Coronanieuws deel 11

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 30 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Luppy en Liva vinden dit leuk.
  2. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Dat willen wij ook maar er is geen personeel dus we hadden hier ook iemand rondlopen terwijl er thuis iemand met corona zat o_O

3. tuc

tuc Niet meer actief

Dan heb je echt pech. Dit is helaas nl DE kern van de discussie. Ongevaccineerden wordt verweten dat zij een grote druk op de zorg geven, lees maar eens in dit topic (en andere) wat er over gezegd wordt.
    Maar nergens komen ze met cijfers hoe groot de kans is van een ongevaccineerde tov een gevaccineerde met veel overgewicht. Dat werd toch als de grootste kans op een ic opname genoemd de laatste 1,5 jaar.
    Dus in deze discussie moet dat echt steeds benoemd worden zodra het gaat over ongevaccineerden en druk op de zorg.
    Het is gewoon een realistisch beeld. Wat als nu uit cijfers blijkt dat de kans van een gevaccineerde met obesitas 2x zo hoog is als een ongevaccineerde?? Moeten we dan niet op een andere manier naar coronapassen gaan kijken? Of is de reden dat men ermee worstelt genoeg waarde om dan op deze manier door te gaan en onterecht een groep mensen (ongevaccineerden) voor van alles uit te maken en de schuld van de druk in de zorg bij hen laten?

4. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Ik begrijp je helemaal. Net alsof mensen het express doen, dik zijn, velen zijn er al hun hele leven druk mee.

Lizoe, Knuffelmonster, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Maar je kunt niet van de ene op de andere dag een gezond bmi bereiken. Je kunt wel van de ene op de andere dag gevaccineerd zijn.

En er zijn ook nog een hoop ongevaccineerden met een te hoog BMI, wat doen we daar dan mee?

6. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Ik snap je en het kan een hele strijd zijn.
    Aan de andere kant moeten mensen met overgewicht wel inzien dat dit echt grote gezondheidsrisico's geeft.
    En dat is niet om te vingerwijzen, maar wel de vraag die er ligt: moet een ongevaccineerd iemand een vaccin nemen, terwijl diegene een gezond gewicht en een jonge leeftijd heeft.
    Of moeten we toch meer gaan kijken naar de echte risico groepen.
    Snap je wat ik bedoel?
    Dat is niet om iemand in een hokje te stoppen, maar wel om een afweging te maken.

Roosje35, Saartje33 en Snoopy1983 vinden dit leuk.
  7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.549
    31.020
    113
    Vrouw
    Ik wil helemaal niemand voor van alles en nog wat uitmaken.
    Jij beklaagd je er voortdurend over dat je zelf voor van alles en nog wat wordt uitgemaakt.
    Waarom doe je dat dan ook een ander aan?

Als de risicogroep nu niet ' zware mannen van middelbare leeftijd met te hoog bmi' was. Maar 'jonge meisjes met te laag bmi'
    Was je dan ook zo fel als er 'zo een gratenzak' iets kwam melden over vaccins?

Het probleem van overgewicht is nu eenmaal niet met 1 prikje opgelost.
    Dat van ondergewicht ook niet.
    Ik weet dat dit onderwerp je raakt. Misschien dat het dan meer doordringt hoeveel pijn je met dergelijke uitspraken kan veroorzaken.
    Zelf heb ik dezelfde compassie voor beide kanten (te dik en te dun). Mensen die iets hebben en keihard moeten werken om hun lichaam weer gezond te krijgen. Misschien dat die hardheid tegenover dikke mensen daarom juist van jou zo hard aankomt.
    Jammer. Zou wel fijn zijn als dat kon.

Dus ja. Ik ben helemaal voor gezondere leefstijl en campagnes om dit aan te pakken. Maar boos doen en 'dikkerds' de schuld geven helpt niet.

Wat betreft de 'dikkerd' waarmee deze discussie begon: Ik ben het zwaar oneens met zijn uitspraken. En ik hoop echt dat er geen wetswijziging komt voor coronapas op het werk. Ronduit belachelijk.

Roanna, Lizoe, Nougat en 9 anderen vinden dit leuk.
  8. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw

9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.549
    31.020
    113
    Vrouw
    Opsluiten natuurlijk. Zijn ze gek geworden die dikke wappies :eek:

*grapje he dames o_O

Zxcvb en Merlino vinden dit leuk.
  10. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Gezondheidswinst bereik je al best snel, daar hoef je niet direct heel veel voor af te vallen. Het is bizar dat je daar niks over hoort vanuit de overheid. Help mensen gezonder te leven, het is inderdaad hartstikke moeilijk.

Maar, dan zeg je eigenlijk dat ik, een gezonde jonge vrouw die echt veel moeite stopt in gezond zijn, een vaccinatie met mogelijk zeer ernstige bijwerkingen moet nemen om die groep te beschermen? Met ook mogelijke ernstige bijwerkingen op lange termijn?

Het voelt voor mij alsof ik mijn gezondheid moet ondermijnen door een nog niet lang getest vaccin voor een groep vooral oudere mensen in slechte gezondheid? Dat voelt voor mij niet goed. Ik ben absoluut geen ic kandidaat en ik ontlast juist de zorg door mijn leefstijl.

Het voelt als de omgekeerde wereld.

Waar blijft de hulp voor ongezonde leefstijl?

Edr89 en Anne2019 vinden dit leuk.
  11. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Zowel ongevaccineerde risicopatiënten als gevaccineerde risicopatiënten drukken op de zorg. Ik zie daar eerlijk gezegd weinig verschil in, ik kijk puur naar de aantallen op de IC.

12. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Ik zeg helemaal niet dat jij je moet vaccineren. Of wie dan ook. Ik zeg dat iedereen het zelf mag weten. Maar als je je niet laat vaccineren, moet je dus testen voor toegang. En andere regels opvolgen. Net als dat gevaccineerden regels moeten volgen.

nizzie86 vindt dit leuk.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

Dus gezonde mensen moeten een prik nemen en daarmee risico nemen omdat het "probleem" van anderen niet opgelost kan worden op tijd?

Edr89 vindt dit leuk.
  14. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Nee. Zie mijn reactie hierboven: je hebt je wel aan regels te houden.

15. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Maar omdat een vaccin er zo in zit hoeven gezonde mensen met een gezond BMI zich toch niet te laten vaccineren terwijl de kans dat ze zelf op de IC belanden erg klein is?
    Ik weet dat overgewicht altijd heel gevoelig ligt bij mensen. En ook al worstelen sommige daar al hun hele leven mee is dat geen reden om het maar in de doofpot te stoppen. Het is gewoon een feit dat je met een hoog BMI een grote risico hebt om in het ziekenhuis te komen. En ik vind dat daar zeker wel meer aandacht naartoe had mogen gaan de afgelopen 1,5 jaar.

Want zoals er nu over ongevaccineerden wordt gesproken is irmand met een hoog bmi die vaak naar de mc donalds gaat maar met vaccin ineens 'gezond' en iemand die een gezond BMI heeft maar geen vaccin is ineens 'gevaarlijk' en zorg voor druk op de zorg. Wat natuurlijk niet klopt he...

Edr89, Nikki23, Saartje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.733
    4.900
    113
    Auw! Die kwam aan... :roflmao::roflmao::roflmao:

Mamafiets vindt dit leuk.
  17. tuc

tuc Niet meer actief

Dat heeft er echt niets mee te maken.
    Ik heb het puur over de feiten en het zou fijn zijn als jij dat ook doet.
    Ongevaccineerden zorgen volgens de gestelde feiten voor druk op de zorg. Daarom vinden veel mensen het terecht dat zij voor bepaalde dingen uitgesloten worden, dat wordt vanaf di ws nog uitgebreider.
    Maar als het onderzoek nu aangeeft dat mensen met obesitas nog een grotere kans op die druk geven, moet de coronapas daar dan niet mee uitgebreid worden? Het gaat toch allemaal om de zorg?? Dat wordt hier pagina na pagina benoemd: " het is niet persoonlijk naar gevaccineerden, het gaat om de druk op de zorg en zij geven die nu eenmaal".

Heartofhope, Edr89, Nikki23 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Eens. Ik vind dat toch een raar iets.

Saartje33 vindt dit leuk.
  19. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Nee, ik reageer op jouw uitspraak dat de mensen die de zorg nu overbelasten, niet 123 kunnen veranderen en dat mensen het kunnen oplossen door te vaccineren.

Ik zeg niet dat jij vaccineren verplicht wilt stellen, maar het is jouw oplossing voor dit probleem. Dan moeten gezonde jonge mensen zich opofferen voor een grote groep mensen met een ongezonde leefstijl.

Dat is zo fout voor mijn gevoel. De mensen met gezondheidsproblemen worden ook aan hun lot overgelaten. Hoor jij daar iets over terug van Hugo? Behalve dat een rondje wandelen goed is. Wat wordt er in vredesnaam gedaan aan het gezonder maken van onze bevolking? Daar ligt namelijk het probleem van de overbelaste zorg. Met alle respect voor iedereen. Het is potverdorie moeilijk om goeie keuzes te maken.

Edr89, Nikki23, Saartje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

En waarom zijn die regels er voor gevaccineerden? Omdat zij blijkbaar druk op de zorg geven? Moet dat dan niet gelden voor iedereen die druk op de zorg geeft, ik denk ook aan bepaalde leeftijd.

Deel Deze Pagina