Corona virus en zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door BijnaMama2020, 27 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.335
    1.819
    113
    Vrouw
    Heftig wel hoor voor jullie :(

2. LolaLisa

LolaLisa Bekend lid

14 apr 2017
    516
    425
    63
    Ja het is echt zo ongelofelijk knudde... Aan ene kant ben ik wel blij dat het morgen gewoon over is. Geen zorgen meer over wat en hoe en ruimte in ziekenhuis etc. Het is wat het is en het is echt ongelofelijk kut.
    Maar we maken er maar het beste van... De verloskundige en verpleegsters doen ook gewoon alles wat ze kunnen, maar er zijn grenzen. Anesthesisten zijn nu eenmaal onmisbaar in deze tijd en hoe meer externe factoren er zijn in een OK hoe groter het risico voor ze...

3. Poppy1987

Poppy1987 Actief lid

5 jan 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Heel veel succes morgen!

Het is geen gekke maatregel en heel vervelend maar wel begrijpelijk.

Het is echt niet leuk om zo te moeten bevallen.
    Ene kant hoop ik dat die kleine bij mij nog even blijft zitten, andere kant.... Je weet niet wat ze nog gaan aanpassen en dat maakt het wel onzeker en spannend.

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ohh :( wat erg! Ik hoop zo dat het over vijf weken anders is :( sterkte! Probeer je idd maar te focussen op je kindje, maar gadsie wat een verschrikkelijk rotmaatregel. Ik heb morgen afspraak bij de gyn, ben toch wel heel benieuwd of dit in ons ziekenhuis ook al aan de orde is. Bij Mn laatste afspraak 2,5 week geleden was de beste man zo megalaconiek over het hele coronagebeuren, ben heel benieuwd hoe dat nu is.

5. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

27 okt 2016
    946
    614
    93
    Vrouw
    Oh bah, hier ben ik dus echt ongelooflijk bang voor.. Wij hebben de keizersnede over 6 weken staan en ik kan dat echt niet alleen :cry:. Ergens hoop ik dat de kleine dan toch nog op natuurlijke wijze ter wereld komt..

Heel veel sterkte vandaag, ook voor je man. Vreselijk als je niet bij de geboorte van je kind mag zijn..

LolaLisa vindt dit leuk.
  6. Maaike87

Maaike87 Actief lid

23 sep 2015
    490
    496
    63
    Ik begin ook steeds onrustiger te worden merk ik. Als het goed is duurt het nog even voordat ik ga bevallen, maarja, hoe zal het er dan uit zien... Het ergste lijkt mij ook dat mijn vriend niet bij de bevalling kan zijn.

Iedereen veel sterkte de komende tijd, rottijd om te bevallen nu. Verlof en kraamtijd zijn ook niet zoals voorgesteld :(

7. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    @LolaLisa ik hoop dat alles goed gegaan is vandaag en dat je heerlijk met man en baby aan t knuffelen bent :)

Hier ben ik vanochtend bij de gyn geweest. Zolang moeder en vader geen verdenking hebben van Corona is er vwb keizersnede niks aan de hand en mag vader er gewoon bij aanwezig zijn. Ze proberen je ook echt zsm naar huis te sturen, liefst binnen 24 uur.

LolaLisa en Sammetje83 vinden dit leuk.
  8. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.335
    1.819
    113
    Vrouw
    LolaLisa vindt dit leuk.
  9. LolaLisa

LolaLisa Bekend lid

14 apr 2017
    516
    425
    63
    Hallo dames! Bedankt voor de berichtjes! Er ligt een stralende dochter naast mij momenteel :)
    Hoewel ik het alleen moest doen, waren ze wel echt ontzettend lief! Er was een verpleegkundige die van alles foto’s gemaakt heeft voor mijn man. Al met al viel het me mee... We konden ons er natuurlijk op voorbereiden dat het zo ging zijn. Ik zag er wel echt enorm tegenop en heb ook echt wel wat traantjes gelaten. Maar vanaf moment dat ik op de OK-tafel lag kwam er wel soort rust over mij heen :) Mijn man heeft dan wel de geboorte gemist, maar toch kijken we (gezien de vorige bevalling van nr 1) er wel goed op terug vooralsnog

de regels zullen inderdaad per ziekenhuis anders zijn. Waar ik ben bevallen is een streekziekenhuis die dus besloten heeft dat geen enkele partner meer mee mag naar de OK voor keizersnede. Nu kon ik mij er natuurlijk op voorbereiden, maar ik heb nu al medelijden met de vrouwen die dat niet kunnen en opeens in spoedsituatie er alleen voor komen te staan.
    Overigens worden de regels hier iedere dag aangepast. Het is zo’n surrealistische tijd...
    Laten we hopen dat het snel voorbij is...

Wij mogen morgen naar huis toe en wij doen de komende tijd aan FaceTime-kraamvisite en Raam-visite en gaan zoveel mogelijk genieten in onze bubbel.

Heel veel succes en sterkte voor jullie allemaal de komende tijd!

vlinderCN, liefmeimeisje, Esta85 en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. LolaLisa

LolaLisa Bekend lid

14 apr 2017
    516
    425
    63
    Overigens vinden ze het hier ook allemaal heel erg dat zo is, maar beslissing ligt buiten de gynaecoloog/verloskundige/verpleegkundige. Ze zouden het ook allemaal liever zo anders zien, ze doen hun uiterste best maar lopen ook tegen de ziekenhuisprotocollen aan momenteel.

11. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

27 okt 2016
    946
    614
    93
    Vrouw
    Fijn dat jullie er zo positief over kunnen denken. Het lijkt me echt een verschrikking en ik hoop het over 5,5 week niet zo mee te maken...
    Geen geniet van jullie kleintje!

LolaLisa vindt dit leuk.
  12. Dielle

Dielle Fanatiek lid

18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Gefeliciteerd met je dochter. Fijn dat je er positief tegenaan kijkt.
    Lijkt me toch echt een heel ding om zoiets ingrijpends "alleen" te moeten doen.
    Geniet van je gezin.

LolaLisa vindt dit leuk.
  13. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

27 okt 2016
    946
    614
    93
    Vrouw
    Ik bedoelde natuurlijk: gefeliciteerd, geniet van jullie kleintje...

LolaLisa vindt dit leuk.
  14. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    @LolaLisa van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Ik vind het echt heel knap hoe je er over schrijf! Ik wil er gewoon niet aan denken dat het zo gaat zo anders als gehoopt maar vrees dat het wel realiteit gaat zijn. Eerst hoop je nog dat na 6 april alles weer normaal gaat zijn maar dat geloof ik nu niet meer..

Nog een vraag ik heb dinsdag controle staan bij de gyn. Ik ben al de hele week enorm verkouden en de ervaring leert dat het in de zwangerschap niet 1 2 3 over is. Op de site van het zkh staat het nadrukkelijke verzoek om niet zelf te bellen over je afspraak.. wat moet ik nu doen? Hebben jullie nog wel de gewone controles? Ik hoop zo dat ik evenwel mag komen aangezien ik bij beide eerdere zwangerschappen PE ontwikkelde vanaf dit termijn ongeveer.. Is het zo dat je nu thuis moet blijven als je verkouden ben of mag je evenwel voor zwangerschapscontrole?

15. Poppy1987

Poppy1987 Actief lid

5 jan 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Wij hebben maandag een afspraak in het ziekenhuis (met kinderarts) . Zijn van de week gebeld en het wordt een telefonisch consult. Wij mogen niet naar het ziekenhuis met maar één kleinbeetje verkouden of grieperig gevoel.
    Ook mag ik niet naar de verloskundige nu mijn man ziekjes is.
    Ook ik heb PE gehad bij mijn vorige zwangerschap en ontwikkelde het bij 36 weken. Het is zelf echt goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwd toch bellen.

16. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik zou wel bellen. Bij ons gaan de controles bij de gyn gewoon door in het laatste trimester. Ze nemen dan voorzorgsmaatregelen. Zeker als je een hoog risico hebt.

17. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

27 okt 2016
    946
    614
    93
    Vrouw
    Als je ergens over twijfelt, moet je gewoon bellen. Het ziekenhuis zet neer dat je niet zelf moet bellen over afspraken omdat anders iedereen gaat vragen of hun afspraak wel doorgaat en ze informeren je liever zelf om al die telefoontjes niet te krijgen. Maar als er iets is of als je ergens over twijfelt, kun je gewoon bellen.

18. LolaLisa

LolaLisa Bekend lid

14 apr 2017
    516
    425
    63
    Denk dat dat ook komt door mijn referentie en dat is mijn eerste bevalling... Die was vrij heftig/traumatisch en heb ik zelf erg weinig van meegekregen... Dus dat ik alles nu zo bewust heb meegemaakt zorgt ervoor dat het voor mij een hele andere ervaring was. Natuurlijk is het vreselijk dat mijn man er niet bij kon zijn, maar helaas is het wat het is... Ik hoop zeker dat jullie een goede ervaring hebben straks! En dat je man er lekker bij kan zijn! Succes met de laatste loodjes :)

Sammetje83 vindt dit leuk.
  19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.995
    113
    Bij vriendin van mn man zn collega is de mededeling gekomen dat zij niet poliklinisch kan bevallen door corona. Wordt een hotel of toch thuis. Alleen medische gevallen worden nog verwelkomt in t ziekenhuis.

Zag vanmiddag in t nieuws dat twee hotelketens te hulp schieten en dat zij alle apparatuur hadden die je in t ziekenhuis ook hebt.

Gezien mijn vorige ervaring...en pijnbestrijding dan? Pethidine is niet heel erg spannend, gewoon een injectie in je been (maar mag na 8cm niet meer) maar ruggenprik kan je daar vergeten die anesthesist loopt in t ziekenhuis niet in t hotel lijkt me. Met pijnbestrijding ga je gelijk over naar medisch, gaat dat bed dan weer over t plein terug naar t ziekenhuis?!?

Ander dingetje van mn schoonzusje: Reanimatie peddels? Zowel voor baby als voor de moeder?

(waren bij mn nichtje niet op de OK aanwezig spoedkeizersnede, vandaar dat wij er wat meer alert op zijn, de warmtelamp en senorenbende geloof ik wel)

Ik zou momenteel niet graag willen bevallen, weet nog van mn dochter dat in de laatste weken de wereld harder draaide dan mn hoofd kon hebben. Als je nu in die fase zit wordt je helemaal gek vrees ik.

20. Pimi86

Pimi86 Nieuw lid

11 mrt 2019
    4
    2
    3
    Vrouw
    Wat ontzettend knap dat jullie het positief kunnen bekijken. Heel veel respect voor. Zelf ben ik vrijdag a.s uitgerekend van mijn tweede en probeer rationeel te blijven denken, maar soms ontkom ik er niet aan dat de emoties de overhand nemen...

Ik hoop dat jullie in goede gezondheid blijven verkeren en je van elkaar kan genieten.
    Wat een heftige tijd voor iedereen, zwanger of niet

Najatt vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina