https://www.ad.nl/binnenland/omt-adviseert-soort-milde-lockdown-geen-grote-groepen-bij-elkaar-en-in-horeca-weer-op-een-stoel~a2bd7449/ Om grote groepen te vermijden. En zoals ik het begrijp komen er grotere maatregelen als dit niet helpt.
Lijkt me wel hoor. De meeste zijn een dag na de persco dat gaat echt wel door. Gaat vaak pas wat later in.
Wat was er dicht dan? Ik herinner me de hysterie rond black Friday nog. Mocht allemaal. De lockdown kwam pas richting kerst. Horeca herinner ik me niet meer, maar daar mogen nu alleen bepaalde groepen heen.
Tjonge, het verandert wel erg snel he. 4 uur geleden vs een half uur geleden. En ik snap best dat het nog niet definitief is, dat het kabinet het OMT advies niet hoeft aan te nemen, enz. Maargoed, we weten allemaal al een hele tijd dat dit eraan zit te komen. Dus als het niet morgen is, dan wel over een korte tijd. Dan is dit gewoon voorbereiding en warm maken. Kunnen ze morgen (wellicht) zeer opgelucht zeggen dat ze het OMT advies eens niet aannemen en dat 2G nu nog niet nodig is. Oh wat moeten we dan dankbaar zijn. Maarja, zeer binnenkort blijkt dan helaaaas toch dat het de spuigaten uitloopt en we de oplossing vinden in ongevaccineerden niet meer naar de kapper enz. te laten gaan. Terwijl inmiddels vrijwel iedereen overtuigd is dat 2G echt onzin is. "Wij" hebben dit allemaal al een tijd geleden gezegd, maar nee, dat was natuurlijk echt een complottheorie.
Maar met al die vaccins en maatregelen, gaat het dit jaar slechter dan vorig jaar? Iets minder hoge cijfers maar alsnog dreiging van code zwart. Wat voor effect heeft het dan?
Dat sowieso... Masr ze volgt zelf ook het nieuws op die leeftijd en ze is door allerlei vervelende omstandigheden zo toe aan 3 leuke dingen die dit weekend en volgend weekend gepland staan en laten dat nou net een bioscoop, een theater en een evenement zijn....
Deze plannen zijn er toch al lang. Even het moment afwachten dat het merendeel het wel weer acceptabel vindt. Even balletje opgooien, en dan na 2x dreigen scoren. Is er iemand die mij kan uitleggen wat 2g voor voordelen biedt? Het zijn nu toch vooral de gevaccineerden die besmetten? Het is de grote groep volgens Hugo.
Ik zal einde van de week de cijfers met vorig jaar weer plaatsen en aantal doden toevoegen in de data. En dan afwachten wat het de komende 2 wk doet om de ziekenhuisopnames te vergelijken..
Horeca was toen allang dicht. Dierentuinen, congressen, kerkdiensten, theater enz waren er allemaal niet. Naar de horeca mag nu bijna iedereen en niet een klein groepje.
Het gaat niet slechter. Vorig jaar was de zorg flink afgeschaald en was er meer ruimte voor covid patienten. Nu is dat (nog) niet het geval.
Nu met amper regels is het zo hoog. Vorig jaar met regels ook flink hoog in de besmettingen Dus dan maar de basis regels terug en testen voor toegang bij grootschalige niet zittende evenementen regering heeft slechte keuze gemaakt….
Ik bedoel slechter in verhouding omdat 87 % geprikt is? Dan is deze situatie toch vreemd tov vorig jaar?