Coronanieuws deel 11

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 30 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.574
    8.693
    113
    Vrouw
    Het gedrag heeft altijd al te wensen overgelaten, niet alleen nu. Ik geloof daar zelf dus niet zo in.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik denk dat het tijd wordt voor een nieuw soort vaccinatie want laten we eerlijk wezen, het werkt gewoon niet.
    Ze kunnen wel zeggen jaja maar je kan met vaccinatie nog steeds C krijgen maar ik mag toch aannemen dat het niet de bedoeling is dat het in deze getallen komt en dat straks alsnog de ziekenhuizen vol liggen maar dan zullen ze wel weer zeggen dat de besmettingen zonder vaccinatie veel hoger waren geweest. Die cijfers begrijp ik ook geen bal van. Ik hoor in mijn nabije werk ( aardige brandhaarden destijds) en prive nauwelijks iets over besmettingen. Rare toestanden inmiddels. Ik vrees dat we einde dit jaar weer met zijn allen thuis zitten. Ik hoop het echt van niet maar zie het wel gebeuren. Komende jaren vanaf oktober tm maart maar een winterslaap gaan houden ;)

Mapje vindt dit leuk.
  3. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    B2785ECE-A0F7-4E37-93C1-C76B3B3DDBB5.jpeg @Anouk2005 en @Bloempjelief , het is natuurlijk afwachten wat de IC opnames doen, maar in deze context hoop je dat het meevalt.. het ziet er helaas wel uit naar exponentiële groei..

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Wat een zooitje… Ik merk dat ik er een beetje murw van word. Vandaag bij de zwemles een beveiliger die de QR-codes stond te scannen. Een vader die z’n telefoon niet bij zich had en zijn dochter van 5 zelf het zwembad in moest laten gaan. Arme kind stond vreselijk te huilen. Mijn dochter vond het heel zielig en heeft het er nog de halve middag over gehad. Echt, op welke manier draagt dit nog bij aan de volksgezondheid?

@Anne2019 we zijn het niet altijd met elkaar eens, maar ik hoop dat je de negativiteit van dit alles voor jezelf (hopelijk met lieve mensen om je heen) een beetje kunt ombuigen. Ook dit gaat voorbij ❤️ Hoe weten we nog niet, maar dat het zo is, is een feit.

Zuul, KleineLai, Mapje en 19 anderen vinden dit leuk.
  5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Maar waarom had die vader zijn telefoon niet bij zich?

Kon hij niet even snel op en neer?

Je weet toch van te voren dat je die mee moet nemen?

Beetje suf van deze vader . Als je dus iemand de schuld moet geven is het de vader zelf.

Laartje88, Mamavandrie34, suus1983 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Want het is heel normaal om je telefoon mee te moeten nemen om mee te mogen doen aan het allerdaagse leven....
    Ik snap steeds beter waarom victim blaming zo groot probleem is.

Cin85, Fantykoekie, Justme1985 en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik vergeet ook regelmatig mijn telefoon, of de handdoek, of de droge kleren. Ik ben zelfs ooit de winterjas van mijn zoon vergeten in de supermarkt. Absoluut een beetje suf, maar toch sneu in dit geval.

Mapje, bosi333 en Saartje33 vinden dit leuk.
  8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vergeet ook heel vaak dingen. Maar geef dan niet een ander de schuld daarvan.

Neemt niet weg dat ik het idioot vind dat ouders niet met hun kind naar een zwemles kunnen zonder QR-code.

Zuul, Syane, bosi333 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Maar er werd niet de schuld bij iemand anders neergelegd, maar zich afgevraagd wat dit nou voor waarde heeft. En dat vraag ik me ook ontzettend af.

nelta, Mapje, Roosje35 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Dat is natuurlijk een ander verhaal. Overigens was ik ook in de veronderstelling dat zwemles van deze QR-manie was vrijgesteld. Nou had ik mijn telefoon gewoon bij me, dus was er niets aan de hand. Maar vind het wel heel ver gaan dit. Het arme meisje voelde zich enorm onveilig en er ontstond echt een rare toestand zo. Het gaat om kinderen en hun veiligheid. Gaat me echt veel te ver. En dan opnieuw de vraag: hoe gaan dit soort toestanden leiden tot een betere volksgezondheid?

Roosje35, Spectre, Saartje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Die vraag deel ik. Voor grote evenementen of drukke danscafés kan ik me er nog enigszins iets bij voorstellen. Bij zwemles is het volslagen kansloos, kies dan liever voor 1,5 meter en/of mondkapjes.

Ik vind het in deze situatie ook erg sneu voor het meisje. En voor pa zelf natuurlijk. En zeker zo'n eerste les zou je het misschien als zwembad ook even bij een waarschuwing moeten laten.

Neemt niet weg; zolang de verplichting er is, zul je toch echt aan je telefoon of papieren corona-check moeten denken.

Mississippi, Mamafiets, Whoopy en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik zou gewoon ter plekke vrijwillig willen aanbieden om kinderen te begeleiden naar de zwemles voor ouders die om welke reden dan ook niet naar binnen komen. @Mississippi ik vind het ook heel naar voor jouw dochter, werd zijn dochter nog een beetje opgevangen?

Mississippi en Saartje33 vinden dit leuk.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

natuurlijk wist hij dat, daarom heet het ook vergeten. Best menselijk.

14. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.928
    5.950
    113
    Vrouw
    Hier was het tot nu toe heel goed geregeld met 1,5 meter, en vaste hokjes. Nu was het veel rommeliger want geen 1,5 m en geen vaste hokjes meer dus liep iedereen weer door elkaar. Maar hier mocht je dus zonder QR code je kind naar het bad brengen. Alleen als je wilde kijken moest je een QR code laten zien. Schijnbaar niet volgens de regels maar wel erg fijn voor de kinderen.

Roosje35, Mississippi, SAARC en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon heeft geen zwemles meer. Maar ik vond het daar prima geregeld met looproute, wachten in het eigen kleedhokje ipv hutjemutje in de gang richting zwembad. En bij het kijken konden we op afstand van anderen zitten.
    Daar voegt een QR-code niks aan toe. Ik hoop eigenlijk maar dat het daar nu ondanks de QR-code nog net zo goed geregeld is.

Mississippi en SAARC vinden dit leuk.
  16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Los van het sneu is voor het kind en de idioterie die het misschien is ( want ik ben niet zo voor een coronapas....)

Als je iets vergeet ( hoe menselijk ook) is dat iets wat bij jezelf ligt. Ik ben niet zo van het slachtoffergedrag... eigen verantwoordelijkheid.

Ik had trouwens mijn kind niet alleen naar binnen laten gaan.

Ik vergeet trouwens zelden iets. Ik weet namelijk dat ik een warhoofd ben en ga dus altijd met aandacht het huis uit. Ik check of ik mijn telefoon heb, geld en sleutel. Ook uit noodzaak want toen we onze hond nog hadden wilde ik niet dat ik geen sleutel had en daardoor niet bij hem kon komen.
    Maar dat doet natuurlijk niet iedereen.

suus1983 vindt dit leuk.
  17. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Dat je een QR moet laten zien voor het kunnen brengen, halen en afdrogen van je kind is echt niet oké vind ik.
    Het was niet handig van die man om zijn telefoon te vergeten. Maar kan gebeuren. Er gaat misschien ook wel eens iets mis bij iemand die wel de checkapp heeft en dat die het bijv niet doet.
    Maar dat deze vader er dan voor kiest om zijn kind toch te laten zwemmen terwijl die er zo om moet huilen en door van slag is, dat snap ik niet. Dan maar een keer geen zwemles.

Dubbelgeluk, Spectre, Mamafiets en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Nou precies. Ik was lekker wat leuks gaan doen met mn kind in plaats van de zwemles.
    Ben trouwens ook en chaoot dus het had mij ook kunnen overkomen. Heb ook wel eens zonder handdoek bij de zwemles gestaan en ben n keer snel heen en weer geracet omdat we zonder zwemtas bij het zwembad stonden :oops:

Ik heb er wel moeite mee, die coronapas voor zulke dingen. Welk probleem lossen we ermee op, vraag ik me dan af. Voor restaurants enzo vind ik het iets minder onlogisch.

femkes en Syane vinden dit leuk.
  19. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ja, een van de dames van de receptie liep met haar mee naar binnen. Anders had ik mij zeker ook gemeld om haar mee naar binnen te nemen. Het ging allemaal vrij snel, zo vijf minuten voor aanvang les.

20. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.815
    4.057
    113
    Omg ja hoe haalt deze meneer het in zijn hoofd om zijn mobiel te vergeten. Dat is toch schandalig :| Meneer had waarschijnlijk keurig alle zwemspullen maar vergat zijn voor zwemles essentiële telefoon....

Wij woonde ruim 25 minuten rijden van zwemles. Niet iedereen woont om de hoek he....

Zwemles zie ik in Nederland toch wel als iets essentieels en vind het dan ook ronduit belachelijk dat er een QR code nodig is om je kind te begeleiden. En al helemaal dat er niet een oplossing mogelijk was (bij uitzondering door mogen en alleen deze keer waarbij kind in apart kleedhokje - en dus niet in de massa - wordt omgekleed). Helaas lijkt in deze tijd empathie/meeleven/meedenken het af te leggen tegen bureaucratie.

jada08, Anouk2005, SAARC en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina