Corona melder melding en afspraak in ziekenhuis

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bulakgirl, 24 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Weten jullie dit?

Vanmiddag bericht via de corona app gehad dat ik (6!!) dagen geleden contact zou hebben gehad met een besmette persoon. En dat ik na afgelopen dinsdag zou moeten testen.

Nu ben ik maandag getest, had last van zwangerschapsklachten (rommelende darmen, hoofdpijn en slijm achterin neus en keel) dinsdag een negatieve uitslag gehad. Maar door deze melding moest ik dus na dinsdag nog eens laten testen... Vanmiddag gelijk een afspraak gemaakt en gedaan, hopelijk morgen de uitslag. Volgens de persoon bij wie ik de afspraak heb gemaakt kan ik met een negatieve uitslag ervan uit gaan dat ik geen corona heb en hoef ik niet meer in quarantaine.

De app zegt wel tot zondag de 28e bij kwetsbare mensen uit de buurt te moeten blijven ook met negatieve uitslag.

Dus zou ik nu vrijdag gewoon de 20 weken echo mogen doen met een negatieve uitslag of niet? :confused:

Ik kan er niks over terug vinden op de website van het ziekenhuis of als ik er op Google... Ik zal ze morgen sowieso wel bellen zodra ik de uitslag heb... Maar ik vind het gewoon gek dat ik er niks over kan vinden.

2. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik zou even overleggen met het ziekenhuis wanneer je je uitslag hebt. Denk dat dat de enige optie is. Je quarantaine is dan ook al voorbij omdat het contact met die persoon al een tijdje geleden is. Denk dat je bij een negatieve test wel kan stellen dat je safe zit.

bulakgirl vindt dit leuk.
  3. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Eerlijk gezegd zou ik me aan de testuitslag houden en niet aan de adviezen n.a.v. die app.
    Ik hoor alleen maar van dit soort vreemde dingen over de app. Het zegt eigenlijk ook niks, je telefoon is in de buurt geweest van de telefoon van iemand die besmet was met corona, dat zegt het. Dan ben je ook nog netjes naar de teststraat gegaan. Als de test negatief is zou ik dus verder niets ondernemen. Zeker als je verder geen andere klachten hebt.

ButterflyPassion, Mapje, Maslov en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    De uitslag geeft. Iets duidelijkere informatie gelukkig! Op basis van deze info ga ik dan ook niet het ziekenhuis bellen voor overleg... Ik heb geen klachten en ben wederom negatief getest.

"
    Je zit in quarantaine na contact met iemand met corona of omdat je uit het buitenland kwam.

• Ben je eerder getest dan 5 dagen na het laatste contact met iemand met corona?
      of
    • Ben je eerder getest dan 5 dagen nadat je terugkwam uit een ‘oranje’ of ‘rood’ gebied in het buitenland?
    Dan moet je nog thuisblijven. Want dan kun je nog corona krijgen. Laat je opnieuw testen op of na de 5e dag nadat je contact hebt gehad met iemand met corona. Of nadat je bent teruggekomen uit het buitenland. Tot die tijd blijf je thuis.

Doe je niet opnieuw een test? Blijf dan in totaal 10 dagen thuis.

Heb je andere instructies gekregen van de GGD? Doe dan wat de GGD je heeft gezegd.

Hou je altijd aan de volgende regels
    Gelden de situaties die hierboven staan niet voor jou? En hoef je dus niet thuis te blijven? Hou je dan wel aan de volgende regels:

• Worden je klachten erger of anders? Of kreeg je klachten nadat je was getest? Blijf dan thuis en laat je zo snel mogelijk opnieuw testen.
    • Blijf je aan de basisregels houden.
    • Wees extra voorzichtig rondom ouderen en mensen met een kwetsbare gezondheid. Hier lees je welke etc. "
    Ik heb op dag 4 en dag 6 getest met beide een negatieve uitslag... Dan mag ik dus gewoon weer naar buiten, werken etc.

Athina, Mapje, Lisa280887 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Superfijn! Op naar een goeie 20 weken echo❤️

bulakgirl vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina