Corona pieterburen

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Maev, 27 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    wij lazen gisteravond een bericht dat pieterburen gesloten is vanwege een besmetting bij een vrijwilliger.
    Iemand enig idee of je als bezoeker op de hoogte wordt gesteld wanneer er mogelijk contact is geweest?

Wij zijn afgelopen donderdag bij Pieterburen geweest, hebben geen klachten momenteel buiten diegene die ik sowieso heb door de hooikoorts (mag niet mijn normale medicatie vanwege zwangerschap en met lichtere ben ik dus niet volledig klachtenvrij). Maar wil dus wel graag weten hoe en wat, mede gezien de controles voor de zwangerschap en zowel ik als dochter een risicogroep zijn.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk niet dat ze alle bezoekers persoonlijk kunnen informeren. Je bent nu in principe geïnformeerd, toch? Wees extra alert op klachten. Houd je, als je dat niet al deed, streng aan de afstandmaatregelen en hygiëne om in ieder geval te voorkomen dat je een ander besmet. En laat je testen als je klachten krijgt die anders zijn dan tot nu toe.

3. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Afstandmaatregelen en hygiëne zijn hier wat dat betreft standaard. Man moest vanmorgen naar het zkh en draagt mondkapje en zo ga ik ook naar de vk straks. Planning deze week was de babykamer afmaken dus waren sowieso niet van plan om ergens naartoe te gaan, hebben alles in huis en wat we niet hebben moest ik sowieso online bestellen.
    Vroeg het me ook juist af omdat ze overal, niet alleen bij pieterburen, vroegen om contactgegevens achter te laten vanwege de corona maatregelen. Zowel bij het reserveren als bij aankomst.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wellicht nemen ze dan nog contact op. Maar dan nog: je bent nu al geïnformeerd. Wat zou je na een eventueel telefoontje anders doen dan nu?
    Het is bekend dat contactonderzoek veel tijd kosten. En ze kunnen er maar zoveel tegelijk doen. Misschien word je pas later vandaag of morgen gebeld. Maar omdat dit nu in het nieuws is, weet jij dus al eerder dat je alert moet zijn op klachten en voorzichtig moet blijven qja afstand en hygiëne.

Vervelend is het wel, als het ineens (weer) even dichterbij komt op deze manier. En misschien voelt een telefoontje dan wel fijner. Maar ik denk dat je na zo'n gesprek net zo weinig weet als nu. Namelijk "pas op".

5. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Klopt hoor, heb je helemaal gelijk in, is wat dat betreft meer het gevoel. Qua handelen doen we nu hetzelfde als na een telefoontje. In overleg met de vk het consult op telefonisch gezet met wanneer we geen klachten krijgen volgende week een fysieke afspraak. Nu testen had nog geen zin begrepen we vanwege de combi geen klachten, 4 dagen na een mogelijk contact en omdat desbetreffende persoon waarschijnlijk donderdag al niet meer aan het werk is geweest. Bij man is de pok bewust pas over 2 weken gepland.

tupp vindt dit leuk.
  6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Goed geregeld zo! Fijn dat jullie je verantwoordelijkheid hierin nemen.:thumup:

7. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Vind dat niet meer dan normaal als ik eerlijk ben. Waren sowieso al voorzichtig ook met de dagjes weg op vakantie, waren zelf juist heelnerg opgelucht dat het zo goed geregeld was in Friesland. Heb dus ook constant bijgehouden waar we wanneer naartoe zijn gegaan.

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, het is ook vanzelfsprekend. Of zou dat moeten zijn. Maar de praktijk wijst uit dat niet iedereen er zo mee omgaat. Dus ik vind het zeker een compliment waard wanneer mensen dat wel doen. Soms is het ook gewoon fijn om de vanzelfsprekende dingen eens positief te benoemen.

Vitamientjuh en Maev vinden dit leuk.
  9. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.845
    4.103
    113
    Misschien was de vrijwilliger niet eens aanwezig toen jullie er waren. Dan heb je geen contact gehad en zal je sowieso niet benaderd worden voor contactonderzoek.

10. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Klopt dat gaf de ggd hier ook al aan dat die kans vrij groot was aangezien we op donderdag zijn geweest en er gisteren besloten is om dicht te gaan. Hoefde ook niet quarantaine zolang we niks hoorde maar wel het verzoek om externe activiteiten te beperken de eerste dagen omdat het contactonderzoek een aantal dagen kon duren. Heb ook geen idee of de vrijwilligers juist bij de verzorging zitten of juist bij de bezoekersstukken.
    Maar wilde ook geen risico lopen en overleg liever bij twijfel, zkh gaf vanmorgen bij man aan dat mondkapje dan voldoende was voor daar aangezien er wel uitgesloten moest worden dat het iets kwaadaardigs kon zijn vonden ze uitstel niet verantwoord. En ondanks dat we een medische zwangerschap hebben maar bij de vk zitten om het zkh zoveel mogelijk te mijden (ik ben risicopatient) gaat het prima en kan het echt wel nog een extra weekje wachten om de vk fysiek te zien. ;) hebben de afgelopen weken telefonisch besproken en zonder klachten is de afspraak nu volgende week en worden dan ook de komende medische echo's etc. ingepland. Voelen wij ons beter bij en de vk ook, dus prima oplossing.

11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Vervelend zeg, fijn dat je je naar omstandigheden toch goed voelt. Misschien ook goed om te weten dat het bron en contact onderzoek quarantaine afgeeft aan de mensen die meer dan 15 minuten op minder dan 1,5 meter in een overdekte ruimte is geweest. Dat zal niet het geval zijn. Maar leuk is het niet.

12. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Nee dat halen we bij lange na niet, hebben juist heel bewust vooral buiten rond gekeken en verbleven. Zit in een rolstoel dus kan sowieso vanuit binnen amper in de ruimtes kijken. Voor de rest een prima vakantie gehad en ook echt even kunnen ontspannen dus als dit alles is vind ik het prima ;)

Dubbelgeluk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina