Waren het wel vooral ouderen? Dus die het vaccin als een vd eerste hebben gekregen? Ik krijg gewoon ook steeds meer het idee gevaccineerden echt net zo makkelijk besmet raken als ongevaccineerden. Maar goed zo lang ze nog werken tegen ziekenhuisopname.
Positief dan ze mogen kiezen; 2G of 1,5m. Ik weet wel welke winkels ik naar binnen ga dan! En vermoed dat ze hier de 1,5m gewoon weer terugbrengen, dat ging al die tijd prima!
Veel later, toch? En ondanks het hoge aantal besmettingen toch relatief minder zkh opnames. Maar het blijft balen natuurlijk. Hoop echt dat ze iets bedenken waardoor we niet iedere winter dit scenario krijgen.
Nou nee, niet heel veel later. Vorig jaar was nu alleen de horeca dicht. Rest ging allemaal pas half december dicht. Met een beetje pech zelfs eerder..
Daar heb ik me toen nog zo aan geërgerd, eerst iedereen hutje-mutje laten staan in de koopgoot tijdens Black friday en daarna de scholen dichtgooien. Ik ben er weer bang voor dit jaar als ik overal de drukte zie.
Hoe denk je dat bij ons 11-11 gevierd is in het Zuiden? De Limburgse gemeenten hebben de tentfeesten afgezegd maar wat denk je dat alle carnavals verenigingen gedaan hebben? Daar is net als vorig jaar zo’n Black Friday helemaal niet op voorgesorteerd en dat vind ik echt zo raar. Hoe kun je als overheid zulke dingen nu missen??
Er was vorig jaar toch al in oktober een Maximum aan het aantal personen van een groep? En horeca was allang dicht, en zwembaden en bioscopen. Beperkingen bij begrafenissen en bruiloften. Sporten alleen op 1,5 meter. Er kan nu nog wel veel meer dan vorig jaar heb ik het idee. Misschien wel teveel, waardoor de harde lockdown die vorig jaar pas in december kwam, nu veel eerder komt.
Ja zou het ook voor horeca gelden denk je? Dan gaan er denk wel veel terug daarnaar? Sowieso veel ondernemers zullen hier voor kiezen denk ik?
En daar komt het gebrek aan eigen verantwoordelijkheid ook weer kijken. Mensen interesseert het schijnbaar niks, de vele besmettingen.
Nee hoor, zwembaden en bioscopen waren toen gewoon open. Maar wel beperkingen qua aantallen. Maar idd mogen we nu teveel. En doen veel mensen ook teveel...
Doorgaans zijn het 50 plussers. Ze zullen best werken tegen ziekenhuisopname maar dat duurt niet heel lang meer. Mijn man is net 50 en heeft Janssen prik maar je hoort voor deze groep niks over een booster. Die man reist de hele wereld over en maak me daar best een beetje zorgen over. Nee nu gaan ze eerst de 80 plussers prikken. Pak eerst de groepen daar onder mee die nog volop in het bedrijfsleven staan en op veel plaatsen komen.