Daar ging het helemaal niet om en dat weet je best. Het ging om de idiote reacties van biny. Als je zulke onzin plaatst, moet je niet gaan janken als iemand daar een keer minder aardig op reageert.
dus meer IC capaciteit en meer IC opnames is dan de toekomst? En hoeveel meer IC capaciteit, 100, 1000, 2000?
Wie heeft t over meer ic opnames? Die moeten omlaag maar dat gaat met 2g niet gebeuren. Denk dat dat nu duidelijk mag zijn. Het gaat om het personeel in de zorg!
Mijn dochter was idd besmettelijk met een negatieve PCR. Zaterdagavond klachten (en dus de donderdag ervoor al besmettelijk). Zondagochtend negatieve PCR, dinsdag en woensdag negatieve zelftest, donderdag middag positieve PCR en inmiddels al beter. Zij mag morgen uit quarantaine. Rest is nog verkouden Ze zagen de test van zondag niet als vals negatief, maar waarschijnlijk net te vroeg getest.
We moeten zorgen dat de mensen daar terecht kunnen. En die mogelijkheid is er nu niet. Er is geen personeel voor. Maak jij de keuze jij wel en jij niet? Er is al jaren een gigantisch tekort aan bedden er personeel in de zorg. Niet alleen in de ziekenhuizen!! is er ooit echt een overschot geweest in de zorg?
Doe rustig joh. Ik zeg niet dat de capaciteit niet omhoog moet hoor. Dat kan alleen niet de enige maatregel zijn.
Je bent ongeveer, naar verwachting 2 dagen vóórdat de klachten beginnen besmettelijk. (Niet heel anders dan bij andere overdraagbare virusinfecties.) Maar ik begrijp niet zo goed wat dat te maken heeft met de persconferentie, of de "niet naleving van de quarantaineregels"? Die 48h staat al ruim een jaar heel uitgebreid toegelicht overal. Daarom wordt in de testfolder gevraagd alvast een lijst te maken met contacten afgelopen 48h (besmettelijkheid) + afgelopen 7 dagen (incubatie).
Het lijkt mij beter er voor te zorgen dat die mensen er niet terecht komen. En daar zijn ze nu mee bezig. Want meer IC capaciteit (jahaaa, ik weet dat er structureel te weinig is, maar de hoeveelheden die hier genoemd worden zijn ook weer niet nodig) levert alleen maar op dat je iets langer kunt rekken. Het is net als met een huis, hoe meer ruimte je hebt, hoe meer rommel je kwijt kunt. En naast heel veel meer mensen op de IC krijg je dan ook veel meer andere Covid patiënten, meer long-covid, etc etc etc.
Hier wordt niet naar gevraagd. Ze vroegen alleen of je bron weet. Was bij ons vrij duidelijk. Contacten in de 48 uur ervoor moet je zelf inlichten, maar dat hadden wij al gedaan voor de GGD belde.
dank je, dit bedoel ik dus. Ik denk dat het hier mis gaat.. mensen gaan uit van een momentopname en er is dus meer tijd nodig om uit te sluiten. Ook kan je elke dag weer opnieuw besmet raken met positieve huisgenoot.
Haha ik lig heerlijk rustig in bed ( zaterdag is mijn ik mag wat langer blijven liggen ochtend ) Ik zeg nergens dat dit de enige maatregel moet zijn. 2g gaat alleen niet werken. Het hele vaccineren is niet de uitweg. Lijkt me nu een hele logische stap om zsm ( en veel te laat) om de zorg eens een goede boost te geven ipv nog meer bezuinigen. Ik denk dat de maatregelen die nu genomen zijn buiten de 2g en vaccinatiedwang best ok zijn. Verschrikkelijk voor de horeca etc maar je moet iets. Niet essentiële dingen worden hierin logischerwijs achter essentiële dingen als scholen gesteld.
In ons geval moesten we toch in quarantaine, omdat zoon en ik positief waren. Ik testte net als dochters ook op een zelftest negatief (bij mij 2 uur voor de ggd test nog negatief) toen we al klachten hadden (zoon wel duidelijk positief). Dus daar heb ik eigenlijk ook nog maar weinig vertrouwen.
omdat mensen letterlijk nemen dat ze niet in quarantaine hoeven bij positieve huisgenoot en zelf gevaccineerd en overal heen gaan. Dat is nu veranderd.
Ik heb nergens gezegd dat we geen maatregelen moeten treffen toch? Alleen geen 2g.. Ik heb t ook niet alleen over Corona patiënten. Alle uitgestelde zorg dan? Corona is er en dat verdwijnt niet meer. Precies de woorden van Hugo de Jonge. Dus anticiperen op wat nodig is. Zorgpersoneel behouden en gezond houden!
Eens. Mensen die op de IC hebben gelegen hebben heel veel moeten inleveren. Dan moet er ook meer capaciteit komen in de revalidatiezorg. En dan nog is het de vraag of ze hun oude kwaliteit van leven kunnen oppakken. Het zou mooi zijn als dat medicijn gaat werken, dan kunnen mensen die positief testen en in een risicogroep vallen meteen ingrijpen.
Gaat het goed met je? Iets vriendelijker mag ook wel. Wat dat aangaat haalt deze crisis ook wel echt het beste in mensen naar boven.