Oké, de kogel is door de kerk: een feest voor mijn man zijn 50e, begin september, zal hem niet gaan worden. Helaas, want dat plan hebben we al lang! We hebben veel te vieren: hij 50, ik vorig jaar 40, alle vier gezond na toch wel heftige ziekte, bedrijf loopt goed, verbouwing af. Dus wilden we thuis, in een grote tent of in de schuur, een groot feest houden. Helaas, dat gaat hem nu niet worden. Maar wie heeft een er super leuk idee om toch zijn verjaardag bijzonder te maken? Het is op een maandag helaas, we hebben grote familie waarvan er een paar wat verder weg wonen. Wie heeft een speciaal idee, wat we voor hem kunnen doen om hem, Corona proof, in het zonnetje te zetten?
Voor de mensen in de buurt een drive thru receptie? dat ze een drankje en gebakje krijgen? evt de mensen van verder weg ( als deze nabij staan ) toch laten komen voor langer ( 6 personen mag)
Ik zou dan met de mensen die dichterbij staan en wat maximaal is toegestaan een heerlijk etentje organiseren. Kan thuis door een cateraar, of op locatie.
Bij zo'n drive thru vraag ik me af, voor wie is dat dan precies leuk? In september is het vast nog mooi weer, hebben jullie een tuin? Nodig wat kleine groepjes in shifts uit verdeeld over de dag, eventueel 2 dagen. Voordeel is dat je bij kleine groepjes elkaar ook echt spreekt in tegenstelling vaak tot grote groepen, waarbij je alleen maar heen en weer aan het hollen bent. Als je het extra speciaal wil maken, besteed je extra tijd en geld aan de versiering van de tuin en aan de hapjes.
Wij hebben laatst een privekok thuis voor ons en de familie laten koken en dan alle tafels op afstand van elkaar buiten gezet. Was echt een super leuke avond en voelde echt als iets bijzonders omdat we het normaal nooit zo doen. Misschien is zoiets nog wel te doen? Of bij een restaurant in de buurt met een grote zaal waardoor ze tafels uit elkaar kunnen zetten per stel?
Mijn dochter is in september jarig. Wij geven een gelato party. Hebben een ijs kar gehuurd, inschrijflijst gemaakt voor gasten. Per tijdsblok van 45 min 3 gezelschappen. Doen we in de tuin met 3 sta tafels op 1,5 meter. Tja, niet heel gastvrij en gezellig maar ik neem aan dat iedereen er begrip voor heeft en zo heeft dochter toch nog een “feestje”
Hoi allen, bedankt voor de ideeen. De drive in feestjes trekken mij inderdaad ook niet zo, ik vraag me ook af voor wie dat leuk is. Ik kan me dat nog wel bij een kind of heel oud iemand voorstellen trouwens. Zaaltje huren en meer mensen uitnodigingen vind ik geen goed idee. Iedereen zou dan aan een vaste tafel moeten zitten en blijven zitten, dat is niet ons idee van een feestje. Bovendien wil ik gewoon geen grote groep mensen gaan organiseren. Het advies is er niet voor niets. misschien iets met tijdsblokken en dan het weekend erna, dat is denk ik nog wel leuk. Gewoon de hele zondag door laten lopen. Nog leuke andere ideeën blijven welkom hoor!