Dat is ook heel verdrietig en een heel dunne scheidingslijn. Want ook dat is nu voor zorgverleners duidelijk zichtbaar: eenzaamheid, angstklachten, ouderen waar de zorgvuldig verborgen dementie doorheen breekt. Daarom pleit mijn moeder met vele andere huisartsen voor praktische tips. Voorbeelden als bubbelvorming en zelftest voor bezoek zou jouw ouders ook meer rust kunnen geven. Mijn moeder heeft gewoon 80 jarigen die in cafe’s gaan zitten, naar bridge gaan met 30 man in een zaaltje en dat is echt te risicovol voor hen. Hoe zuur, hoe zielig ook.
Ja best grappig ja, ik moest er ook om lachen , maar het is niet zo leuk om dan te blijven drammen en vitten, toch? Niet nodig ook, dat is gewoon stemmingmakerij.
Hahah, volgens mijn man wel. Ik herken dat niet zo . Maar eerlijkheidshalve toegegeven als ik hier echt een dikke discussie heb waar ik zelf ook niet zo genuanceerd ben, valt dit wel toevalligerwijs samen met mijn menstruatie
Wandelen doen mijn ouders wel veel. Of mijn vader gaat ook soms weer naar café maar dan wel nog buiten op het terras. Doet ook veel fietsen. Dus ze durven wel weer meer maar nog lang niet zoals voor corona. Hoewel ze voor corona ook altijd binnen de 10km van hun huis bleven.
https://nos.nl/artikel/2328874-waarom-nederland-vergeleken-met-andere-landen-weinig-ic-bedden-heeft oud artikel maar het geldt nog steeds (30-3-2020)
Mijn schoonouders hebben dit ook. En zelfs al een booster ontvangen vanwege hoog risico. Ik vind het zo verdrietig dat ze helemaal niet met buiten durven te komen, hun thuis hulp hebben ze afgezegd omdat ze bang zijn dat zij het virus meeneemt, ze zijn eigenijk lichamelijk niet meer in staat om goed voor zuidhelling te zorgen. En die constante angst die ze hebben een de eenzaamheid, echt sneu.
Oh, en even off topic, ik heb het idee dat er iets over mij rond gaat maar heb alle rellende dames al een tijd geleden onder de negeer knop gezet dus als ik iets mis, sorry Ik hoor het vast wel als het relevant is.
https://www.ad.nl/helmond/verdeeldheid-over-vaccineren-jonge-kinderen-dan-maar-vaker-in-thuisquarantaine~a5a27b23/ Maar misschien al gedeeld...
Maar dan houd je toch nog steeds meer dan de helft tegen. Ik snap dus echt niet waarom mensen dan heel de tijd roepen dat het niet werkt.
Dit topic gaat te snel. Mis van alles. Of misschien moet ik hier niet rondhangen tijdens online les en werk tegelijk
Gisteren op een medische scholing over vaccineren van kinderen ,waren de kinderartsen duidelijk tegen het vaccineren van jonge kinderen, muv de risicokinderen en bv kinderen van hele angstige ouders die hun kind al 1,5 jaar thuis hebben, omdat ouder zelf in de risicogroep zitten. Dan weegt het belang van wel vaccineren op tegen het belang van niet. Dus ik hoop dat er besloten wordt dat het niet hoeft, maar wel mag mocht je willen.