Zelfinseminatie.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door UniQueen, 17 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. UniQueen

UniQueen Lid

17 dec 2020
    15
    3
    3
    Vrouw
    Hi dames (en heren),

Wie probeert er ook op deze manier zwanger te raken? Zijn er succesverhalen, iemand?

Wij hebben laatst, vrijdag 11 dec. en zondag 13 dec. een poging gedaan. Uiteraard rond mijn eisprong. Voor het eerst, dus we zijn heel benieuwd! Testen kan nog niet, of wel? Mijn volgende verwachte menstruatie is pas 27 dec.

Ik lees graag verhalen van mensen die dit ook doen of hebben gedaan!

2. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Hoi!

Er zijn hier wel al meerdere topics over geplaatst, een nog niet zo lang geleden. Dus misschien kan je zelfinseminatie ook nog even zoeken hier op het forum. Ik zou dan ook echt pas testen op 27 december, nu is het in ieder geval nog zeker te vroeg om te testen.

Wij doen zelfinsemineren en seks. Eerst alleen zelfinsemineren toen kon ik nog geen penetratie hebben, dat gaat inmiddels wel maar alleen als we er ruim de tijd voor hebben dus nu wisselen wij af. Hier helaas nog geen succesverhaal, maar ik heb een aantal dames hier op het forum hierin geadviseerd en die zijn geloof ik allemaal wel zwanger :p Je kan er in ieder geval echt prima mee zwanger worden! Stel gerust vragen als je wat wilt weten :) Succes op het wachtbankje!

UniQueen vindt dit leuk.
  3. Deurstopper

Deurstopper Actief lid

17 nov 2019
    214
    257
    63
    Wij hebben dat ook gedaan. 1x en op de dag van de positieve ovulatietest. Voelde vreemd maar het proberen waard. Resultaat is dat ik nu 25 weken zwanger ben van een jongentje.

Ook wat adviezen van @Orchid24 gehad. Hopen bij jou snel raak!!

UniQueen en Orchid24 vinden dit leuk.
  4. UniQueen

UniQueen Lid

17 dec 2020
    15
    3
    3
    Vrouw
    Hi Orchid!

Ik heb de topic gelezen inderdaad, helaas zat daar een slotje op en kon ik dus niet reageren. Deze gaan we gebruiken als een soort dagboek, goed idee? Ik ben nog een leek hierin en weet überhaupt nog niet veel over het vrouwelijke lichaam, verloop van een zwangerschap, cyclussen, ovulatie, etc. Al die termen hier ook.. ik moet elke afkorting googlen! :oops: Grappig dat ik dan ook zelfinseminatie doe. :D

Ah, dus mededankzij jou zijn er beebietjes opkomst, hoe leuk! Nou, hopelijk mag de deskundige herself ook verblijd worden met een lief wondertje. Ik gun het je van harte!

Ja, het wachtbankje inderdaad.. het wachten duurt zo lang! :(

5. UniQueen

UniQueen Lid

17 dec 2020
    15
    3
    3
    Vrouw
    Geweldig! Van harte gefeliciteerd! :thumup:

6. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Nouja als je vragen hebt, vraag ze mag ook via pb. Ja ik zit er ook weer op, wachten wachten en wachten!

7. Mikun

Mikun Bekend lid

25 aug 2015
    691
    382
    63
    Hier was het snel een succes. Ik ben op deze manier 3 x zwanger geraakt, en alle drie keer binnen een paar maanden. Ik heb altijd 2 pogingen gedaan per maand, een keer op de dag van de positieve ovulatie test en de dag erna. Behalve dit laatste keer, toen moest de donor weg en hebben wij een poging gedaan 2 dagen voor mijn eisprong...ben nu 24 weken zwanger :)

Heel veel succes met de pogingen!

8. UniQueen

UniQueen Lid

17 dec 2020
    15
    3
    3
    Vrouw
    Oh trouwens, waarom wij het ook op deze manier doen, is omdat penetratie bij ons ook niet gaat. Ik heb vaginisme. Ik word er wel voor behandeld en de vooruitgang is minimaal terwijl de kinderwens enorm is en ik ben al 31 jaar. Dus vandaar de haast. ;)

9. UniQueen

UniQueen Lid

17 dec 2020
    15
    3
    3
    Vrouw
    Voor nu heb ik nog niet echt vragen nee. Of misschien deze: ik heb sinds ongeveer 2 dagen na de laatste poging, 13 december dus, afwisselend lichte menstruatiekrampen en vage steken in m'n onderbuik rechtsonder. Ik wil niet te vroeg juichen of zo, maar zou het wat kunnen betekenen? :oops:

Kan gewoon aan mij liggen, dat ik nu na deze eerste pogingen extra ga letten op mijn lichaam en zo. :rolleyes:

10. UniQueen

UniQueen Lid

17 dec 2020
    15
    3
    3
    Vrouw
    Oh wauw, wat een vruchtbaarheid! :)

Deze succesverhalen geven mij veel hoop, super!

11. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Oke bij deze je gaat jezelf hoe dan ook elke ronde gek maken, ik moet zeggen sinds paar maanden heb ik dat niet meer. Denk als het heel lang duurt dan stopt dat wel een beetje. Dus ik ga je nu wat zeggen, maar je gaat jezelf toch gek maken:p Accepteer maar gewoon dat dat zo is.. wie weet ben je gauw zwanger, wie weet ook niet maar dat houd je niet echt tegen.

Alle klachten die je nu hebt komen van progesteron, niet van een zwangerschap. Een innesteling gebeurt gemiddeld 9 dagen na een eisprong, daarna pas krijg je klachten maar ook dit is bij veel mensen voor NOD niet eens merkbaar. Ik heb elke ronde hele andere “symptomen” gehad en nog nooit zwanger geweest. Je lichaam kan dus ook nog eens elke ronde anders reageren en toch niet zwanger zijn, maar je kan net zo goed ook wel zwanger zijn. Dus welke kwaaltjes je ook gaan opvallen komende tijd, het kan echt beide zijn.. Hopelijk voor jou gewoon gauw zwanger en anders het hoort er allemaal bij..

mocht je ooit over je vaginisme willen praten met iemand mag je me een pb sturen :) Ik ben er wel zo goed als vanaf maar ik weet dat soms fijn kan zijn om te praten met iemand die het kent. Hoeft uiteraard niet, maar je weet me te vinden:p

12. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.369
    8.875
    113
    Vrouw
    Ook ik ben hierdoor zwanger geraakt. Laatste zwangerschap geïnsemineerd dag voor en dag van positieve ovulatietest. Momenteel aan het wachten tot ik weer een eisprong heb na mijn miskraam. @Phoebe heeft mij met heel veel dingen geholpen (en nog steeds) en zelf weet ik na bijna 2 jaar zelfinseminatie ook wel het een en ander haha. Stel gerust je vragen :)

Phoebe en UniQueen vinden dit leuk.
  13. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.227
    4.457
    113
    Vrouw
    Inmiddels is ons wonder 6 maanden, voortgekomen uit zelfinseminatie. Heeft een hoop pogingen nodig gehad. Als je vragen hebt, stel ze gerust.

En tip: probeer pas op 9 dagen na je ovulatie op lichamelijke dingen te gaan letten, anders duren die 14 dagen elke keer echt heel lang. Doe leuke dingen en verzet je gedachten. Zeker met zelfinseminatie moet je er al veel mee bezig zijn (als je dat niet bent mis je je eisprong). De kans dat je voor de innesteling iets voelt van het zwanger zijn is heel klein. Het zijn dan vooral hormoon schommelingen en die heb je ook in je natuurlijke cyclus. Doordat je op scherp staat voelt alles 100x heftiger dan alles. Bij 95% van de vrouwen gebeurt de innesteling op dag 9 of later (tot dag 13), dat feit maakte dat ik tenminste 1 relaxte week had zonder ovulatietesten/alert op symptomen/zwangerschaptesten/etc

14. UniQueen

UniQueen Lid

17 dec 2020
    15
    3
    3
    Vrouw
    Hahaha, ik maak mijn man ook he-le-maal gek. Laatst zei hij ''volgens mij moet jij gewoon heel nodig naar de wc o_O'' bij elke darmbeweging begin ik al te fantaseren over de babykamer, schattige kleertjes en leuke namen en ik neem hem daar allemaal in mee. :roflmao: Ja, ik moet heel gauw normaal doen. I know.

Goed om te weten! Ik ga proberen om er niet zo mee bezig te zijn, tot het testmoment. Zoals Oilell ook zegt, afleiding zoeken en onszelf met andere dingen bezighouden op het wachtbankje.

Ook dit is geweldig nieuws. Want ik had soms echt het idee dat ik er nooit van af zou komen. :( Heel veel verhalen van andere meiden gehoord die het maar hebben opgegeven en ermee hebben leren leven.. Voor mij is dat echt geen optie, ik ga door totdat ik mijn doel bereikt heb. Nu met ietsiepietsie vooruitgang via de bekkenbodemtherapeut zie ik het positiever in.

Ik ben heel benieuwd naar jouw journey, hoe jij er uiteindelijk van af gekomen bent. Ik pm je nog wel een keer. :)

Orchid24 vindt dit leuk.
  15. UniQueen

UniQueen Lid

17 dec 2020
    15
    3
    3
    Vrouw
    Awh, een miskraam. Hopelijk de volgende een voldragen zwangerschap met een gezond kindje als resultaat!

16. UniQueen

UniQueen Lid

17 dec 2020
    15
    3
    3
    Vrouw
    Geweldig! Geduld loont, dat blijkt maar weer. Geniet van jullie kleintje. ♡

Goeie tips! Fijn om te weten dat je na het insemineren niet meteen alert hoeft te zijn. Geeft rust. Ik dacht dat je het zwemmen van het zaadje ook zou moeten voelen/merken. :rolleyes: Lach me niet uit aub, is de eerste keer zwanger proberen te worden. :D

Oilell vindt dit leuk.
  17. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.369
    8.875
    113
    Vrouw
    Ja vorig jaar helaas ook al een miskraam. Maar ik blijf doorknokken :)

18. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Savera wil hier misschien ook wel mee praten? :)

Savera vindt dit leuk.
  19. Savera

Savera Actief lid

9 sep 2020
    458
    572
    93
    Vrouw
    Ik heb inderdaad ook een aantal maanden zelfinseminatie gedaan ivm vaginisme. Helaas nog geen succes (maar die succesverhalen zijn er zeker wel!). Deze maand voor het eerst op de natuurlijke manier gedaan. Zes maanden vervelende therapie en consulten bij een seksuoloog hebben me goed geholpen :)

Orchid24 en Oilell vinden dit leuk.
  20. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Hoi meiden, ik ben 34 jaar en we gaan deze maand insemineren voor een derde kindje. Ik heb 2 dochters van 4 en 6 jaar. Allebei verwerkt door zelfinseminatie. Ik heb cerebrale parese en seks lukt dan niet altijd. Bij allebei geinsemineerd 2 dagen voor en de dag van een positieve ovulatietesten. Om de dag is beter voor de zaadkwaliteit. Ik hield een potje tussen mijn benen. Man ejaculeerde en ik hield potje en spuitje op temperatuur. Beetje laten vervloeien en ingebracht. Ik lag met mijn billen op een kussen bekken iets gekanteld. En dan een half uurtje blijven liggen. Bij mijn oudste was ik 27 ronde 2 werd een vroege mk, ronde 3 was raak. Bij de jongste ronde 1. Alle zwangerschappen met een bmi van 35+. Wel altijd cyclus van 28 of 29 dagen. Volgende week beginnen met ovulatietesten. Heel veel succes!!

Deel Deze Pagina