Coronanieuws deel 11

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 30 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb daar inmiddels op gereageerd

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Dit. En het hele thuiswerken en lockdown heeft bij velen voor extra kilo’s gezorgd helaas. En ook bij velen voor psychische problemen of echt niet lekker in hun vel zitten. Waardoor het nog lastiger is om af te vallen.
    Er zijn gelukkig wel her en der initiatieven om gezonde leefstijl te bevorderen maar dat mag nog veel meer en actiever vind ik.

Mamafiets en Mamavan2SE vinden dit leuk.
  3. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Klopt. We worden steeds ongezonder. En dat is nou net wat de zorg nog meer gaat overbelasten. Daar ligt het gevaar.

Fuddey en Nikki23 vinden dit leuk.
  4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Nee in plaats daarvan maken ze de sportscholen straks misschien ook niet meer voor iedereen toegankelijk, goed bezig:thumup:
    En nee we weten nog niets maar het feit dat het al een optie was is natuurlijk al bizar.

Mississippi, Liliane92, Spectre en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Ja, ongevaccineerden geven druk op de zorg omdat ze een hoger risico hebben om in het zkh te belanden. Mensen met een hoog bmi hebben ook een hoger risico, maar daar is minder snel wat aan te doen.

In het meest ideale geval zouden ongevaccineerden zich laten vaccineren, zouden mensen met een hoog bmi afvallen. En in sommige situaties dus beide.

Maar ik zeg nergens dat het een verplichting zou moeten zijn.

Een van jouw kinderen is te licht toch? Dat geeft ook druk op de zorg. Zou ook beter zijn als hij/ze een normaal bmi had. Maarja, niet alles is zo simpel.

6. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Ja. Maar hier in mijn omgeving zijn wel leuke initiatieven ontstaan tijdens Corona. Om elkaar te helpen gezonder te leven.

Mamafiets vindt dit leuk.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn vraag was: moeten de regels niet voor iedereen die op welke manier dan ook druk op de zorg geeft niet hetzelfde zijn?
    Want het gaat niet om wie of wat je bent maar om het feit dat je druk op de zorg geeft.

Mijn 13 jarige is te licht ja, maar die is ook niet gevaccineerd dus wordt toch al uitgesloten waar de qr pas geldt.

Anouk2005 en Edr89 vinden dit leuk.
  8. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.932
    5.953
    113
    Vrouw
    Dames, ik vind het niet oké om een kind van een lid in deze discussie te betrekken. Gezondheid van een kind of de BMI van een al lang volwassen man die al jaren zelf de beslissingen maakt over zijn lijf qua sporten, eten, medicatie etc vind ik toch echt wel een verschil

Adje, Roanna, Roosje35 en 17 anderen vinden dit leuk.
  9. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Wat voor regels bedoel je dan? Dat mensen met overgewicht geen groen vinkje meer krijgen bijvoorbeeld?

10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.888
    18.682
    113
    Vrouw
    Dat wordt er niet mee gezegd. Maar als je zulke dingen in de rondte gaat slingeren als politicus zijnde, kun je ook wel even kritisch naar jezelf kijken. Er wordt niks gezegd over mensen met overgewicht.
    Hetzelfde wanneer bijv. iemand die het wel makkelijk vindt in de bijstand, gaat lopen klagen over asielzoekers.
    Dan mag je eerst eens kritisch naar jezelf kijken voordat je zulke radicale dingen roept.

SAARC, Loufoque en Saartje33 vinden dit leuk.
  11. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Ik mis je verhaal ;)

12. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Ik quote @Merlino

13. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    O ja! Ik zie het! Dat was een ongelukje sorry!

Anne2019 vindt dit leuk.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

#134 tuc, 31 okt 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 okt 2021
    Laat ik vooropstellen dat ik de groene vinkjes voor iedereen belachelijk vindt. Maar als je groene vinkjes gebruikt voor mensen die druk geven op de zorg, moet je dat dan niet voor alle groepen doen? En ja dan dus ook voor mensen met overgewicht en andere groepen?

Of waarom dan niet? Ik zeg trouwens nergens dat iemand dat expres doet. Ik bekijk het bewust zakelijk zoals dat nu ook voor ongevaccineerden gedaan wordt.

SAARC en Edr89 vinden dit leuk.
  15. Wish05

Wish05 Actief lid

5 apr 2020
    281
    635
    93
    Goed idee. We weten inmiddels dat mensen met obesitas groter risico hebben om op de i.c. te komen dan met een normaal bmi.
    Misschien een lockdown voor mensen met obesitas...

Of zijn dan wel de poppen aan het dansen?

Roosje35, Edr89 en Nikki23 vinden dit leuk.
  16. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Ze moeten zich toch aan dezelfde regels houden? Ik begrijp je niet zo?

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind ook dat hier te weinig aandacht voor is. Ja, er is wel wát gedaan, maar echt veel en veel te weinig in mijn ogen…

Saartje33 vindt dit leuk.
  18. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    In Nederland is in ontzettend veel bedrijven en sectoren überhaupt maar heel kort thuisgewerkt, werd 1,5m alleen in een procedure beschreven, en zijn de mondkapjes vrijwel nergens in het mkb (97% vd bedrijven) gebruikt behalve waar echt noodzakelijk.
    En al deze maatregelen zijn zsm alweer afgeschaft.

Suzy85 vindt dit leuk.
  19. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Eehh dit is vorig jaar vrij lang geroepen door de groep die van alle maatregelen af wilde. Niks nieuws in de discussie (ik hoor het Baudet nog zeggen):
    "Maatregelen voor/beschermen van de groepen die extra druk geven op de ICs zodat de rest normaal kan leven."

Echt niet nieuw, volgens mij ook vaak genoemd ergens in de eerste 4-5 delen van dit topic.

Dit hebben we vorig jaar ook gedaan met ouderen in de verpleegguizen, zij kregen veel zwaardere lockdown dan de rest van Nederland.

20. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.371
    2.852
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ik mis de onderbouwing even van het feit dat gevaccineerde mensen met overgewicht nog altijd veelvuldig op de ic belanden. Die heb ik nog nergens gehoord. Je statement gaat op voor ongevaccineerden met overgewicht.

Deel Deze Pagina