Volgens mij is warmte en een hoge luchtvochtigheid juist een contra-indicatie voor de verspreiding van corona. Het virus gedijt veel beter bij koude, droge lucht in ongeventileerde ruimtes. https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5209707/luchtvochtigheid-coronavirus-tu-delft
Ik vraag mij echt af welke voorgenomen maatregel nu echt gaat helpen. Ik heb nergens echt vertrouwen in om eerlijk te zijn.
Mogen we straks gezellig foto's maken. Allemaal knuffelt met een mondkapje op. Want he, mondkapje is verplicht maar afstand houden hoeft niet meer. Echt hoe verzinnen ze het.
Waar ik dus over nadenk hè, stel nou dat ze die coronapas echt gaan uitbreiden naar het werk binnen de publieke sectoren, dus stel even in mijn situatie: ik werk op een VO, dat mijn niet-gevaccineerde collega’s en bijvoorbeeld leerlingen niet meer welkom zijn. Ik heb echt de neiging om dan zelf ook niet meer te willen. Ik wil daar gewoon niet aan meewerken. Ik vraag me af of dat meer gevaccineerden in de publieke sector dat hebben. Dat je in een dergelijke situatie denkt: zoek het maar uit, hier ligt mijn grens. Ik ga geen mensen weigeren les te geven. Of weer terug naar hybride en mezelf helemaal drie slagen over de kling jagen om die paar extra procentjes vaccinatie bij de jeugd.
Mijn gevaccineerde collega zegt dat ook. Dat ze geneigd is om op te stappen als het verplicht gaat worden binnen ons ziekenhuis.
Ikzelf werk niet in zo'n setting, maar heb wel gehoord van gevaccineerde vriendinnen die in het ziekenhuis/IC werken dat ze daar niet achter staan idd
Ja. Als bij ons de QR code wordt ingevoerd zou ik 3 keer in de week moeten testen alleen al voor het werk. Daar komt dan iedere keer als ik ergens anders heen moet nog ff bij. Kan wel een abbo nemen op de teststraat dan, ken ik de medewerkers straks bij de voornaam. Dan is de lol er bij mij ook heel gauw van af.
Ik ken gevaccineerd ziekenhuispersoneel dir dan niet meer gaat werken. Ik hoop dat heel NL dat massaal doet. De enige manier om zoiets te stoppen.
Gaan we hier niet doen, t kan vriezen of dooien. Hier enkel de grootouders overigens hoor (totaal dus +3) en verdere sociale contacten hebben we al die tijd al op afgeschaald staan dus daar ook niks bijzonders. Beperkte contacten/activiteiten met afstand, voorisolatie voor wie kan, zelftest voor man en dochter (grootste risico gevallen), ventilatie en creatieve indeling. Degene die kunnen zijn gevaccineerd en met de rest van de stapel moet t dermate beperkt zijn dat dat allicht nog beter werkt dan waar ze in Den Haag mee komen. Wordt wel een creatief menu want ik ga niet last minute naar een winkel voor verse boodschappen en laten bezorgen wordt m vermoedelijk ook niet. Dus die krop sla kan men vergeten.
Ze kunnen hoog en laag springen maar dat kunnen ze echt vergeten. En ik weet van mijn familie en vrienden dat ze er net zo over denken.
Tja zelfs als de chippendales je testje afnemen (of de vrouwelijke variant ervan) wordt je t dan snel genoeg flink beu. Allicht als je toch nog op zoek bent naar een date dat je t kan combineren met een speeddate ofzo, enkel vrijgezelle testmedewerkers in de teststraat maar of je daar op dat moment op zit te wachten met je zieke kop...Als eerste indruk allicht niet heel geschikt. Worden wel openingszinnen die errug voorspelbaar gaan worden. Maar serieus, die capaciteit is er helemaal niet om 3x per week werkend nederland te gaan testen plus eventueel ook nog scholieren. Ze zakten veel eerder al door hun hoeven omdat er het aantal aanvragen hun overspoelden.
Er wordt weleens gezegd ze doen het echt niet om mensen te pesten hoor. Maar als deze maatregelen erdoor komen vind ik het toch aardig dichtbij komen. Dit heeft namelijk echt 0,0 met gezondheid te maken. Als ze echt willen dat de cijfers weer omlaag gaan moeten ze de 1,5 meter weer gaan toepassen. Maar ze hebben zoveel geld gestopt in al die qrcodes en teststraten dat ze nu niet meer terug kunnen/willen.
Ik ben verpleegkundige in een ziekenhuis en gevaccineerd. Maar aan een QR code op het werk ga ik ook echt niet meewerken!
Maar met de 1,5 meter maatregel gaat het ook weer janken worden. Dan zijn de horeca, theaters, sportscholen, festivals/feesten weer de lul. Dus eigenlijk is er niet zo heel veel keus. Ja de risico groepen verplicht laten vaccineren, ook met overgewicht/roken etc. Maar dat mag natuurlijk ook niet, want dwang. Al lijkt mij dat nog steeds de beste oplossing en besparen we de jongeren/jeugd het meest.
Ff denken. Welk metrostation dan? Capelle heef geen parkeergarage toch? Of bedoel je Rdam Kralingsezoom?
Een QR code op het werk kan toch niet jongens. Dat gaat toch veel te ver. Ik begrijp werkelijk niet waarom de QR code wordt uitgebreid want het zegt toch helemaal niks. Hoe gaat die hele code Corona tegen? Ik kan met mijn code naar een restaurant gaan terwijl ik Corona heb. Niemand die dat weet. Het moet geen verassing zijn geweest dat de cijfers omhoog zouden gaan vanaf de herfst. En dat daar maatregelen bij horen kan ik nog ergens begrijpen. Maar zet dan in op maatregelen die echt bijdragen en niet op het scannen van een code en het dragen van een niet- effectief mondkapje