Niet fit voelen is wat anders dan klachten hebben die corona kunnen overdagen als ik door het niet fit zijn ( moe benauwd zijn ) niet uit quarantaine zou mogen zou ik weken in quarantaine moeten blijven klachten als snot niezen en natte hoest dan blijf je dus in quarantaine
Ja de eerste 8 weken kun je geen corona krijgen (en dus doorgeven). Wij hebben juist de afgelopen weken onze oma's bezocht omdat het nu veilig kan.
Klopt, maar om nou dag 8 gelijk naar opa/oma te gaan als je nog niet lekker bent staat daar los van vind ik. Ik zou gewoon een weekje wachten en daarna gezellig op bezoek gaan. Overigens hoorde ik vorige week nog van iemand die was opgenomen en weer thuis was dat hij nog een week extra in quarantaine moest. Dus die duurde 3 weken. Wat daar dan weer de reden voor was, geen idee.
Gelden die 8 weken ook voor de nieuwe variant omicron? Dus als je met hoogstwaarschijnlijk delta besmet bent geweest, ben je dan ook 8 weken 'veilig' voor omicron? Ik denk dat niemand daar het antwoord al op weet.
Zo ver ik weet is dit helemaal juist. Anders zat ik vanaf februari in quarantaine. Ik heb longcovid/postcovidsyndroom en dan houd je veel klachten veeeel langer. Zelf houd ik in gedachte dat je het altijd weer bij je kan dragen. Besmetting binnen een jaar is klein, maar nog zeker mogelijk. Je wordt er mogelijk zelf minder ziek door iig.
Dag 8 lijkt me ook wat snel. Wij zijn na 2,5 week geweest. Na opname kan het wel langer duren en bij een immuunafwijking ook.
Die kans is echt nihil. Je hoeft binnen 8 weken ook niet in quarantaine als iemand in huis covid heeft.
Niet helemaal waar... Ik zat op 7,5 week en werd toch echt geadviseerd om wel in quarantaine te gaan.... Ondertussen is t hele gezin besmet... Dus misschien maar beter ook!
Nee tot nu toe nog steeds negatief getest, maar GGD adviseerde mij echt mee in quarantaine te gaan, omdat ze toch wel herbesmettingen zagen binnen die 8 weken...
GGD heeft mij gezegd nog zeker tot 2 weken na de postieve test uit te kijken bij kwetsbare mensen. Na 14 dagen ben je niet meer besmettelijk hebben ze mij gezegd.
Als dit de delta variant was, kun je nog gewoon omikron krijgen helaas. Waarschijnlijk merk je er zelf dan niet zoveel van, maar ik zou er voor de zekerheid vanuit gaan dat je je opa en oma wel kunt aansteken. Als zij tenminste 3 weken geleden zijn geboosterd, zou ik denk ik wel langs durven gaan, tenzij ze een hele fragiele gezondheid hebben.