Edit: verkeerd gelezen. De leeftijd van de mensen die besmet raakte verschilde vooral en door de maatregelen werd dat niet zo snel een domino-effect richting de ouderen.
Deze regels gelden bij ons ook. Alleen kunnen nu weer alle werkplekken gereserveerd worden ipv de helft. Dus het is alsnog op sommige dagen erg druk op kantoor. Maar thuiswerken mag altijd. Ik ben wel benieuwd wat ze gaan doen na dinsdag. Als de qr voor de werkvloer gaat gelden. Gaan ze erin mee? Tot nu toe volgens ze wel steeds alle adviezen. En ook. Als die wetswijziging ervoor komt (moet ik nog zien, ik geloof dat de meerderheid kamer tegen is). Wordt het dan verplicht voor iedereen? Of mag een bedrijf kiezen of ze het wel of niet gaan vragen? Pfff. Ik hoop dat het dit keer een keiharde nee wordt. Mensen vragen te testen/vaccineren voor een evenement of uit eten is 1 ding. Kan ik me nog in vinden. Maar niet voor je werk.
Ik blijf toch geloven dat we in Nederland niet die koers gaan varen hoor. Voor de niet noodzakelijke activiteiten, ach. Maar voor zaken als werk, zorg etc lijkt het me echt on-Nederlands. Op mijn werk mag nog altijd niet meer dan een kwart van de personeelsleden tegelijk komen. Je hoeft niet meer bureaus vrij te laten etc, maar ze willen vooral het thuiswerken blijven aanmoedigen en iedereen die afstand wil houden daar ook de ruimte voor geven op kantoor. Ik vind dat wel goed gekozen.
Ik denk dat ze dan ook in de zorg een groot probleem gaan hebben. Wij krijgen de bezetting nu al haast niet meer rond en als we dan nog een paar ongevaccineerde collega s zouden moeten missen lukt het helemaal niet meer.
Wat een verschillen he. Zo werk ik in een ongeventileerde ruimte zonder ramen. Is wel een airco aanwezig, maar die voert geen buitenlucht aan. Ik zou het frappant vinden als mijn werkgever met qr code gaat werken zonder dat andere zaken (zoals fatsoenlijke ventilatie) op orde zijn.
Helaas hoor ik in mijn omgeving weer positief geteste mensen voorbij komen. En paniek want er was een positief getest iemand op een feestje vrijdag. Wij hebben toen al buiten afgesproken. Kregen we commentaar terwijl we prima in t zonnetje buiten zaten. Nu is manlief ook ziek. Gaan we weer, denk ik dan..
En niet alleen de zorg. Veel sectoren staan onder spanning momenteel. Met alle tekorten overal, zullen de meeste werkgevers hier issues van krijgen. Behalve dan die werkgevers die hun medewerkers volledig thuis kunnen laten werken.
En de kans is groot dat veel kinderopvangcentra hun deuren sluiten. Daar is ook lang niet iedereen gevaccineerd en er is al zo’n personeelstekort…. Waardoor gevaccineerde ouders dus weer geen opvang hebben en dus ook niet kunnen werken. Eerlijk gezegd geloof ik niet dat dit er gaat komen.
Hugo wil het JUIST voor de zorg. Ik hoor wel veel ziekenhuizen die het zelf niet willen. Wat ik nu tijdens de debatten begreep is dat hugo het voornamelijk bij de bedrijven zelf wil neerleggen en dan mogen de bedrijven zelf kiezen. Maargoed ik denk dat veel bedrijven dat wel willen gebruiken
Ik wil dat ook graag geloven, maar zie het wel gebeuren. Is het niet nu, dan misschien over een maand of langere tijd. Maar ik blijf hoop houden dat het zover niet gaat komen.
Ik hoop dat er dinsdag gaat veranderen dat je ook verplicht in quarantaine moet als je gevaccineerd bent en een huisgenoot of nauw contact positief getest is op Covid19.
Nou dat irriteert mij ook zo mateloos aan die man. Mij beschuldigen dat ik een gevaar voor druk op de zorg ben en zelf een bmi van 45 hebben
Denk niet dat ze dat gaan veranderen. Anders hebben ze helemaal geen privileges meer voor de gevaccineerden.
Als jij geen tweedeling in de samenleving eil moet je misschien eens ophouden met stigmatiseren van en vingerwijzing naar zware mensen. Bah. Ben hier zo klaar mee. En ja er zijn mensen die het niet kan schelen. Maar de meesten worstelen hier heel hun leven al mee. Dus dat gevit van jou (en sommige anderen) op dikke mensen komt op mij precies zo over als de uitspraak dat alle ongevaccineerde wappies en coronaontkenners zijn.
Ja eens. Bizarre regel. Hier bij de buren bv. Stel dat hij corona krijgt. Zij is gevaccineerd en moet naar werk, in de kinderopvang. Kind van 3 mag naar de oovang, maar zus van 6 moet weer thuis blijven. Is toch uhm, zeer bijzonder te noemen.