Coronanieuws deel 11

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 30 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Eerder open is op zich prima. Er zullen minder grote groepen komen om 9h s ochtends dan tijdens een koopavond.

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.983
    15.021
    113
    Hmmmm die is lastig, 8 weken was dat toch ongeveer? Feitelijk moet je die dan weigeren als je 0 op de test wilt hebben.

Schiet ook niet op dus...he balen.

3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.983
    15.021
    113
    Bovag is nog niet helemaal compleet met zn info:

• Tankstations mogen ook na 20:00 uur open blijven. Wel geldt dat het eet- en drinkgedeelte dicht moet. Afhalen mag wel. Op dit moment is er een uitzondering voor de eet- en drinkgelegenheid van tankstations langs hoofdwegen. Deze hoeven niet dicht tussen 00.00 - 06.00 uur en daar is geen coronatoegangsbewijs vereist. BOVAG gaat na of deze uitzondering ook onder de nieuwe maatregelen van kracht blijft.

4. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Ze (en nog een paar) loopt het al maanden te verkondigen. Deze keer benoemt ze het als laatste redmiddel, maar daarvoor echt niet. Daar doel ik op.

Felice vindt dit leuk.
  5. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Dat is op dit moment de discussie niet, er zijn bijna 15 miljoen mensen vrijwillig gevaccineerd, dus die fase zijn we al voorbij. Wat mij betreft moeten wij de keuze volledig overlaten aan de burger, vanuit daar kijken naar wat de mogelijkheden zijn binnen de zorg.

6. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dit is de discussie al vanaf het begin van de coronacrisis. De argumenten verschuiven alleen bij ieder genomen maatregel.
    Met name bij de opstart van de vaccins, ze zijn immers gevaarlijk (of werken niet) en absoluut niet nodig geweest als we maar genoeg capaciteit hadden? Miljoenen "ingespoten met een gevaarlijk experimenteel vaccin" mensen zijn vanuit die gedachte een negatief gevolg van het tekort in de zorg. Gek dat ze nu ineens als onderdeel van de oplossing worden aangedragen.
    Als ik die gedachtegang concequent volg hebben we juist veel meer zorgcapaciteit nodig om alle vaccinatieschade en niet werkende vaccins op te vangen, dus zijn die miljoenen mensen toch een onderdeel van het zorgprobleem?

Bij iedere nu genomen maatregel wordt het ook weer aangehaald als "maatregelen niet nodig, verhoog de ic capaciteit".
    Het is al 1,5jaar niks anders dan de enige te bedenken oplossing om maar zelf niks te hoeven doen aan het probleem. Concreet maken wat dan "voldoende" is blijft daarom ook altijd achterwege.

Zara75, Gilou, Mamavandrie34 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Allereerst heb ik het nooit over een schuldvraag hier. Niemand is schuldig aan deze pandemie en we hebben het er met zijn alle mee te doen. We leven inmiddels ook in een tijdperk waarin we zo rijk zijn dat we het niet kunnen accepteren dat mensen soms dood gaan. En soms zelfs veel te vroeg of jong.
    Dat er flink op de zorg is bespaard en dat dit vooral nu in een extreme tot uiting komt is heel naar. Wat mij betreft was het nooit geprivatiseerd en hadden we een fatsoenlijke ouderezorg.

Maar goed een ziekte zoals corona is iets waar we in alle lagen van de samenleving mee te doen hebben. Er is nu iets dat goed werkt tegen de grote hoeveelheid ziekenhuisopnames. Er zijn inmiddels miljoenen mensen gevaccineerd met pfeizer en daaruit blijken de voordelen nog steeds ruim op te wegen tegen alle beperkte nadelen.
    Dat gezegd hebbende vind ik dat vaccineren altijd maatwerk en een vrije keuze zou moeten zijn.
    En daar wringt de schoen ook wel bij mij. Wanneer meer mensen zich netjes zouden laten testen en vaccineren dan hadden er nu waarschijnlijk meer body gehad tegen het aankomende seizoen. En juist omdat wr dit probleem alleen met zn alle op kunnen lossen.

Maar mensen die steen en been klagen dat ze worden buiten gesloten en ondertussen doen alsof de pandemie niet voor hen geldt en zich ook niet willen vaccineren. Daar kan ik niet zo goed tegen. Het is of het een of het ander. Hoe je het wendt of keert de corona pandemie die geldt voor iedereen.

En wanneer je geen keuze hebt om je te laten vaccineren dan zit je op dit moment heel erg zuur. Die groep wordt helaas wel buiten gesloten omdat ze wel zouden willen maar het ze door een arts wordt afgeraden.

ikkie97 vindt dit leuk.
  8. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.221
    1.287
    113
    Centrum België
    Zou ik niet zomaar van uit gaan. Kinderen maken de ziekte door met veel minder tot geen symptomen. Vorige maand waren 13 klasgenootjes van de jongste positief. 2 of 3 hebben minieme last gehad (koortsig of hoofdpijn gedurende 1 of 2 dagen). De rest was qua ziektebeeld kiplekker…. Je kon geen onderscheid maken met de negatief geteste kinderen .

Anouk2005 en Huismuisie vinden dit leuk.
  9. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Maar dat punt zijn wel toch al voorbij? Het heeft toch helemaal geen zin on terug te gaan in de tijd en plannen te maken over wat de oplossing geweest zou zijn als niemand zich had laten vaccineren?

SAARC en Huismuisie vinden dit leuk.
  10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.976
    3.987
    113
    Kom op zeg, niet willen is geen medische keuze.

nizzie86 en Huismuisie vinden dit leuk.
  11. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.643
    8.772
    113
    Vrouw
    Als ik geen antibiotica wil, dan is dat toch ook een medische keuze?

SAARC vindt dit leuk.
  12. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.643
    8.772
    113
    Vrouw
    Daarom zegt ze denk ik ook; het zou me verbazen. De kans is natuurlijk klein en veel groter bij klachten.
    Hier verbaas ik me ook; zoon test nog steeds negatief na 2 weken in een corona besmet huis leven ;)

13. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    welke vaccinatieschade? Wat zijn de extreme die verwacht zouden moeten worden?

Sorry dat ik het zeg, maar ik geloof er niks van dat men het rijkste deel van de wereld wil lamleggen met een experimenteel vaccin.

Nederland heeft een van de minste vaccinaties in het rvp opgenomen en kijkt altijd meer dan kritisch naar het toevoegen van iets. We zijn toch ook als een van de laatste van start gegaan met vaccineren tegen corona!

Ik ben geen medisch deskundige maar ik geloof er absoluut niet in dat het rivm beroerde keuzes wat betreft het toelaten van vaccinaties op de NL markt. Ik laat het denken in dit geval dus graag aan hrn over.

Mamavandrie34, Athina en Elsss vinden dit leuk.
  14. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.148
    14.887
    113
    Vrouw
    En ik ben nog nooit in een gebouw geweest om te testen.
    Alleen vanuit de auto en in losse cabines, zonder contact met andere mensen die komen testen

Mamavandrie34 en Huismuisie vinden dit leuk.
  15. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.976
    3.987
    113
    Dat hangt van de reden af. Ik versta onder een medische keuze dat het medisch gezien niet verantwoord is om het medicijn of het vaccin te nemen.
    Betreffende persoon zegt een gezonde jonge vrouw te zijn, dan is er medisch gezien geen reden, dus het is geen medische keuze maar een eigen keuze.

Jippie, Syane en Huismuisie vinden dit leuk.
  16. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Heb je hier een bron van?

17. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Ik zou bijv best bereid zijn regelmatig bloed te testen op antistoffen.
    Jammer dat ze daar niet op inzetten

Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  18. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Verwacht je dan niet dat er dan weer ren batterij complotdenkers wordt opgetrokken die zeggen dat ze dan toch stiekem gevaccineerd worden… ;)

Alle beetje helpen hoor. Maar een antistoffen test werkt pas wanneer je de ziekte hebt doorlopen. Hij toont ook antistoffen aan wanneer je gevaccineerd bent trouwens.

Athina vindt dit leuk.
  19. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.643
    8.772
    113
    Vrouw
    Heb ik al gepost

20. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.643
    8.772
    113
    Vrouw
    Ok, ik zie het als een keuze op medisch vlak.

SAARC vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina