Coronanieuws deel 11

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 30 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Weet je wat ik niet begrijp en zo vreselijk frustrerend vind in deze hele zwemkwestie? Ik lees hier van vrijwel iedereen (ongevaccineerd én gevaccineerd) dat QR code bij zwemles veel te ver gaat, onzin is, niet meer over gezondheid gaat, enz. Vrijwel iedereen ziet dat. Maar vrijwel iedereen gaat er toch in mee.

Als al die "vrijwel iedereen" mensen zouden zeggen: hé regering, hier trekken we een lijn. Dit gaat te ver.
    Dan STOPT het.
    Maar nee, we gaan er allemaal in mee en doen braaf wat de overheid zegt, want 'regels zijn regels'.

(Dit gaat absoluut ook op voor andere zaken behalve zwemles, maar ik noem die nu omdat opvallend veel moeders hier zich daarover uitspreken)

Vandaag voel ik me daar zó boos en gefrustreerd over. Ik zie het natuurlijk door mijn gekleurde ongevaccineerde bril, dat besef ik. Maar kom op moeders, doe iets!

Cin85, Liliane92, Roosje35 en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Ik denk dus helemaal niet dat het dan stopt. Dat is dan gewoon pech voor de zwemscholen dan. Die hebben dan geen leerlingen meer, geen inkomen en dus een probleem. En pech voor je kind(eren) want die hebben dan geen zwemles meer.

Jippie, Sado, Relax en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik begrijp wat je zegt, maar hoe zou je hier tegenin kunnen gaan, zonder dat je je kind van zwemles haalt?

4. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    @Syane ik geloof met heel mijn hart van wel. In Amerika gebeuren er om die redenen nu al dingen rondon de QR code op het werk (zie link). Als niemand was opgestaan, had dat echt niet gebeurd.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/207943388/nederlaag-biden-hof-blokkeert-vaccinatiebesluit?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=seeding-telegraaf

@Mississippi je hoeft ze niet van zwemles te halen. Maar ik weet zeker dat als iedereen die hiertegen is (ik noem maar een getal, maar ik denk best dat het 90% van NL zou kunnen zijn) petities tekent, de kids bijv. 2 weken niet naar zwemles brengt, desnoods demonstreren maar ik denk dat dat niet eens nodig is, is het afgelopen met die onzin. Maar vrijwel niemand doet dat, ondat we allemaal kijken naar de anderen die het ook niet doen.
    Slaan we de handen ineen, spreken we ons met zijn allen uit, dan MOET de regering wel luisteren.

5. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Maar hoe zie je dit? Zwemscholen kunnen er ook niks aan doen... Dus je verhaal daar halen of je niks van de regels aantrekken straf je de zwemschool mee en heeft de regering echt 0,0 info aan. Dus je kan wel heel boos worden en zeggen dat "we" iets moeten doen... Maar ik zou echt niet weten wat! Protesteren? Haha ik heb wel wat beters te doen...

Jippie, Athina, nizzie86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Zwemscholen straf je niet door je kinderen een paar keer niet te brengen. Ook niet door petities te tekenen of te demonstreren. Maar als jij blijkbaar betere dingen te doen hebt dan opkomen voor rechten van mensen en kinderen, dan moet je dat zeker doen. Ik vind niks belangrijker dan dat.
    (natuurlijk tegelijk wel het zorgen voor je gezin, voordat ik dat over me heen krijg, maar dat kan prima naast elkaar bestaan)

Wish05 vindt dit leuk.
  7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja. Dat is het punt. Totdat er iets is dat ons persoonlijk wèl raakt. Dan gaan we op de barricades. Maar niet voor een ander. :(

Ik zou in ieder geval een petitie specifiek tegen de QR-code bij zwemles meteen tekenen. Ook als er op Social Media mensen zich gaan uitspreken, zou ik wel aanhaken.

Roosje35, Biny, tuc en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Daar denken we dus echt verschillend over :)
    Ik denk echt dat men geen boodschap heeft aan die paar ouders die de kinderen niet meer naar zwemles brengen. Want in verhouding zijn dat er maar een paar op alle inwoners van Nederland. Want dit is maar voor enkelen (verhoudingsgewijs) een probleem.

nizzie86 vindt dit leuk.
  9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik betwijfel of klagen bij de zwemschool ook maar enige nut heeft. Ik heb bij de invoer van de qr-check gemaild naar mijn politieke partij omdat ik geheel tegen de huidige leeftijdsgrens vanaf 13 ben. Mijn partij is dat met mij eens en heeft ook tegen gestemd (de pas sowieso), dus ik ben er niets verder mee gekomen, maar ik doe al degelijk iets.
    Dat is volgens mij in deze de juiste weg, via de zwembond of gemeente, politieke partij enz. En dan ben ik het met je eens dat elke persoon iets zou moeten doen, maar dus niet bij 1 zwembad, maar overkoepelender.

tuc vindt dit leuk.
  10. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Je slaat hier de spijker op zn kop. Dit is precies hoe het werkt helaas. Zolang we er zelf geen 'last' van hebben doen we gewoon wat er van ons gevraagd wordt. Totdat het iets is wat je persoonlijk raakt.

Ik hoop dat er morgen meet bekend is aangezien er nog steeds geen reactie is gekomen op de vragen van kamerlid Michiel van Nispen van de SP.

11. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Ik geloof persoonlijk niet dat het er maar een paar zijn. Ik denk dat vrijwel iedereen van de NLse bevolking dit belachelijk vindt. Ook mensen die nu geen kinderen hebben die op zwemles zitten. Ook opa's en oma's. En ook kinderloze mensen.
    Waar lees jij dat ik schrijf over klagen bij de zwemschool? Dat heeft inderdaad totaal geen zin.
    Iedere persoon moet iets doen, dat ben ik met je eens. Maar wie van ons hier doet überhaupt iets. Vrijwel niemand. Terwijl vrijwel iedereen tegen is.

Triest he. Totdat het je persoonlijk raakt. Dat speelt hier op ZP ook, naar mijn mening. (Dat bedoel ik zonder oordeel overigens). Het raakt niet "voldoende" mensen persoonlijk. Wel steeds meer. En dat zullen er helaas meer en meer worden, met elke keer belachelijkere maatregelen. Dan zullen zij beseffen waarom "wij" nu op de bres staan. Op een dag zijn we wellicht te ver (ik hoop het niet! Maar is zeker een mogelijkheid) en is er geen weg meer terug.

Als dit niet over gezondheid gaat, zou het dan een mogelijkheid zijn dat er meer maatregelen niet over gezondheid gaan?

12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Ik heb het niet over het aantal mensen wat dit belachelijk vind, maar over de ouders van kinderen die op zwemles zitten. Je zegt eerder dat de kinderen gewoon 2 weken moet gebracht moeten worden en dat dat dan zou helpen om deze regel af te schaffen. En dat denk ik dus van niet. Omdat het er dus maar een paar zijn. Ook geloof ik er niet in dat veel anderen die geen kind (meer) op zwemles hebben hiervoor op de bres zullen springen (demonstreren of petitie tekenen). Zo werkt het niet. Wat anderen hierboven ook al zeggen.

13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Heel veel maatregelen hebben mensen persoonlijk geraakt. De lockdowns waren ook voor iedereen. Ik heb vrienden wiens horeca zaken failliet zijn gegaan. Mensen wiens kinderen in de problemen zijn gekomen tijdens de lockdowns. Tieners die depressief zijn geworden.

Ik snap dat de regering nu maatregelen probeert te nemen die niet zo zwaar zijn voor degenen die grote klappen hebben gehad. Probeer om zoveel mogelijk open te houden om de economie gaande te houden, banen te blijven behouden en zoveel mogelijk mensen bewegingsvrijheid te geven.

Dus ik vind het niet erg dat er een aantal maatregelen zijn. Ik ga niet op de bres omdat jij moet laten testen bij zwemles en dat niet wil. Ik ga niet op de bres omdat mijn vriendin niet wil laten testen en dus niet met mij op het terras kan.

Omdat ik hoop dat deze maatregelen enigszins helpen. Maar ik ben bang dat we straks allemaal weer zwaar beperkt zijn. Maar ik hoop dat dit voldoende is. Maar ik denk het niet.

Jippie, Sado, MadeInUSA en 17 anderen vinden dit leuk.
  14. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik ben bang dat we kerst weer net zo vieren als vorig jaar.

En ben stiekem erg blij dat ik beide dagen moet werken zodat ik kerst toch nog onder de mensen ben :oops:

15. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    ik heb idd wat beters te doen dan protesteren met een full time Baan en 3 kinderen ;) en als ik mijn Kids niet breng heb ik daar zeker de zwemschool mee, dat betekend nl dat ik ze er dan af haal... Ga niet betalen voor zwemles en ze dan niet brengen en als je verwacht dat meerdere dat doen hebben ze dus geen inkomsten dus dat gaan we gewoon niet doen... Maar wat andere opties zijn er dan? Als er een petitie is wil ik die best tekenen!

Niks willen doen voor een ander vind ik echt te kort door de bocht!

Syane vindt dit leuk.
  16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn dochter zwemt deze week af, ik ben dolblij dat dat nog kan ipv zwembaden weer dicht. Dus dan maar die qr-code.

Zxcvb, Athina, Neuzeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Sja... En als ik zag hoe druk het in die warme broeierige kleedkamers was de afgelopen weken dan snap ik de regel ergens ook wel.

Ik zat met m'n dochter in een kleedhokje omdat ik die drukke toestand niet zag zitten. Maar ook het dringende verzoek om alleen te komen werd zo vreselijk vaak genegeerd. Vader, moeder en kinderen die dan bij een broertje of zusje kwamen kijken. En dat betrof niet afzwemmen. En dat betreft beide kampen.

Dus ja... Maar goed, het lessons learned concept is vooral voor anderen heb ik vaak idee. Want geleerd van de situaties hebben we totaal niet. En dat vind ik misschien nog wel triester.

18. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    @Strijkkraal broertjes of zusjes snap ik wel. Niet iedereen heeft oppas/opvang voor de overige kinderen tijdens zwemles.

SAARC en Saartje33 vinden dit leuk.
  19. tuc

tuc Niet meer actief

Precies het punt wat ze proberen te maken.

20. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Als er een vader bij zit... Of een opa of oma... Nee dat snap ik dat niet eigenlijk. Natuurlijk met een ouder alleen is het anders en daar heb ik niet over, maar die eerste categorie komt helaas veelvuldig voor.

femkes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina