Quarantaine regels

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Somita, 17 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.466
    834
    113
    Onze vandaag 16 jarige zoon zit in quarantaine met de klas anwege het in contact geweest zijn met een besmette gymleraar.

Vandaag is hij jarig en mijn moeder en mijn schoonouders zouden vandaag komen.

Mijn schoonouders willen niet komen wat ik begrijp.

Maar hoe zit dat nu eigenlijk als er 1 iemand in quarantaine moet vanwege het in contact geweest zijn met...

Mag ik dan niemand thuis ontvangen?
    Dit ivm buurkinderen en vriendjes/vriendinnetjes die hier regelmatig binnenstappen?

Ik weet er soms geen end meer mee aan en in principe zit mijn 16 jarige op 1 plek en komt er niet vandaan

2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Ik hanteer hier zelf de regel: zit er 1 iemand in quarantaine vanwege contact met... Dan hou ik alles wat niet tot ons gezin behoord buiten de deur. Mijn andere kinderen mogen dan van mij wel buiten met vriendjes spelen, maar niet binnen.

Zo weet ik zeker dat ik niet straks ouders kan gaan bellen met het verhaal dat ze binnen zijn geweest terwijl er iemand in quarantaine zat, die nu dus positief test.

Maar inderdaad, die regels zijn af en toe een enorme wirwar. Kom er maar eens uit. En dan denk je het te weten....verandert het weer al.:confused:

Dubbelgeluk en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  3. Aries

Aries Niet meer actief

Ja, dat klopt. Maar het klinkt alsof je zoon in isolatie zit in plaats van in quarantaine? Dan lijkt het me geen probleem met eventuele besmettingen, misschien wel wat sneu voor je zoon. ;)

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Als je zoon in een aparte kamer zit, dus in isolatie mag je wel bezoek ontvangen. Als je met vaste plek, een hoek in de bank bedoeld niet natuurlijk.
    Pas als hij negatief test na 5? Dagen mag je weer bezoek ontvangen

5. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.466
    834
    113
    Hahaha halve isolatie.
    Hij heeft zijn eigen plek achter en komt er alleen vandaan om te eten en te drinken.
    Hij heeft een eigen kamer in de schuur maar zolang het niet echt nodig is dan heb ik hem liever in huis, want die kamer is vrij koud.

6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Zo doen wij het ook.

Zxcvb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina