Ik heb daarom in mijn laatste post express mijn wellicht wat uitzonderlijke opvattingen weg gelaten en relevante voorbeelden gegeven. De zorg ontlasten was niet nodig geweest als ons heerijke kaninet niet 50% van de bedden en personeel had wegbezuinigd. En nee niet iedereen op de IC is 80+ maar ook niet iedereen heeft covid... en niet iedereen die overlijd gaat aan de gevolgen van covid. Ik wil verder ook geen discussie hoor, ieder mag dat nog voor zich bepalen... maar dan kan niemand straks zeggen „we wisten het niet“ want de tekenen zijn overduidelijk voor die die het wil zien....
Ook dat wegbezuinigen ben ik met je eens. Ik hoor sommige mensen dat ze vinden dat rutte het zo zwaar heeft en het allemaal maar oplost. Maar hij heeft deze zooi zelf veroorzaakt. Overal sluiten ziekenhuis, 4 dicht en dan komt er 1 voor terug in de plaats. Dan moeten al die mensen naar 1 ziekenhuis ergens in de buurt ipv in hun eigen stad. Rutte ruimt zijn eigen rotzooi op. Meer niet.
Om even terug te komen op TS. Bij kinderwens, zwangerschap en borstvoeding zijn de vaccins niet getest. Dus uit dit oogpunt (en in overleg met mijn vk en gyn) laat ik het vaccin voorlopig aan mij voorbij gaan tot ik geen BV meer (kan) geven. Uit meerdere onderzoeken komt trouwens naar boven dat extra inname van vitamine D ook de kans op coronabesmetting vermindert. En als je toch besmet raakt, de symptomen vrij mild blijven bij het overgrote deel van de mensen die deze supplementen innemen. Misschien het overwegen waard als extra bescherming? https://www.ad.nl/binnenland/experts-boos-over-uitblijven-vitamine-d-advies-alsof-het-niks-interesseert-dat-mensen-dood-gaan~aa23a7b7/ Niet dat ik geen vertrouwen heb in de vaccins, maar ze zijn simpelweg niet getest voor toepassing bij kinderwens, zwangerschap en/of borstvoeding. Daarop is mijn keuze om voorlopig niet te vaccineren gebaseerd.
Ik lees even mee. Wij starten over 1-2mnd met iui-d zodra het donor gedeelte afgerond is. Alleen kom ik over ong 2 weken in aanmerking voor de covid vacc. Voor zover ik er nu in sta laat ik me eerst vaccineren zodat ik mijn werk weer normaal kan doen zonder risico's en wachten we 2mnd met starten voor ons 3de wereldwonder. Vindt het idee om zwanger te zijn en covid te krijgen geen fijn en geruststellend gevoel....
Even misschien als tegen argument. 99,5% overleefd een covid infectie en de gemiddelde leeftijd van mensen die overlijden is 80+. Het vaccin beschermt zogezegd voor 95% tegen een ernstig ziekte verloop. Onderzoeken hebben aangetoond dat ze deze 95% hebben vastgesteld uit de eerste 154 mensen van de 44.000 test personen die covid kregen na de vaccinatie waarvan 10 mensen het vaccin gekregen had en de overige 144 dus een zoutoplossing. Hieruit hebben ze al dan niet terecht de conclusie getrokken dat het vaccin 95% bescherming bied voor een infectie. Wat er met de overige test personen is gebeurd en hoe die op een eventuele covid besmetting hebben gereageerd is onbekend. Ik wil hier absoluut geen angst zaaien maar wel even aankaarten dat het misschien niet zo heel nodig is om voor een ziekte die meestal mild verloopt en waarvan 99,5% het overleeft een vaccin met 95% bescherming wellicht gewoon zinloos is.... Daarnaast is het een medisch experiment wat mijns inziens absoluut niet zonder risico is ook al willen ze ons dit graag doen geloven. Ook wil ik hiermee het persoonlijk leed van elk overlijden niet kleineren of afdoen als niet verdrietig. Ook overlijden er jongere mensen dan 80+. Die overlijden ook af en toe aan griep, kanker en andere nare ziektes. Het gaat mij vooral om het perspectief. Lees de gehele bijsluiter en alle eventuele bijwerkingen en maak een weloverwogen beslissing. Ik respecteer ieder zijn keuze als deze op informed consent gebaseerd is en dat is nogal lastig met de eenzijdige informatie die wordt getoond.