Ik ben het roerend met je eens maar ik denk wel dat het belangrijk is om campagne te maken op de groep die de zorg het hardste belast. Mijn moeder, oom en goede vriend zijn huisarts en van hen zie ik echt de moedeloosheid en tevens angst om goede zorg te kunnen geven. En ja ze zijn zeer pro vaccins maar zien het hele verdere discussiepunt van 2g, winkeltje zus zo laat dicht etc als een non-discussie. Er moet campagne gemaakt worden wie nu die kwetsbaren zijn en hoe zij praktisch deze periode moeten doorkomen. Daar helpt ook je handen wassen en 1,5 m niet voldoende, deze mensen hebben méér nodig.
Bedoel je dat ze hadden moeten beginnen met de groep 60-65? Zou ik ook niet onlogisch vinden gezien deze groep nog werkt, Astrazenica heeft gehad en nog erg mobiel is. Maar alles 60+ tegelijk oproepen heeft weinig zin. Het zijn ruim 4,5mln mensen. Daar ligt ook de kern van de corona crisis, bijna 1/3 van de bevolking heeft het verhoogd-risico leeftijd.
Klopt, maar ze blijven elkaar massaal besmetten. Als ze telkens opnieuw besmet worden klopt de stelling "goed dat het rondgaat op scholen, dan hebben de kinderen het iig gehad", niet helemaal. En daar ging mijn reactie over.
23.680 positieve tests, opnieuw stijging - https://nos.nl/l/2406076#UPDATE-container-57377121 Blijf me telkens verbazen over de harde groei. Ergens zou er toch een punt moeten komen dat het afvlakt of minder wordt?
Het gaat niet om spelfouten op zich maar dat ze iemand zegt iets fout te spellen, daar een waardeoordeel aan hangt om vervolgens het woord waar ze over viel zelf fout te spellen.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1453506761/coronabesmettingen-door-het-dak-en-ggd-overbelast-toch-is-er-ook-een-lichtpuntje
Nou ja niet per se toch? Pas als iedereen het in korte tijd gehad hebt denk ik, en met 17 miljoen inwoners zijn we daar nog lang niet… (vaccin zal een remmende werking hebben, dus ik vermoed dat het zonder vaccin nóg sneller zou groeien) Ik denk ook dat, vergeleken met 1 jaar geleden, er veel meer jonge kinderen getest worden? En dat het daarom veel meer lijkt dat vorig jaar? Ik weet niet of dat klopt hoor
Zouden ze met zulke hoge cijfers niet eerder terugkomen op de huidige maatregelen? Wat denken jullie?
https://www.nporadio1.nl/nieuws/binnenland/d99344d6-f87b-4fe2-89e6-8d32cacfa5c7/diederik-gommers-2g-past-niet-bij-nederland ''Iedereen testen Volgens Gommers, die naast OMT lid ook voorzitter is van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, zorgt 2G voor een tweedeling in de maatschappij. “Ik hoop altijd nog dat je de bewust ongevaccineerde mensen op een andere manier kunt bereiken. Het probleem is dat de gevaccineerden ook besmettelijk zijn en dat is de oorzaak van de stijging van het aantal besmettingen. Het meest veilig zou dan 1G [iedereen testen] zijn.”
Die gelden pas sinds zaterdag. Pas na een dag of 10 kun je zien of maatregelen effect hebben. Dat duurt nog 5 dagen dus.
De deltavariant is veel besmettelijker. Ook voor kinderen. Dat was met eerdere varianten veel minder.
Hé prut Dan moet ik even wachten want ik kan hem ook niet lezen nu want zit op een tijdelijke mobiel zonder ww opties omdat mijn mobiel gerepareerd wordt hahaha
ik weet het niet - maar ik denk dat met zulke hoeveelheden sommigen scholen, zwembaden etc vanzelf dicht gaan door gebrek aan medewerkers op de werkvloer!
Ergens wel he. En vooral als je het bericht leest dat de mondkapjes volgens onderzoek echt wel helpen tegen overdracht. Die maatregel is nu toch al 2 weken geleden ingevoerd? Zal het ook komen omdat er nu massaal kinderen worden getest?