Hier vandaag controle gehad in het ziekenhuis. De gynaecoloog gaf aan dat het hier in het ziekenhuis niet gaat gebeuren dat de partner niet mee de ok in mag. Zelfs als hij hoest en niest mag hij mee, dan zal het personeel beschermende kleding dragen. Ik ben erg opgelucht!!
Wat fijn hier te lezen dat ik niet de enige ben met deze zorgen! Ik ben nu bijna 31 weken, heb een medische indicatie en de beslissing voor keizersnede of regulier met inleiding bevallen moeten we nog definitief maken. Ik ben eigenlijk best relaxed over het virus, maak me bv geen zorgen om dochter of manlief - die redden het wel. Voor mij is het een risico ivm verhoogde kans op vroeggeboorte maar nu we de 30 weken voorbij zijn is ook een vroeggeboorte geen ramp meer. En zelf overleef ik het ook wel. Maar...dan is de baby er straks. En dan? Hoe moet dat in hemelsnaam als het een NICU-baby wordt? Of als de baby sowieso een tijdje in het zkh moet blijven? En hoe gaat de keizersnede of bevalling? Mag manlief er nog wel bij zijn en is er nog wel een anesthesist beschikbaar wanneer pijnbestrijding tijdens een ingeleide bevalling nodig blijkt? Waar laten we dochterlief tijdens de bevalling (en evt. inleiding of herstel na de keizersnede) wanneer wij in het zkh zijn? We wonen in het epicentrum van de hele ellende, dus om ons heen zijn veel besmettingen. We zitten vanwege de risicozwangerschap al een week of 2-3 keurig in isolatie met z’n drietjes. Maar dochterlief kan straks niet mee naar het zkh dus zal naar opa en oma moeten. Die doen onwijs hun best, maar zien nog wel hun andere kleinkids uiteraard. Dus als onze dochter daar een dag, of langer, moet zijn is dat ook weer een besmettingsrisico. Maar ik kan moeilijk alleen naar het zkh gaan en manlief met dochterlief thuis laten en ‘even gaan bevallen’ :’) En als we dan eenmaal thuis zijn met z’n viertjes kunnen we geen kraambezoek ontvangen - dat is toch hartverscheurend voor de opa’s en oma’s en ooms en tantes? Voor ons is de kraamperiode rustig en wij keuvelen wel wat rond met de baby zonder daarbij al te veel beperkt te zijn door het virus. Je zit toch in een coconnetje de eerste periode. Maar voor onze naasten is dit horror natuurlijk. Nou ja, dit soort dingen gaan dus door m’n hoofd en ik hoop steeds maar dat ze lang genoeg blijft zitten en dat het over 7-8 weken allemaal rustiger is, maar poeh...leuk is anders :’)
Vanmiddag ben ik gebeld geworden dat mijn afspraak op 10 april is telefonisch is en bij de afspraak op 29 april moet ik ook nog steeds alleen komen... Terwijl de huidige maatregelen tot 6 april gelden en er nog niks gezegd is geworden wat er na die tijd gaat gebeuren. Of zij weten meer of wie weet is dit allemaal uit voorzorg
Zou er maar op rekenen dat dit nog even blijft.. had vandaag ook een controle met 30 weken, nu pas over 5 weken weer terugkomen.
Hier prenatale vroegdiagnostiek ivm eerdere t21. Normaliter ben je daar met 8 weken voor intake en echo. Nu 11 weken en waarschijnlijk telefonisch consult, dan ben je omstreeks 13 weken aan de beurt... Lekker in de zenuwen zitten als je vorige kind met 10 weken een hygroma colli had. We hebben een echocentrum gebeld, we gaan hier ons niet weer 3 weken opvreten. Voor 25 euro weten we het in elk geval. (hygroma colli zie je zo als je apparaat maar sterk is)