Coronanieuws deel 11

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 30 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.575
    31.048
    113
    Vrouw
    In elk geval niet genoeg.
    2g effect kan je hier nog niet xien natuurlijk. De feesten waren daar voor.
    Er zullen vast besmettingen voorkomen zijn.

Maar persoonlijk ben ik van mening dat overal afstand houden en niet te veel mensen bij elkaar zetten veel meer helpt.
    Plus ventilatie en hygiëne. Maar dat vind ik eigenlijk altijd een goed idee .

Neuzeke, Saartje33 en SAARC vinden dit leuk.
  2. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Ik was diegene die dat zei over de prullenbak, als ze 2g willen invoeren, mensen die niet willen vaccineren toegang tot werk willen weigeren, zelfs ontslagen willen zien, toegang tot essentiële winkels willen ontzeggen (geen boodschappen, geen eten) geen werk, geen geld voor woning-> dakloos en dat een prima oplossing vinden en daar wetten voor willen veranderen dan vind ik idd dat ze die wetten weggooien in een prullenbak alsof het niks is. Hoeveel procedures daar ook voor nodig zouden zijn.

Edr89 vindt dit leuk.
  3. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Merendeel van de mensen in Limburg zijn gevaccineerd ( zo'n 80 %) als dan nog steeds mensen ziek worden als de overig 20% op het feest getest en dus niet ziek is en het al berekend is dat de zorg met 100% vaccinatie het nog steeds niet aankan denk ik dat het tijd is om andere opties te bekijken en uitvoeren.
    2e deel ook eens, daar zie ik meer in.

4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.575
    31.048
    113
    Vrouw
    Dat zou voor het aantal besmettingen niet uit moeten maken.
    Wel eventueel voor opnames. Maar had begrepen dat het vooral om ouderen ging. (Is ook even terug dat het daarover ging)

SAARC en evaleana vinden dit leuk.
  5. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.511
    8.437
    113
    Ja, en was daar ook niet het probleem dat de verpleegafdelingen van de ziekenhuizen mensen moesten "vasthouden" omdat er geen plek was in verpleegtehuizen etc omdat deze mensen qua zorg niet naar huis konden?

Whoopy, Neuzeke en evaleana vinden dit leuk.
  6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
  7. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik vind het trouwens eigenlijk best wel bizar dat je momenteel zelfs met het prioriteitennummer geen afspraak kan maken.

Ik probeer op alle manieren al sinds 8 uur vanochtend, en ik kan nog steeds geen afspraak maken. Er wordt aangegeven dat er geen telefoonlijnen meer beschikbaar zijn. :eek:

8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.575
    31.048
    113
    Vrouw
    Ik weet het niet precies. Wel dat de ziekenhuizen een groot probleem hebben.
    Momenteel grote zorgen om schoonpa, die eigenlijk opgenomen zou moeten zijn. Maar is thuis. Veel mantelzorg/thuiszorg nodig.

Whoopy vindt dit leuk.
  9. Gilou

Gilou Lid

8 nov 2021
    88
    197
    33
    Vrouw
    https://www.ad.nl/binnenland/ggd-overbelast-testafspraak-maken-niet-mogelijk~a1eb31cc/

Ze zijn overbelast.

10. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.911
    6.479
    113
    Oh ja, hilárisch…

Suzy85, Snoopy1979 en Syane vinden dit leuk.
  11. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
  12. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
  13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Volgens mij was het laatste nieuws dat dat niet kon, het is gewoon té druk. Het is niet dat er blik telefonistes en testmedewekers klaar staat oid…iedereen die ze hebben, is ingezet, volgens mij.

Whoopy, Syane en Neuzeke vinden dit leuk.
  14. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.107
    14.819
    113
    Vrouw
    Ik zeg niet dat ik een voorstander ben van 2 g, maar wat ik er van begrijp is dit:
    Iemand die het vaccin heeft of corona heeft doorgemaakt is statistisch gezien minder snel ziek ervan, zal het minder doorgeven en er ook minder ziek van worden. Met elkaar een redelijk veilige groep wbt druk op de zorg.
    Zodra je daar mensen tussen zet die niet gevaccineerd zijn en geen corona hebben gehad krijg je een mix. Diegenen zijn getest en dragen het (vrijwel zeker) op dat moment niet bij zich. Maar omdat ze in een groep komen die het wel bij zich kan hebben, kunnen ze daar juist besmet worden. Met als risico dat ze (erg) ziek worden.
    Dus 'is het beter' om die twee groepen zoveel mogelijk gescheiden te houden.

Maar ja, dan komt de uitsluiting van groepen en dat is een wel erg lastig dilemma...

Whoopy vindt dit leuk.
  15. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Hier ben ik er na 4 uur elke 10 minuten bellen er net doorheengekomen( normale lijn) eerst volgende afspraak was vrijdag eind van de middag, van alle teststraten in heel limburg. moet wel zeggen dat het gaat om een kindertestplek dus geen gewone ivm klachten. Door alle vragen heb ik 20 minuten de lijn bezet gehouden. Veel vragen hadden niet gehoeven omdat die voor een kind nvt zijn.

16. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    In de basis zijn de kamers de wetgevers. En regering mag een wetsvoorstel maken maar die moet door de tweede kamer goedgekeurd worden en daarna door de eerste kamer bekrachtigd worden. De kamer mag zelf ook een initiatiefwet indienen zover dat de regering dat aan te pas komt. Dus dat veel mensen roepen dat de regering weten verandert, dat kan dus niet.

Een voorbehoud, onderr een geldende noodwet (zoals we nu hebben) heeft een regering ruimere bevoegdheden maar alleen voor de terreinen waar die noodwet betrekking op heeft, en zeker niet voor het opschorten van de grondwet.

Voor wijzigingen die de grondwet aangaan is er inderdaad een 2/3 meerderheid in de kamer nodig en nieuwe verkiezingen dus dat krijg je er zo niet door.

Mooie uitleg:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/wetgeving/hoe-komt-een-wet-tot-stand

En voor hoe ontzettend veel wetten eigenlijk wijzigen hier en overzicht van wat er in behandeling is bij de tweede kamer

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/wetsvoorstellen

Suzy85, Whoopy en Mamafiets vinden dit leuk.
  17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Maandag gevaccineerdendag
    Dinsdag genezendag
    Woensdag getestdag
    Donderdag restdag
    Enz.

Alleen wat nou als ‘jouw dag’ op je werkdag valt? o_O Of we moeten gewoon allerlei parallelle samenlevingen krijgen. :evil:

#sarcasmemodus uit ;)

18. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Je moet ophangen zodra het bandje begint. En iedere keer opnieuw inbellen. Dan komt vanzelf het moment dat je in het telefoonsteem van de GGD komt. Natuurlijk kom je dan wel enige tijd in de wacht. Maar na enige tijd krijg je iemand aan de lijn.

19. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dit had ik ook gelezen op het ad (of nos?) ,eerder waren ze al niet te spreken over het feit dat er bij het gebouw van de EU ook om een toegangsbewijs gevraagd werd (link had ik al een keer geplaatst) omdat dit beschouwd werd als vaccinatiedrang/discriminatie enz...Zolang ze zelf geen last hebben van de maatregelen vinden ze het prima,als ze er zelf mee geconfronteerd worden staan ze op hun achterste benen...goh...

Biny, SAARC, Loufoque en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina