Coronanieuws deel 11

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 30 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
  2. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.738
    4.907
    113
    Dat vind ik oprecht heel rot om te lezen, vooral vanwege de prednison, het is tuig dat spul. Ik herinner me nog wel dat jouw huisarts er heel aparte ideeën op nahield betreffende jouw Hashimoto. Heb je hier ooit nog iets mee gedaan? Het scheelt echt zoveel wanneer je goed bent ingesteld. Ik heb zelf ook een jaar ofzo gekampt met gewrichtsproblemen, dit kwam achteraf ook echt door de verkeerde dosis Euthyrox.

suus1983 vindt dit leuk.
  3. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Precies. Op een gezonde leefstijl is veel te weinig ingezet. Had veel meer aandacht voor moeten zijn. En ook daar dus gevaccineerden op de IC met overgewicht. Erg sneu dat deze mensen hun hoop hadden gevestigd op een vaccin, dat bij hen helaas niet voldoende heeft gewerkt.

Maar serieus, bezoek werd gevraagd naar vaccinatiestatus? Dat zegt niet eens iets… ze kunnen beter vragen of bezoekers geen coronagerelateerde klachten hebben.

4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.893
    18.682
    113
    Vrouw
    Dat is toch helemaal niet te vergelijken. Als je ernstig overgewicht hebt en je past niet in het achtbaan zitje, waardoor de beugel niet dicht kan, is dat wél levensbedreigend ja. Of wanneer je te zwaar bent voor de parachute waardoor de zwaartekracht iets te goed werkt en je te pletter valt...
    Bij het niet kiezen voor het vaccin is dat niet persé levensbedreigend.
    Ik voel me jong en gezond en ik acht de kans zeer klein dat ik op de ic terecht kom. Ik blijf thuis met klachten dus ik zie ook niet in waarom ik om 'veiligheidsredenen' uitgesloten zou moeten worden van bepaalde activiteiten. Enkel omdat ik niet gevaccineerd ben, word ik gezien als levensbedreigend .. daar klopt niks van.

sannever, Saartje33, Belle22 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Villa Kakelbont

Villa Kakelbont Fanatiek lid

13 okt 2020
    1.051
    1.717
    113
    Vrouw
    Ik heb een paar mensen in mijn omgeving die obees zijn, niet door medicatie of ziekte maar door domme keuzes, maar het is niet hun directe keuze geweest, het is handelen uit een onderliggend probleem. Net zoals ik vorig jaar een vriend ben verloren aan een overdosis cocaïne, hij was al langere tijd verslaafd. Zijn eigen keuze, nee niet echt, er ligt zoveel onder.
    Ik snap @suus1983 dus wel, denk ik.
    Volgens mij worden de meeste mensen obees door dus domme keuzes die het gevolg zijn (vaak) van externe factoren zoals een pest verleden, een moeilijke jeugd, psychisch probleem, etc..
    Sommige mensen gaan hun emoties weg eten, andere stoppen misschien juist met eten, weer andere zoeken verdoving in drugs of alcohol.
    Dus ja de start van het probleem zijn domme keuzes die veroorzaakt worden door iets dat verdoofd moet worden.
    Daarna is het inderdaad de keuze aan die obese persoon, anorexia patiënt, alcohol of drugsverslaafden of je er iets mee gaat doen om het om te draaien. Tegen de tijd dat daar een besef van komt is het kwaad vaak echter al geschied en is de weg terug niet zo makkelijk.
    Dus om nu te zeggen dat de situatie waar deze mensen in beland zijn een eigen keuze is, is wel erg makkelijk.

Jippie, Snoopy1979, Whoopy en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Ja klopt, ik ben inmiddels al een tijdje onder behandeling van een endocrinoloog en sindsdien zijn mijn waardes redelijk, goed ingesteld ben ik nog niet helemaal, maar de waardes zitten in het normaal gebied en het is nu fine tunen. Ik merk het gelijk, want kom geen kilo per week meer aan iig en voel me iets fitter (blijkt helaas dat er waarschijnlijk nog meer speelt, dus lopen nog bloedonderzoeken).
    Weet je, ik ben nu op een punt dat mijn gewicht wel het laatste is waar ik mij zorgen om maak. Dat komt vast ooit wel weer, maar heb genoeg andere dingen aan mijn hoofd. Zolang er maar niks meer bij komt ben ik nu tevreden.

bloem82, tuc en Loufoque vinden dit leuk.
  7. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Klopt. En ja natuurlijk ben je niet van de ene op de andere dag obese en ben je daar zelf bij geweest, maar er speelt zoveel meer mee.

femkes vindt dit leuk.
  9. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.738
    4.907
    113
    Begrijp ik helemaal. Fijn dat je op de goede weg (en bij je juiste arts) bent, en hopelijk binnenkort weer 'naar omstandigheden' de oude. :)

suus1983 vindt dit leuk.
  10. Villa Kakelbont

Villa Kakelbont Fanatiek lid

13 okt 2020
    1.051
    1.717
    113
    Vrouw
    Ja, inderdaad. En als ik in mijn omgeving kijk naar de zwaarlijvige mensen gaat dit ook niet over 10 kilo te veel die met een half jaar gezond eten en wat meer sporten er dan af zijn. Maar 60/70 kilo te veel. Dat is een heel mens. Dat is voor deze mensen in iedergeval niet te overzien meer. Dus gezonde keuzes maken werkt vaak niet meer.
    In vet worden ook hormonen aangemaakt waardoor dit vaak in de war is en het allemaal nog ingewikkelder wordt...

nizzie86, femkes en suus1983 vinden dit leuk.
  11. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Is er eigenlijk al uitgelekt welke maatregelen er op de tafel liggen? Verwachten jullie eerder een uitbreiding van qr-code plicht of weer invoering van 1,5 meter ed?

12. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Idd. Daarom vind ik het ook te belachelijk voor woorden dat een gevaccineerde niet hoeft te testen, niet in quarantaine hoeft na contact en dus gewoon vrolijk corona door kan geven. Als je verspreiding tegen wilt gaan, moet je juist geen onderscheid maken. Zeker nu duidelijk is geworden dat het vaccineren minder tegen verspreiding doet dan verwacht. Hoeveel mensen hoor je wel niet nu die ondanks de vaccinatie toch corona oplopen of het aan iemand anders geven?
    Ja, de kansen zijn kleiner mbt doorgeven en krijgen. Maar niet zo klein dat je vrolijk rond kunt fladderen op dit moment en je veilig kunt wanen.

Geen onderscheid maken. Of iedereen testen, of niemand.
    Of iedereen na contact in quarantaine, of niemand.

Maar niet halfslachtig gedoe.

Saartje33, SAARC, Nikki23 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Vaak ligt er onder die problemen ook vooral onbewust / onbehandeld trauma. Als daar niks mee gebeurt, kun je blijven vechten tegen verslaving.

Helaas is de kans om psychische hulp te krijgen ook veel kleiner door wanbeleid. Zelfs de jeugd zakt verder de ellende in door idioot falend beleid. Maar we blijven lekker doorgaan met hetzelfde kabinet :thumup:

We zijn inmiddels zo ver verwijderd van onszelf, van onze natuur, van onze intuïtie. Op je gevoel vertrouwen wordt afgedaan als onzin en wetenschap is de nieuwe heilige religie. Ik vind het zorgelijk.

Saartje33, SAARC en Edr89 vinden dit leuk.
  14. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Klopt daar ben ik het helemaal mee eens. Iemands gezondheid kun je niet altijd alleen maar aan de buitenkant beoordelen.

Ik denk ook niet dat er hier maar iemand is die het nodig vindt om mensen met obesitas apart weg te zetten. Maar ook niet met ongevaccineerden en dat gebeurt nu wel. En hier gelukkig nog niet dmv 2g maar in veel landen wel. En de discussie over overgewicht is ontstaan door de uitspraak van Bruls.

Saartje33, SAARC en Spectre vinden dit leuk.
  15. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik hoop naast de aanpassing van de quarantaine regel die ik noemde, op beperking van bezoek in huis van max 4 personen en 1,5 m terug. Maar denk dat 1,5 m niet gaat gebeuren. Waarschijnlijk weer mondkapjes plicht in ziekenhuizen en zorginstellingen. Denk ook dat er een booster gaat komen voor kwetsbare ouderen en misschien zorgpersoneel.

16. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ja daar heb je wel een punt. Of bv een kind wat opgroeit zonder gezonde voeding en dus op oudere leeftijd obese is heeft daar idd ook niet voor gekozen.

Fuddey en Villa Kakelbont vinden dit leuk.
  17. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.594
    31.065
    113
    Vrouw
    En daar ben ik het ook mee eens hoor.
    Ze hadden veel beter gewoon de 1,5 meter kunnen houden. Dat was volgens mij veel effectiever.

Trirani, Whoopy, powerflower en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.196
    10.801
    113
    Bijzonder dat verpleegkundigen deze ins en outs van andere patiënten met jou bespreken...

Martini, Lizoe, Fuddey en 14 anderen vinden dit leuk.
  19. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw

oooo zo, nu begrijp ik je. Maar dat is toch nog helemaal niet zo? Ook dinsdag niet volgens mij?

20. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik denk dat er morgen pas wat uitlekt. Zelf denk ik een advies voor 1,5 meter en mondkapjes. Nadruk op beter naleven van maatregelen als afstand, handen wassen etc.
    En ik denk dat de qrcode wordt uitgebreid naar doorstroomlocaties, sportscholen en zwembad.

Wat ik hoop? Dat gevaccineerden ook in quarantaine moeten bij besmetting van een huisgenoot. En gelukkig doen velen dat al. Maar er zijn er ook veel die denken het hoeft niet dus we doen het niet.

Deel Deze Pagina