Coronanieuws deel 11

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 30 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.775
    7.361
    113
    Vrouw
    Ja, vind ik ook. Het is uitwisselen van geld. Veelal weten volwassenen niet eens wat te vragen. En dan niemand spreken omdat je de hele tijd gastvrouw moet spelen. Niet helemaal mijn idee van een gezellige dag ;)

Saartje33 en Liekje81 vinden dit leuk.
  2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.233
    23.342
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, helemaal eens! Maar zelfs mijn dochter vond haar verjaardag in maart prima. 1 dag oma en tante, 1 dag opa, zus, zwager en kinderen. Dat was het. Het belangrijkste voor haar was kunnen trakteren op school en haar kinderfeestje. Dat kon gelukkig wel doorgaan toen.

Anouk2005, Saartje33 en Fantykoekie vinden dit leuk.
  3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.233
    23.342
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nee hoor, hier niet. Ze weet wel dat Corona weer meer aanwezig is. Maar heb dr nog nooit gehoord over bang worden zelf ziek te worden of opa of oma. Daar zeggen we ook niks over op die manier tegen haar. Ik zeg dat er nu veel mensen ziek worden van Corona, en daarom de regels weer strenger zijn. Om te voorkomen dat ze met teveel tegelijk ziek worden. Ok, prima. Ze zei zelf al: ik denk niet dat Corona ooit weg gaat. Nou ja, inderdaad kind.

Anouk2005 en Hanneke vinden dit leuk.
  4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.233
    23.342
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mijn vriend noemt me weleens een molletje. Zit het liefst thuis onder een deken met de gordijnen dicht :roflmao: En vrienden zien vin dik altijd leuk hoor. Maar dan wel 1 op 1 als stel, niet op verjaardagen. Ik ga sowieso nooit naar verjaardagen van volwassenen. Dus daar mis ik niks aan. Ik miste wel mijn zus en vader vorig jaar in de eerste lockdown. Toen heb ik ze 3 maanden niet gezien. Dat ga ik dus niet meer doen.

Suzy85, Saartje33 en JupitR vinden dit leuk.
  5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.877
    113
    Wat ik goed zou vinden is als er thuistesten komen die je ook bij symptomen kunt gebruiken. En dat de thuistesten veel betrouwbaarder worden. Dat zou echt wel helpen in het tegengaan van verspreiding naar mijn idee.

littlemunchkin, SAARC, Saartje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.093
    1.082
    113
    Zou die betrouwbaarheid niet heel afhankelijk zijn van een goede uitvoering? Het is helemaal niet zo moeilijk natuurlijk, maar als ik op onze school zie hoe dat gaat... Daar zijn ze soms al tevreden als het stokje hun neus geraakt heeft en zien ze binnen t tellen dat alleen het gewenste controlestreepje verschijnt... En hop, weer door.
    Misschien dat alleen daarom al thuistesten onbetrouwbaar zijn.

7. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.213
    1.754
    113
    Vrouw
    Mijn oudste van 8 thuis nu ivm meerdere besmettingen in de klas. Heeft nu koorts en wordt zo getest maar hoor hem niet over dat ie nog maandag bij opa en oma is geweest etc…
    Denk dat dat wel meevalt

8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.877
    113
    Dat kan. Maar ook best veel mensen gebruiken ze bij klachten is mijn idee.
    Maar als dat dus ook zou kunnen, dus dat je niet meer naar de ggd hoeft, enkel bij een positieve thuistest dan scheelt dat enorm in testbereidheid en in capaciteit denk ik.

9. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Helemaal mee eens! Dat doe je ff tussendoor. Denk dat veel mensen daartoe ook bereid zullen zijn.
    Als ze naar de ggd gaan, willen ze een thuistest al helemaal doen.

10. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.631
    8.754
    113
    Vrouw
    Hier hebben ze gelukkig geen angst (gehad). Wij gaan er zelf ook laconiek mee om. Wel zeggen we dat het een vreselijke tijd is waarin wij leven en dat we hopen dat het ooit weer normaal is.
    Ik vroeg aan mn zoon gister; ben je al ziek/voel je wat? Zegt hij; jaa, ik heb toch corona? Dus ik heb hem uitgelegd dat gelukkig niet iedereen er ziek van wordt en veel kinderen juist niet, dus dat hij het wel bij zich draagt maar de kans ook groot is dat hij helemaal niet ziek gaat worden.
    Maar hij hoort natuurlijk niet anders meer om hem heen.
    Over het besmetten van een ander hebben wij het niet echt gehad eertijds. Nu wel, nu we besmet waren. Maar zeggen dan ook dat je het overal op kan lopen en je soms gewoon niet weet van wie je het hebt. Het is nou eenmaal zo.

11. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.631
    8.754
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ze redelijk betrouwbaar zijn, maar ik heb al wel gemerkt dat verschillende mensen een test anders lezen. Ik zie een test met een ‘ik denk maar wat te zien-streepje’ al een positieve test en heb tot nu toe steeds gelijk gehad. Maar die test werd door bv mijn man en moeder wel als negatief gezien. Ik testte dan een aantal uur nog een keer en zag toen al een duidelijke streep en de dag daarna een knaller ;) Eigenlijk net als bij zwangerschap testen :D

amdaa vindt dit leuk.
  12. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.631
    8.754
    113
    Vrouw
    En dit ook inderdaad.

13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.904
    18.698
    113
    Vrouw
    Hier is dat niet aan de orde. Maar mijn zoontje is nog vrij jong en we houden het simpel voor hem. Hij weet dat je ziek kunt worden door corona, maar meer dan dat hebben we niet verteld. Opa's en oma's wilden vanaf het begin de kinderen gewoon zien en zijn nu zelf allemaal gevaccineerd dus staan er ook verder niet bij stil.
    Nu moet ik zeggen dat er bij ons op school geen grote uitbraken zijn geweest voor zover ik weet.

SAARC en Biny vinden dit leuk.
  14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik ga m’n kinderen echt niet vertellen wat Corona allemaal kan inhouden hoor….

Ally2020, SAARC en Spectre vinden dit leuk.
  15. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Hier een keer gebruikt met klachten. Was gelijk positief. Dus denk zeker wel betrouwbaar

16. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.809
    1.631
    113
    Die van mij niet. Ze hebben het gehad zonder klachten en bij ons het gezien als een verkoudheid. Niets engs dus. En wij hebben ze nooit mee gegeven dat ze een gevaar voor opa en oma zouden kunnen zijn. Heel bewust, daar vonden we ze veel te jong voor om mee te belasten (ze waren 1 en 5 toen corona begon). Voor hun is corona niet meer dan een heel vervelend begrip wat aanduidt dat dingen even niet kunnen en mogen en zeker niet iets waar ze bang voor moeten zijn.

Ally2020, SAARC en Liekje81 vinden dit leuk.
  17. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.780
    18.892
    113
    Vrouw
    #4857 Neuzeke, 19 nov 2021
    Laatst bewerkt: 19 nov 2021
    Ons kinderen maken daar niet veel van.
    Ze hebben nu alle 3 corona en de oudste schrok wel van hoe je ook met bijzonder weinig contacten en toch we heel voorzichtig zijn toch corona kan krijgen ( kwam via mijn man binnen), die dacht dat zoiets vooral voorkwam bij mensen die zot deden .

Ze snappen dan wel weer heel goed waarom de maatregelen er zijn en waarom die er zijn.

18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.627
    31.140
    113
    Vrouw
    Precies dit.
    Hoewel we verjaardag van jongste juist hadden gekozen om eindelijk weer eens met moeder, broer en zus met gezinnen samen te komen. Mijn moeder heeft dat erg gemist. Zij hoopt nog steeds dat dat nog gaat kunnen (eind december).
    Maar met een broer in het onderwijs en een zus in de zorg, en beiden zeer strikt.... gaat echt niet gebeuren. En ik vind het ook teveel mensen.
    We doen in het voorjaar wel een keer iets. Als de cijfers beter zijn en we buiten kunnen zitten.

19. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
  20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.233
    23.342
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Doen we het net als vorig jaar. Kindervuurwerk in de straat rond 18.30. Leuk voor de kinderen. Buiten en kun je als volwassenen afstand houden. Kinderen blij, wij blij.

SAARC, Saartje33, Neuzeke en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina