Zoon zit in groep 3 en zit nu via teams de les te volgen. Hij ziet het digibord en hij kan de juf prima horen, maar op school horen ze hem niet. En ja wij hebben hier het geluid aan staan. Ze hebben in meerdere klassen dit probleem. Ze zijn er op school al naar aan het kijken geweest, maar ze weten niet waar het aan ligt. Wie weet waar het probleem kan zitten?
Hier ook weleens gehad, oplossing was teams even afsluiten en opnieuw proberen. Maar dat heb je misschien al gedaan
https://support.microsoft.com/nl-nl/office/mijn-microfoon-werkt-niet-in-teams-666d1123-9dd0-4a31-ad2e-a758b204f33a Mss vind je hier het antwoord
Ik heb dit ook weleens gehad als ik teams op mijn prive laptop gebruikte. Ik hoorde de ander wel maar zij mij niet. Bij mij lag het aan mijn instellingen van mijn microfoon. De speaker deed het dan wel, maar de microfoon niet.
Bij het aanmaken van een meeting in teams kun je de genodigden rechten geven. Het kan zijn dat deze rechten niet goed staan aangevinkt. Leerling heeft dan niet het recht om te spreken. Dit kun je checken door een gesprek aan te gaan vanuit een chat. Juf belt dan jouw zoon apart in. Dus niet via een meeting. 1 op 1. Als juf jullie dan wel hoort, kan het probleem daar zitten.
Gisteren keek hij mee en nu opnieuw. En weer hetzelfde probleem, dus ik denk dat opnieuw opstarten geen effect zal hebben.
Hij is de enige die meekijkt, dus is het dan een meeting of niet. Dat kan ik nog eens aan de juf vragen.