Coronanieuws deel 11

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 30 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.303
    23.440
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Opvallend trouwens dat de definitieve plannen nog niet zijn uitgelekt. Ik kijk nooit meer de persco want alles is toch al bekend. Ben zeer benieuwd morgen.
    Nu ga ik even van het forum af, word nogal gedeprimeerd ;):oops::p
    Tot morgen! :thumup:

Knuffelmonster, Dubbelgeluk, Zxcvb en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.976
    6.041
    113
    Vrouw
    Ik ben blij dat ik thuisblijfmoeder ben. Pfff kan me voorstellen dat sommige al stress krijgen bij de gedachten van werk + de kinderen thuis en thuis les.

ik ben inmiddels zo dat ik denk: ze doen maar.

DCG en Syane vinden dit leuk.
  3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.293
    16.695
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het is een echte gevarenzone ;)
    Ik krijg inmiddels meer angst voor al die gevaccineerde superspreaders

Ally2020, Biny, SAARC en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Laten we proberen te stoppen om in te vullen voor een ander hoe de maatregelen voor iemand persoonlijk voelen.

Iemand die niet gevaccineerd is en zich aan de basis maatregelen houdt door minder contacten , 1,5 m afstand, handen wassen met zeep, ventileren en testen zal veel minder risico lopen dan een gevaccineerde met veel contacten en weinig naleven van dezelfde basis maatregelen. En dan is er nog de leeftijdsfactor, gezondheid, leefstijl, conditie, woonsituatie, werk, cultuur etc. Zoveel factoren spelen mee…

Ik volg wel wat er in andere landen gebeurt omdat ik benieuwd ben naar de maatregelen daar en wat er daar in de ziekenhuizen gebeurt.
    En iedereen die dit leest en voelt dat deze situatie veel onzekerheid en stress oplevert, wat ontzettend naar voor je.

Liliane92, maliro, Roanna en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.764
    8.860
    113
    Vrouw
    300 covid patiënten op de IC en men heeft het over scholen sluiten. Ziek, ziek en nog eens ziek.

Riverdale87, Ally2020, liefkleintje en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik kom hierop terug over 2 wk..

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.539
    14.058
    113
    Vrouw
    Een lockdown interesseert mij moment weinig, zolang ze de scholen maar open houden inderdaad.
    Je wil niet weten hoeveel kinderen nu nog steeds last van de vorige keer hebben. Van leerachterstanden tot gedragsproblemen tot corona kilo's. Een doelgroep die zelf eigenlijk niet tot nauwelijks last heeft van corona, en daarbij zeer kwetsbaar is, moet je niet met nog een scholen sluiting belasten.

Mocht er weer een (langere) scholen sluiting en lockdown komen, dan vertrek ik misschien wel even tijdelijk met de kinderen naar het buitenland. Afgezien van de mondkapjes plicht in de supermarkt vanaf 6 jaar, kunnen ze daar tenminste wel tijdelijk normaal leven. School kan dan tenslotte ook via de laptop of mogelijk even ter plaatse met hun vriendjes aldaar.

Nellie4, Nikki23 en powerflower vinden dit leuk.
  8. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.018
    1.754
    113
    Vrouw
    Ben wel benieuwd hoe de ziekenhuisbezetting zich dan zou ontwikkelen. En komen ze er dan eerlijk voor uit als de besmettingen blijven stijgen en wie gaan ze dan de schuld geven? Het feit dat er maar zoveel mensen 3e vaccin hebben gekregen en dat het daaraan ligt?

9. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Mogelijk.

10. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
  11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.279
    11.001
    113
    Zoals zo vaak de laatste tijd

12. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Sorry, maar dat is onzin.

Op de meeste plekken waar mensen hun dag doorbrengen en waar de meeste besmettingen plaatsvinden is helemaal geen qr nodig.
    En 3x raden waar je constant hoort dat men niet mee wil doen aan de testmaatschappij, geen stok in zijn hersenen wil, het is maar griep, niet gaat testen voor een snotneus enz..

Ik test me waarschijnlijk veel vaker dan menigen die alleen maar klagen dat ze "nergens" binnenkomen zonder een test.

Zoe123, Trirani, Dubbelgeluk en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.811
    31.385
    113
    Vrouw
    Als de scholen sluiten ga ik echt huilen.

Maar hier ook wat inside info over ziekenhuis in het zuiden van 2 (inmiddels ontslagen) patiënten.
    "Het is chaos. Ze firn echt enorm hun best. Maar je merkt aan alles dst ze op hun tandvlees lopen ".

Beiden waren een paar keer van afdeling verhuisd. Om plaats te maken. Omdat de betreffende afdeling ging sluiten ivm personeelstekort.

Ik begrijp de roep om maatregelen vanuit die hoek wel.
    Of scholensluiting het moet worden. Nee denk het niet.

Zoe123, Saartje33 en Syane vinden dit leuk.
  14. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Je zult het vast goed bedoelen. Maar goeiendag, wat een aannames zitten hierin. Wat een onzin. Het gaag hartstikke goed met mij. Ik geniet volop van het leven. Ik leef en adem vooral fijne dingen. Ik hang hier niet rond, op gezette tijden kies ik er bewust voor om even te lezen en te reageren. Ik klik niet alles aan op social media, verre van zelfs. Ik kan me hartstikke goed losmaken. Heb een heerlijke dag en week gehad. Bedankt voor je bezorgdheid en fijn dat jij zo goed weet wat mij zoal bezighoudt en hoe ik in elkaar steek.

Maar als ongevaccineerde is mijn bericht wel realiteit. En ik maak me daar absoluut zorgen om. En naar mijn mening moet de gehele bevolking zich zorgen maken om de komende ontwikkelingen, want het is gewoon absurd. Maar ach, wie ben ik.. alleen maar een onverantwoordelijk ongevaccineerde die overal tegenaan wil schoppen.

sannever, Liliane92, sprits en 23 anderen vinden dit leuk.
  15. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.744
    4.929
    113
    #2735 Loufoque, 11 nov 2021
    Laatst bewerkt: 11 nov 2021
    Maar in het voorbeeld en gaat het dus om plekken/evenementen waar op dit moment niet-gevaccineerden alleen met test naar binnen mogen. Dus mag je ervan uitgaan dat die ongevaccineerden (een enkeling daargelaten) zich dus wél netjes hebben laten testen. Dus klopt het voorbeeld niet.
    Daarnaast zullen ongeteste ongevaccineerden ook in geval van 2G nog op de plekken komen waar mensen doorgaans hun dag doorbrengen, dus welke nuttige bijdrage levert dat 2G? Of zullen we ze gewoon maar opsluiten allemaal?

P. S. Dat jíj je regelmatig laat testen ondanks je vaccinatie betekent natuurlijk niet dat iedere gevaccineerde dat doet hè?

SAARC en Loveloes vinden dit leuk.
  16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.279
    11.001
    113
    Jup en toen besloot een deel van de bevolking om niet mee te doen.

Suzy85, Trirani, DCG en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Het gaat niet meer om de IC alleen - dat gaat nog net.. het gaat om al de extra patiënten in het ziekenhuis. Dat zijn er te veel. Je hebt een stuk gemist geloof ik..

Zoe123, Laartje88, Syane en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ergens is het jammer dat we niet 1 maand verder zijn - de kerstvakantie is dit jaar héél kort op daadwerkelijk kerstmis. Wat mij betreft hadden ze best 1 (of een half) weekje langer kerstvakantie mogen hebben. Ook al hebben ze juist dit jaar lekker veel tijd tussen sint en kerst om aan kerst te besteden. Maar die chaos en drukte die maand en dan vrij en dan gelijk de feestdagen... Vind ik best heftig.

Maar oke het probleem is nu. Bij dochter op de middelbare school momenteel veel uitval nadat er positief getest is door een docent na een studiedag waar veel docenten bij elkaar gezeten hebben. Aantal inmiddels positief ook, aantal nog onderweg.

Best heftig ook emotioneel gezien voor het team denk ik; na het overlijden van een andere (fitte, energieke 50 jarige) docent aan corona begin dit jaar. Hopelijk herstellen ze allemaal goed.

19. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.800
    7.437
    113
    Vrouw
    :roflmao:

Ik moet wel lachen om sommige opmerkingen hier. Dat is beter dan het merendeel van de andere berichten, waar je met name meer gedeprimeerd van wordt.

Het is niet ironisch bedoelt. Ik vind het echt een leuke opmerking, maar ben te moe om een goede reply te maken ;)

Cin85 vindt dit leuk.
  20. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Censuur light. Ik zeg de waarheid vanuit de ongevaccineerden, dat wil men niet horen. Dus moet ik maar weg. Uit oprechte bezorgdheid om mij, natuurlijk.
    Confronterend? Geweten? Gevoelloosheid? Verheven voelen? Ik weet werkelijk niet in welke hoek ik het moet zoeken.
    Ik ben oprecht blij en dankbaar dat ik iedereen als persoon kan zien en niet mensen het maar lekker uit laat zoeken.

Ach, dat gaat hier toch nooooit gebeuren. Wij zijn tenslotte NL. Wij zijn anders. Behalve dat stelletje complotdenkers. Geen enkel complot komt uit, toch? Behalve al die tientallen van de afgelopen 1,5 jaar dan..

"Mensen die hun vriendelijkheid verliezen, DIE zijn een gevaar voor de samenleving."

Ik zal NOOIT accepteren dat ik uitgesloten word van de samenleving. Hoe bizar van je om dat van me (en al die anderen) te verwachten.

De zorg is overbelast door andere redenen. Natuurlijk komt daar een aantal coronapatienten bij, maar dat is niet de hoofdreden. Maar hoe aardig van je dat je zegt dat het niet is om me te pesten. Hartstikke bedankt :thumup:

MariekeRox, Liliane92, jada08 en 8 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina