Misschien ook erop gooien dat je je clienten niet wil besmetten, wie weet wat jij mee draagt. en daarbij, voor je clienten is t ook verstandig om t kringetje zo klein mogelijk te houden lijkt mij. Niet doen dus, wellicht een keer thuis bij een collega op de koffie als je met iemand een goede band hebt?
Nou met dat eerste heb ik dus vd week een vraag gesteld. Ik zou vorige week dinsdag namelijk twee collega's thuis krijgen op de koffie, die belde af ivm dat ze het geen fijn idee vonden en bang waren misschien corona mee te nemen naar de woning (wat ik overigens echt volkomen begrijp) dus toen vroeg ik, is het wel verstandig dat ik dan nog op de woning kom? Dat moest ik dus vragen aan m'n manager en die zei toen dat ik verplicht was mee tw werken aan een reïntegratietraject bla bla, dit heb ik vrij vlot afgekapt door te zeggen dat dat niet om mijn vraag gaat, nou ik moest en mocht dus gewoon op de woning komen. En indirect denk ik ook gelijk antwoord op je laatste vraag haha. Ik sta er zeker voor open maar m'n collega's niet.
echt te bizar dat ze dit van je vraagt/vragen! Je hebt nu niets op je werk te zoeken. Dat wordt ook gewoon vanuit de regering nu iedereen ten strengste geadviseerd. Als je niet op je werk hoeft te zijn - ga dan niet! Werk zo veel mogelijk thuis. Wat al gezegd wordt; je betrokkenheid kun je laten blijken met een doos koeken en eventueel als beeldbellen niet gaat, misschien kan je een filmpje opsturen waarin je iedereen gedag zegt? Dan hoeft het ook niet live te zijn.
Bedrijfsarts contacten, situatie uitleggen en je bezwaar aangeven. Je gaat mij niet wijsmaken dat een fatsoenlijke bedrijfsarts zegt dat je toch moet gaan. En dan heb je het via de juiste weg aangekaart, waardoor je wettelijk hoe dan ook goed zit
Nou vandaag heb ik de bedrijfsarts gesproken. Ik hoefde niet eens in bezwaar te gaan hij zei letterlijk: Je gaat over twee weken met verlof, waar hebben we het over. Plus dat vanuit de overheid geldt niet onnodig naar je werk gaan als de 1,5mtr regel niet in acht genomen kan worden, jij bent nu niet inzetbaar voor werk en komt voor een koffie moment vanwege contact. Dus thuis blijven en geen risico lopen
Ja zeker! Maar ben wel blij dat de arbo er zo in staat, mocht m'n manager gaan miepen heb ik dit achter de hand