Coronanieuws deel 11

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 30 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.029
    3.287
    113
    Beiden nachten is inderdaad wel wat onhandig. Maar je kan met de bbl-opleiding starten tot je 58e, ik gok dat je dus nog wel even hebt :). Wij hebben best veel collega's die begonnen zijn met de opleiding toen hun kinderen (grote) pubers waren.

suus1983, Syane en Vero0504 vinden dit leuk.
  2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.233
    23.342
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Haha ja, ben pas 40!

3. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik ken een gezin waarvan beide ouders in het ziekenhuis werken. De moeder werkt sowieso als verpleegkundige en is laatst zelfs gestart met een interne opleiding.
    De kinderen zijn geen baby's meer, zitten beide op de basisschool. Het kan dus wel, het zal denk ik niet makkelijk zijn, en er zullen vast en zeker goede afspraken zijn gemaakt met de werkgevers.

Ik heb er in ieder geval respect voor.

4. maliro

maliro Niet meer actief

Ik wilde het echt heel graag doen, lijkt me een mooi vak. Maar het is niet te combineren met mijn gezin en omstandigheden (alleenstaand, 2 kids met ass en zelf hartpatiënt, ik mag niet onregelmatig werken/leven). Nog steeds zo jammer!

5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.906
    18.698
    113
    Vrouw
    #3585 Spectre, 13 nov 2021
    Laatst bewerkt: 13 nov 2021
    Dat klopt, maar het is niet alleen dat. Je moet het ook kunnen combineren met je gezin en financiën zijn ook wel belangrijk. En daar zouden nog veel dingen verbeterd kunnen worden.
    Een tijdje terug heb ik een informatiegesprek gehad voor een bbl opleiding in de zorg. Besloten om het niet te doen want 1. Qua loon zou ik veel moeten inleveren, aangezien je een leerlingsalaris ontvangt in onze situatie niet ideaal. En 2. Kosten voor kinderopvang zullen enorm stijgen. Dit in combinatie met onze vaste lasten en een gezin, maakte dat ik het allemaal niet zag zitten.
    Nouja ik zie dat wel als een gemiste kans voor de zorg. Als dat beter op elkaar aansluit dan denk ik dat het echt aantrekkelijker wordt. Maarja wie ben ik, het is zomaar een idee.

Syane vindt dit leuk.
  6. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    E71FCE10-396A-44D9-A9CC-12C8A00E1681.jpeg

Biny, Ally2020, SAARC en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.632
    31.145
    113
    Vrouw
    Precies dit.
    Ik vind het beroep prachtig. En kan me helemaal de voldoening voorstellen die het kan geven.
    Maar weet ook van mezelf dat ik de fysieke en mentale belasting niet aan zal kunnen.
    Des te meer respect voor hen die het wel doen :thumup:

Elsss vindt dit leuk.
  8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.503
    113
    Vrouw
    Maar er is meer dan het ziekenhuis hé. Wijkverlleging bijvoorbeeld. Daar hoef je geen nachten te werken.
    Ik heb vaste werkdagen en tijden. Al jaren. Ik ben alleenstaande ouder en red het hierdoor prima. En in wijkverpleging werkt het een stuk relaxter dan in een ziekenhuis.

Saartje33, Suzy85, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Ik zie net dit.

Geen idee wat ik ervan moet denken of waar ik sta.
    Maar benieuwd naar reacties!!!

Eikeboompje vindt dit leuk.
  10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.977
    15.014
    113
    Ha dat is wat er NU nog openstaat...was wel meer dan dat.

Gewoon een HBO maar lang verhaal. Geen feestjes/kroegentochten of op kamers, was t maar zo'n feest!

O.a. veel medische kosten gehad (fysio etc die toen al voor eigen rekening kwamen) en ook studievertraging dan loopt t aardig op.

Voordeel is, ik heb nu nog mn eigen knie en kan mn dochter en straks mn zoontje tillen. Had ik anders gekozen had ik nu in elk geval een kunstknie en was t maar de vraag of dat voor t probleem destijds ook de oplossing was geweest.

----
    Maar op zich verpleegkundige lijkt me wel wat, maar dan meer als "nationale reserve".

Zeg maar de alternatieve variant van dienstplicht/vrijwillige brandweer met verplichte periodieke bijscholing en praktijkuren. Hoef je ze ook niet continue te betalen want normaliter werken ze elders. (scheelt weer premie)

Nu rent er jaren aan ervaring de deur uit, waar kennelijk geen lering uit lijkt te worden getrokken, doodzonde want men vertrekt niet voor niks en probleem wordt enkel groter zo.

Is er wel aanwas maar minimaal (laat staan dat je de ervaringsjaren goed maakt).

Moet je er vooral niet aan denken dat er nu nog ergens een flinke ramp gebeurd. (trein/vliegtuig/chemische industrie/massa botsing snelweg)

Mensen met verlopen BIG werden afgewezen want te weinig inzetbaar (minimaal 24 uur per week geloof ik?)

Heb je elke winter sowieso al een probleem qua handjes, wat ook met leger en rode kruis niet altijd op te vangen bleek.

Als zorg moet blijven draaien zal je toch eens verdraaide goed in de spiegel moeten gaan kijken als beleidsmakers (o.a. van een instelling maar ook een zorgverzekeraar/bonden/overheid) er zal vast en zeker wel wat te doen zijn om het werk te verbeteren. Zei t allicht wat radicaal als je een complete management en bestuurslaag er uit mietert...maar soms is ook dat een verbetering...

Je getrainde en ervaren werknemers zijn goud waard, maar vermoedelijk voelt t als klatergoud voor de mensen zelf.

Liekje81, Syane en SAARC vinden dit leuk.
  11. maliro

maliro Niet meer actief

Ja klopt, maar dan heb ik nog steeds een probleem met voorschoolse opvang voor mijn oudste (hij kan niet binnen het reguliere, hij gaat ook maar heel beperkt naar school door angst), en de avonden heb ik ook geen oppas oid. Cardioloog wil dat ik alleen binnen kantooruren werk. Dus tsja, voor nu is het helaas niet passend. Heb jaren als pm'er en pb'er in de psychiatrie gewerkt, woonbegeleiding, maar dat mag ook niet meer. Door de tijden maar ook door agressie van cliënten. Ik heb gewoon het verkeerde beroep bij mijn aandoening, maar toen ik studeerde wist ik niet dat ik dit had.

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.977
    15.014
    113
    Welke van de twee bedoel je dan?

Ik zie verpleegkundige in de wijk (MBO) en wijkverpleegkundige (HBO).

Bij een evt. switch neig ik meer naar Thuiszorg Technologie Team (niet de gezelligste hoek doorgaans maar in palliatieve trajecten onmisbaar)

Maar volgens mij moet je dan HBO hebben of niet?

13. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.787
    1.583
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik had via via al verschillende fragmenten los van elkaar gezien maar nu ik alles op een rijtje zie krijg ik toch kippenvel...Ik ben niet gevaccineerd, zal het niet gaan doen ook en zie de toekomst toch best somber in...

14. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
  15. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    video is niet beschikbaar..

16. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
  17. Gilou

Gilou Lid

8 nov 2021
    88
    197
    33
    Vrouw
    Nee dat ging over of de vaccinatie z'n werk doet (wat het doet). Niemand heeft gezegd dat de werking van vaccins niet afzwakte.

Suzy85, nizzie86, femkes en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het allemaal de schuld van het vaccin is! Als het vaccin langer had beschermd dan hadden we nu niet een covid19 pandemie gehad.

19. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    ??
    Pandemie was er al...

Je kunt ons immuunsysteem ook de schuld geven :).
    ALS wij in staat waren volledige levenslange immuniteit (dwz: niet meer besmet raken, zoals bij de waterpokken) te bereiken na een besmetting (of een vaccin), waren we nu een stuk verder.
    Maar helaas..

En een vaccin werkt vergelijkbaar met een besmetting: het triggert je immuunsysteem zodat je immuniteit opbouwt. Je lichaam moet uiteindrlijk het werk doen, en het werkt een heel eind tegen het ernstig verloop van de ziekte.
    Er worden geen antistoffen ingespoten zoals bij de RS-prikken.

Syane en Trirani vinden dit leuk.
  20. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    De video is alweer weggecensureerd. Waarschijnlijk zat er teveel waarheid in.

sannever en Biny vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina