risico willen nemen. Ik voetbal zelf op vrijdagavond 7x7 met een groep vrouwen, puur voor de lol en zonder training. En a.s. vrijdag is weer een wedstrijd avond. Je voetbalt dan een toernooitje tegen 4 andere ploegen(4x een kwartier spelen) . Dus inclusief wissels zijn er zo'n 50 vrouwen aanwezig, best veel dus. Al is het in de openlucht heb ik hier zelf toch wel twijfels bij om te gaan. Ook omdat één van de speelsters van mijn team gisteren positief getest is en het dus hier in het dorp ronddwarrelt. Dit is de partner van een van de mannen in het mannenteam en daarom is die wedstrijd nu wel afgezegd. Wat zouden jullie doen/wat is jullie mening hierover? Spelen jullie nog wel wedstrijden?
Ik zelf sport niet in teamverband maar mijn man wel, hij gaat nog steeds. Hij is gister ook ingevallen bij een ander team. Maar als jij je er zelf niet goed bij voelt moet je het niet doen. Dat is een keuze die je zelf moet maken. (Ik sport buiten met een groep maar kan daarin afstand houden van de anderen)
Ik sport zelf ook in teamverband, in principe ga ik nog steeds. Wel heb ik gisteren afgezegd omdat mijn moeder en zusje getest werden op corona en aan het wachten waren op de uitslag. Ik ben die week regelmatig bij ze in de buurt geweest, dus het voelde verstandiger om deze wedstrijd af te zeggen. Inmiddels gehoord dat ze negatief getest zijn, dus volgende week sta ik gewoon weer op het veld.
Zolang je vrijdag zelf geen klachten hebt, zou ik wel gewoon gaan. Op de ochtend van het vorige toernooi op 25 september, was 1 van de speelsters van het andere team bij ons positief getest, maar zij hebben wel gewoon gespeeld en er is niemand ziek geworden. Wel grappig trouwens, ik beoefen exact dezelfde sport, behalve dan dat wij 20 minuten per wedstrijd spelen. Nu ben ik wel even benieuwd waar je as vrijdag dat toernooi hebt?
Ik doe (deed) aan een contactsport. Daar ben ik dus voor nu mee gestopt. Nu is het contact bij ons wel intensiever dan bij voetbal (denk maar aan contact zoals bij judo). De reden dat ik dat nu niet doe, is omdat ik leerkracht ben. Als ik tijdens het sporten een verkoudheid oploop, zit een klas thuis tot ik getest ben. Krijgt iemand uit de trainingsgroep echt corona, zitten ze ook zonder juf. Zou ik een kantoorbaan hebben waarbij ik prima kon thuiswerken, zou ik denk ik nog wel gewoon gaan. Voor nu houd ik het maar even bij hardlopen en bootcamp.
Ik volleybal. En verbaas mij er inderdaad over dat we gewoon de provincie door mogen reizen om wedstrijden te spelen (amateur niveau). Kijk, trainen doe je lokaal en met een vaste groep. Dat is anders. En ik snap de overheid dat ze mensen aan het sporten willen houden. Maar eerlijk gezegd kan dat ook met alleen trainen bij je eigen club (met ook de nodige maatregelen natuurlijk). Dus ik snap er echt he-le-maal niks van. Turnwedstrijd van mijn dochter eind oktober is al afgelast. Echt waarom dat dan wel denk ik dan. Voornamelijk kinderen. Beperk gewoon de begeleiders en zonder publiek. Hebben die kinderen in ieder geval een leuke dag. Zo krom alles....
Volgend mij spelen we in Moordrecht a.s. vrijdag. Het is ook 20 minuten als je 3 tegenstanders hebt, maar wij hebben 4 tegenstanders dus dan wordt het een kwartier. Je speelt een uur in totaal.
Ik hockey (ouwe wijven hockey ) en ik heb er geen goed gevoel bij. Ik ga de aankomende weken sowieso geen wedstrijden spelen en trainen weet ik nog niet. Als dat veilig en op afstand gaat dan ga ik graag. Maar bij wedstrijden heb je nou eenmaal meer contact en kan je minder afstand houden. Wij hebben net (weer) 4 dagen thuis gezeten, dit wil ik echt gaan voorkomen. Voor mijn eigen kind, maar ook voor mijn leerlingen.
Mijn man voetbalt nog. Wel buiten. Hij doet dat nog. Ik had er eigenlijk nooit zo over nagedacht. Als je geen klachten hebt zou ik gaan denk ik...
Grappig, wij hebben standaard 4 tegenstanders en tot nu toe altijd 20 minuten gespeeld zover ik weet? Ik moet 1 dorp verderop spelen, bij spirit. Wel toevallig dit!
Ik moet eigenlijk weer sporten maar voel mij daar echt niet goed bij om nu in teamverband dat te doen.
Bij een buitensport zie ik niet zo'n groot probleem op zich, binnen ligt het misschien wat anders. Mijn man speelt recreatief volleybal, maar dat durft hij voorlopig nog niet aan. Ik zou er minder moeite mee hebben denk ik. Het idee erachter dat dit (nog) door kan gaan is geloof ik dat men nooit langdurig intensief dicht bij elkaar in de buurtis bij teamsporten. Anders dan bijv judo etc
Mijn man speelt badminton, zijn competitie gaat voorlopig gewoon door. Dat is uiteraard binnen. Op zich houd je dankzij het net natuurlijk automatisch wel afstand van de tegenstanders, alleen tijdens dubbelwedstrijden sta je met een eigen teamlid op de baan. Hij gaat er wel van uit dat ze de competitie dit seizoen niet af kunnen maken, omdat het op een gegeven moment stopgezet zal gaan worden. Of omdat er gewoon teveel afmeldingen komen van teams die niet compleet genoeg zijn vanwege ziekte of voorzichtigheid.
Mijn man speelt hockey in het senioren, maar daar heb ik niemand nog overgehoord. Als 1 van je spelers positief getest is, wat is je laatste contact geweest?
Ik doe samen met S2 aan karate, dat gaat gewoon door bij ons. Ontsmetten en afstand houden, plus we “oefenen” nu niet met elkaar. We maken alle bewegingen “alleen”, niet in duo’s.
Heb er even over nagedacht en besloten om mijzelf af te melden voor de wedstrijd, voelt gewoon niet goed om te gaan.. En je moet je gevoel volgen in je leven is mij geleerd door een wijze man (mijn opa)..
Mijn vriend doet zaalvoetballen. Gaat ook nog gewoon door. Vriendin van mij zit op volleybal en dat gaat ook nog gewoon door. Ik tennis, en dat is op dit moment wel 1 van de corona proof sporten lijkt mij.