Dan zou je het dus niet "per ongeluk" hebben opgevangen (wat al niet ok is) maar direct hebben gevraagd (wat ook niet hoort). En dan zou het personeel deze informatie op jouw verzoek dus ook nog hebben gedeeld? En daarbij hebben gescholden op dikke mensen? Dat is nog veel erger! Jouw beroep maakt niets uit. Jij bent daar als bezoeker en hebt niets te maken met medische of ziekenhuisinformatie. Het zou wat zijn als ik bij een (als voorbeeld) gynaecoloog kom en die mij zomaar zou vertellen dat de andere patiënt een zware bevalling had/hij flink met de pomp erop moest of ze totaal was uitgescheurd etc etc. Dat kan gewoon niet! Ik hoop dat jij in jouw werk toch beter met privé informatie omgaat. Heel naar dat er iemand overleden is. Maar dat maakt de door jou geschetste situatie nog niet ok.
Ben zo klaar met het gedoe… Daarbij begin ik toch ook steeds meer te denken (sombere bui vandaag…) dat we straks elk jaar in ditzelfde schuitje zitten. Hoe lang moeten we doorgaan met beperkingen, coronapassen, lockdowns, mondkapjes etc. Straks mogen mensen die niet gevaccineerd zijn niet meer werken (gaat me echt veel te ver!) en zitten we met collega’s die hun werk niet kunnen doen en de leerlingen die geen les kunnen krijgen. De situatie zoals hij nu is verandert toch niet meer echt? Er zijn zo veel mensen gevaccineerd en nog stromen er ziekenhuizen vol, kan de zorg het niet aan en moeten we straks opnieuw allerlei maatregelen treffen die de druk op de zorg moeten ontlasten. Zoals al heel vaak gezegd gaat dat virus niet meer weg. Hoe gaat men dit ooit oplossen? Zie het even somber in.
@Cin85 gecondoleerd en sterkte. Heel naar om te horen dat je iemand bent verloren. Overigens begrijp ik wel enigszins wat hier gezegd wordt, het is best gek dat die verpleegkundigen deze info met je gedeeld hebben.
Als vakgenoot krijg je doorgaans wel meer te horen dan als volledige buitenstaander. Met een beetje interesse zonder sensatie intentie en een lichte affiniteit ook trouwens. Toen dochter in t ziekenhuis lag liep de verpleging ook t vuur uit de sloffen dus gevraagd of ze mij dingen kon laten doen zodat zij iets meer rust hadden (en zo spannend was dat vernevelen, timen, monitoren en zuurstof weer terug er op draaien en masker weer op allemaal niet). Wij kregen toen ook heel wat meer te horen hoe t op de afdeling ging en hoe t in zn algemeenheid ging met de patientjes. Niet met naam en toenaam uiteraard. Sterkte jullie, zo'n wake hakt er lekker in naast nog alle emoties en t laatste waar je op zit te wachten is dan nog eens gezever.
Denk wel dat je gelijk hebt, dat het nooit meer weg gaat. Enige wat ik hoop is dat met meer besmettingen op een gegeven moment er ook meer immuniteit wordt bereikt. Maar geen idee wanneer dat break even point komt. Denk dan ook aan Bergamot, waar het helemaal uit de hand is gelopen maar uiteindelijk ook weer is gestabiliseerd. Misschien krijgen we hier ook mee te maken. Lokale uitbraken met veel doden door overbelasting van de zorg. Alleen tijd zal het uitwijzen. Voor een positief puntje: het aantal IC opnames en totale ziekenhuisbezetting is nu wel fors minder dan vorig jaar. Ik vind het trouwens wel bijzonder dat er in Spanje geen covid19 check is maar wel mondkapjes en 1,5 m afstand en de besmettingen lijken daar wel mee te vallen. Alleen valt het wel op dat het aantal doden veel hoger ligt.
Ik vind de huidige situatie ook niet fijn. En ben meer dan klaar met corona en maatregelen. Ik denk overigens wel dat het (geen idee wanneer precies) beter gaat. Het virus zal blijven maar waarschijnlijk beter beheersbaar worden. Doordat mensen het hebben doorgemaakt en door vaccinatie. Daarbij is het nu nog relatief nieuw. Er is continu wereldwijd onderzoek (meer dan naar wat dan ook). Daarom zie je beleid ook worden aangepast. Ze weten ook steeds meer over het virus, de doelgroep (en kunnen die extra beschermen) en over gerichte behandeling. Ik denk dat er in de toekomst medicatie beschikbaar is en dat het coronavaccin jaarlijks (ofzo) wordt meegespoten met de griepprik. Tot die tijd hou ik mij aan de maatregelen en bekijk wat er wel kan (ipv niet). Vergeet niet dat we vorig jaar in deze tijd in een lockdown zaten en er daarna zelfs een avondklok was. Dat is nu (gelukkig) nog niet zo. Ik zie vaccinatie niet als een wondermiddel voor iedereen. Maar het doet zeker zijn werk. En ik ben ook voorstander van investering in de zorg. Wat ik begreep is dat een virus niet denkt of een doel heeft. Het is een kopieerapparaat dat zich richt op zoveel mogelijk gastheren. Bij dat kopiëren gaat het soms fout (een mutatie). Hoe minder gastheren er beschikbaar zijn hoe minder ziekte en mutaties.
Ik bel net voor het maken van een corona test. Krijg ik een bandje te horen: "Het is op dit moment zo druk dat alle lijnen bezet zijn. Probeert u het over een half uur aub nog een keer, de verbinding wordt nu verbroken" Geen goed teken
Ik vind het ook helemaal niet vreemd dat niet elke medewerker het niet eens is met zo'n brief of een andere kijk erop heeft. Er zijn natuurlijk genoeg artsen die zich uitgesproken hebben en die worden vergruisd door heel Nederland en worden onprofessioneel en nep artsen genoemd. Dus dat die niet publiekelijk opstaan snap ik prima.
Ja dankjewel, ben er zelf ook erg blij mee en ook wel trots op mezelf dat ik het voor elkaar heb gekregen en ook om het vol te houden en nu is het min of meer een way of life. Corona brengt doorgaans alleen maar slechte dingen maar het heeft er wel voor gezorgd om kritischer naar mijn eigen leefpatroon te kijken en daar iets blijvend in te veranderen. Heeft het toch nog iets goeds gebracht
Weet ik, maar daar zie je zo weinig keuzesdat ik vaak bel om meer keuze in tijd en plaats te hebben. We hebben nu een test ingepland staan via de site. We wilden liever een andere teststraat. Deze moet zoon uit de auto, die andere kan hij blijven zitten. Met flink koorts en spierpijn is blijven zitten een stuk fijner
Maar je moet toch zeker wel weten dat je dik wordt van water en de lucht en dat je er daarom helemaal niks aan kan doen omdat 2 artsen dit schrijven Ik word hier inmiddels echt een beetje melig van. Dat je te zwaar bent door ziekte of medicatie is een heel ander verhaal maar laten we gewoon eerlijk zijn dat de meeste te zware mensen dit enkel zijn door hun eigen leefpatroon en gebrek aan discipline. Mijn 17 jarige ongevaccineerde slanke puber kan straks met een beetje pech niet meer naar de sportschool maar die dikkerd van 3 straten verderop met zijn vaccinatiestatus kan overal naar binnen en een 3 gangen menu naar binnen werken en zijn winkelkarretje volladen met ongezonde zooi maar hij drukt niet op de zorg want hij heeft zijn QR code. Man man het wordt hoe langer hoe gekker. Misschien eerste een BMI check voordat je ergens naar binnen wil?
Iek, dat is idd wel enigzins alarmerend idd als t zo druk aan de lijn is én je locaties zo beperkt zijn. Kijkt nog ff de kasten na wat er nodig is...geen trek om in een mijnenveld nog dingen te regelen als t met wat planning niet hoeft. (en straks toch aan huis gebonden met die ukkepuk).
Heftig aantal van hartpatiënten voor wie de zorg in de verdrukking komt: https://www.nu.nl/coronavirus/6165302/hartchirurgie-in-de-knel-door-volle-ics-al-vierduizend-patienten-in-de-wacht.html
Je mag gerust om me lachen hoor, ik ben dan niet op mijn teentjes getrapt! Beetje lachen af en toe kan geen kwaad. Het "kleine groepje artsen" is groter dan jij denkt. Er is een hele grote groep artsen die 'andersdenkend' is, om het maar even zo te noemen. Daarnaast ga ik af op wat Suus zegt over het boek, ik heb het namelijk zelf niet gelezen. In de screenshots zie je dat ze eerst aangeeft dat overgewicht geen keuze is. Vervolgens onderbouwt ze dat met het boek van 2 artsen. Dus volgens wat zij hier schrijft, geven die artsen dat wél aan. En het lijkt me meer dan duidelijk dat er zat artsen zijn die het tegendeel beweren. Mijn punt hierin is niet over overgewicht, maar wel over dat artsen hier op ZP en in de MSM altijd gelijk worden gewantrouwd als ze iets zeggen dat tegen het coronabeleid ingaat, maar direct geloofd moet worden als het in een ander straatje wél past/goed uitkomt.
Heeft er iemand nog iets gehoord over zwangere vrouwen die op de IC terecht komen? Ik las daar veel over in Amerika , Engeland en Canada. Maar lijkt dat dit weer weinig aandacht krijgt.
Of doordat ze zijn opgegroeid met een ongezonde leefstijl, daarbij bv psychische problemen hebben etc. Maar joh, dat is gewoon een keuze natuurlijk! En ‘die dikkerd van 3 straten verderop’? Zo praat jij over mensen?
Ook voor die mensen die met een ongezonde leefstijl zijn opgegroeid kunnen daar zelf iets aan veranderen. Ook daarin kan je een keuze maken. Ik strijd namelijk zelf al mijn hele leven met overgewicht dus ik weet echt wel waar ik het over heb. En mbt van die dikkerd van drie straten verderop? Dat komt inderdaad niet heel netjes over maar ik doe nu precies hetzelfde zoals hier op het forum wordt gesproken over de ongevaccineerden in onze samenleving. Vind ik namelijk ook niet zo heel netjes. En dat doet zeker niet iedereen maar het gros doet dat wel en dat moeten we ook allemaal maar volkomen normaal vinden.