Ik ervaar het ook zo. Is er een groep die spoken ziet? Of gebeurt er iets waar ik blind voor ben? Ik heb namelijk geen flauw benul wat de regering zou willen bereiken behalve corona uit onze samenleving verbannen.
1,5 Meter terug. Dat is de ene maatregel die echt effectief is gebleken (buiten totale lockdowns) En de vaccins aan de man brengen door open en eerlijke uitleg ipv ongevaccineerde pesten.
Het lastige is dat de opname van een covid patiënt in principe altijd urgent is. Ziekenhuizen zouden dus mensen met zware benauwdheidsklachten of erger bij de deur weg moeten sturen. Ik weet niet of dat vanuit de zorgperspectief mogelijk is. Die zorg kun je immers niet uitstellen naar volgende week zonder directe gevolgen.
Wat mij betreft grijpen ze ook veel eerder en strenger in, maar als je kijkt naar de reacties alleen al op de mondkapjes (lijkt mij persoonlijk een niet heel ingrijpende maatregel), dan snap ik wel waarom het zo traag gaat...
Kon het niet meer met je oneens zijn wat dit betreft. Vind dit echt veel en veel te ver gaan en echt een onwenselijke situatie.
Op dit moment zijn er bij enkele ziekenhuizen opnamestop als ik mij niet vergis. Maar die patiënten worden dan in een ander ziekenhuis opgenomen. Als die ook allemaal vol dreigen te komen dan heb je dus een probleem. Sommige patiënten kunnen wellicht thuis behandeld worden. Mobiele zuurstofunit en zorg via huisarts. De discussie nu gaat ook over wat is te veel? Wanneer is vol ook echt vol. En dit in verhouding tot andere zorg. Acuut en niet acuut. Ik mis te midden van al het vaccinatie-gedram nog steeds een goed plan om op de middellange en lange termijn de zorg te verbeteren.
Tja ik mis ook in alle vragen om uitbreiding capaciteit wat dan precies voldoende capaciteit zou moeten zijn om alles los te laten en helemaal niet te vaccineren (wat de aanpak zou moeten zijn volgens velen).
https://www.nu.nl/coronavirus/6165719/geldigheid-coronaherstelbewijs-verlengd-van-een-half-jaar-naar-een-jaar.html Geldigheid herstelbewijs wordt verlengd naar 1 jaar.
Tijdens de technische briefing ontstaat er een discussie over % gevaccineerden en % ongevaccineerden in het ziekenhuis en op IC. Van Dissel zal de gegevens nog aanleveren.
Afname vaccineffectiviteit tegen transmissie van ca 75% naar ca 50% , nog steeds vaccineffectiviteit tegen infectie van 75%
https://www.1limburg.nl/ic-verpleegkundigen-opleiden-om-tekort-op-te-vangen?context=default Goed plan dit. Want Corona gaat niet weg en zal dus elk jaar extra druk gaan leveren. Dit wordt het nieuwe normaal voor de ic en daar moeten ze gewoon echt iets voor gaan doen
Als je hier echt duidelijk antwoord op wilt hebben, raad ik je aan het volgende filmpje te kijken. Dus hij was hoofd scientest bij pfeiser, en is nu met pensioen. Hij wordt op alle manieren geblokkeerd zodat hij dit niet kan verspreiden. het is een lang filmpje maar hier wordt alles verteld waarom ik weiger ook maar 1 prik in mijn lichaam of van mijn kinderen te laten zetten. https://www.bitchute.com/video/9Ci2jK1yFoOd/
Mijn man is chemicus en heeft ook met Pfizer gewerkt, maar kijkt er toch echt heel anders tegenaan. Wij zijn (en worden) dan ook allemaal gevaccineerd. Wow, dat einde vind ik gewoon een beetje ziekelijk zelfs. Die is niet helemaal goed.
Goed om dan gelijk deze informatie even te lezen over deze betreffende persoon. Hij promootte knuffelen etc midden in de pandemie. Nie serieus te nemen. https://www.reuters.com/investigates/special-report/health-coronavirus-vaccines-skeptic/
Ik kan het filmpje nu niet bekijken. Kan iemand de essentie (antwoord op bovenstaande vragen) misschien even samenvatten?
Ik heb geen tijd voor een filmpje van een uur. En kan daar ook de concentratie en geduld niet voor opbrengen. Zeker als het al begint met minutenlang spannend muziekje. Is er iemand die de samenvatting in geschreven tekst heeft?
Hier wordt ik blij van. Super dat ze het zo aanpakken. Heel pittig nu maar op lange termijn echt een goede stap
Hij zal z’n fouten maar eens toe moeten geven nu blijkt dat de vaccinatie niet ‘de gouden uitweg’ uit Corona blijkt te zijn.