Coronanieuws deel 12

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 19 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ja want voor de rest zijn de burgers in Nederland massaal heel braaf thuis gaan werken, beperken we onze contacten, houden we echt afstand en doen we zelf alles eraan dat verdere maatregelen niet nodig zijn..
    Oh wacht..

Leesteken, NiVa0230, Zara75 en 13 anderen vinden dit leuk.
  2. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.765
    7.315
    113
    Vrouw
    Oké, "als het veilig genoeg is".

Overigens zijn er wel mensen oprecht bang dat het vaccin meer schade aanricht dan corona als ziekte.

Neuzeke vindt dit leuk.
  3. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.511
    8.437
    113
    Sorry, zal wel niet in iedereens straatje passen, maar ik snap het echt oprecht niet ...

Screenshot_2021-11-21-14-46-34-22_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

(Mocht ie al gedeeld zijn, excuses, zijn zoveel nieuwe pagina's al :D heb wel het e.e.a. gemist)

Zxcvb, bosi333, Sherbet en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.300
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Lees net dat het OMT die vrijdag overleg hebbenngehad over de scholen, afraadt die te sluiten.
    Maar ja, er wordt bij lange na niet altijd naar het OMT geluisterd.

5. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.754
    113
    Vrouw
    Geloof niet dat ze sluiten als mss wel een derde kerstvakantie week toevoegen

denk dat ze gemeentes en schooldirecteuren het zelf laten beslissen

hier nu 3 klassen in quarantaine
    1 klas thuis omdat de juf in quarantaine zit
    Dus benieuwd wanneer ze dicht gaan

Liekje81 vindt dit leuk.
  6. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.724
    2.403
    113
    Ik ben het wel met je eens hoor en gun het de ondernemers ook echt dat ze niet dicht hoeven. Maar misschien zit het er meer in dat ik had gehoopt dat de opmars van besmettingen dan echt even een halt toegeroepen zou worden en we dan na 2-3 weken weer redelijk open zouden kunnen. En dat mensen dan weer door zouden krijgen dat het echt serieus nodig is dat ze hun gedrag weer aanpassen. Maar misschien is dat ook ijdele hoop. En moet het echt gigantisch uit de hand gaan lopen voor mensen dat inzien.

Verder doen wij dus zelf echt geen rare dingen. Man en ik mochten de laatste tijd eindelijk weer 1-2 dagen per week naar ons werk, beide hebben we een werkgever die daar echt vrij streng in is. Dat was zo fijn na 1,5 jaar alleen maar thuis te hebben gewerkt. Wordt nu weer terug gedraaid naar alleen naar kantoor mogen komen als echt noodzakelijk. Met andere woorden, we zitten dus netjes weer 100% thuis. Deze week mag ik 1 dag naar kantoor omdat ik wat dingen moet doen die echt niet thuis zitten, joehoe. Overigens zit ik dan alleen in een kantoor en de paar mensen die er wel zijn, houden bij contact afstand. Dus weinig risico. Verder zien we privé weinig mensen, vooral directe familie. Gaan we zeker niet naar feestjes. Ik doe de noodzakelijke inkopen hier gewoon in de winkels maar hier in het dorp is het, zeker op doordeweekse dagen, niet bepaald druk in de winkels. Funshoppen in de stad sla ik nu graag over. Draag braaf mondkapjes waar gevraagd, want kleine moeite. Ook als ik dan die ene keer toch op kantoor ben en door een lege gang loop omdat ik naar het toilet moet ofzo.

Maar blijkbaar vinden heel erg veel mensen het erg moeilijk om zich weer verstandig te gedragen en contacten te beperken. Daarom had ik zoiets van 'druk het maar even de kop in met een korte, echte lockdown' en niet van die halfslachtige maatregelen die weliswaar beter zijn voor ondernemers maar niet bepaald consequent (waarom mag het een wel en het ander niet) en waar mensen natuurlijk ook meteen weer alle grenzen van opzoeken.

Liekje81 en amdaa vinden dit leuk.
  7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Tegen die tijd zijn de meeste kinderen al immuun. Sowieso zijn dat er nu al best veel en daar hebben we uiteindelijk alleen maar profijt van.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij ons wordt het komende dagen ook weer spannend of we alle groepen van leerkracht kunnen voorzien. Eén collega heeft vanochtend gebeld om een afspraak te maken om te testen. Ze kan morgenmiddag pas terecht. Dus op zijn vroeg dinsdag de uitslag. Dus als het meezit, hebben we maar 2 dagen een vervanger nodig. En gelukkig hebben we een parttimer die beschikbaar is om op maandag en dinsdag in te vallen.

Mijn jongste begon vrijdag te hoesten. Toen was het een randgevalletje, volgens de beslisboom. Wel even een zelftest gedaan, negatief. Dus toch maar naar school. Maar sinds gisteravond is hij een stuk heftiger aan het hoesten. Nu hij uit bed is, is het wel een stuk minder. Maar het wordt dus spannend morgenochtend. Trekt zijn hoestje dan ook weer weg? Of moeten we hem thuis houden? Als dat zo is, moet mijn man of ik ook thuis blijven. We werken allebei in het onderwijs, dus dat wordt dan kiezen wiens klas(sen) wanneer thuis komen te zitten. Want we zijn met die ene collega die getest moet worden, al door onze opties heen.

En dan is het nu maar hopen dat er geen andere collega's klachten krijgen of thuis komen te zitten met hun eigen kinderen. Want het is gewoon niet meer rond te krijgen. Zonder corona was het soms ook al spannend tijdens een griepgolf. Maar nu komen daar dus nog mensen bij die niet kunnen werken doordat ze zelf getest worden, een kind hebben dat niet naar school kan of omdat ze in quarantaine zitten vanwege een besmette huisgenoot.

Maslov vindt dit leuk.
  9. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    Wat snap je precies niet?

10. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.754
    113
    Vrouw
    Yep! Wat ik heb begrepen hebben van 20 kids nu 14 corona In de klas
    Maar ja landelijke keuze voor extra vakantie dan zitten zij ook thuis

11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.115
    12.093
    113
    @tupp ik snap niet dat ze voor het onderwijs niet inrichten dat je sneller terecht kunt. Ik kon hier nog voor vandaag kiezen, maar morgen is pas dag 5 voor mijn zoontje.

12. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.511
    8.437
    113
    Dat er nog aardig wat mensen zijn die zich nog steeds niet laten vaccineren.

ikkie97 vindt dit leuk.
  13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.961
    3.970
    113
    Sowieso vervelend dat je online maar een halve dag vooruit kunt plannen. Ik belde vanmorgen om voor 3 personen uit het gezin een test te plannen voor dinsdag (5e dag na positieve test van 1 gezinslid), maar konden op voorkeurslocatie pas in de middag terecht. Terwijl ik zeker weet dat als ik maandagavond laat online ga kijken, ik wel vroeg in de ochtend terecht kan. Voor onze jongste moest ik meteen nog een test afspraak plannen voor volgend weekend, daar zelfs helemaal geen plek op de voorkeurslocatie!!! Echt hoe dan?? Op locatie van tweede voorkeur was wel de hele dag nog plek....

14. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Maar worden de kinderen wel immuun? Wat ik begreep uit de verhalen van mijn vriendin en van een bekende die huisarts is, kunnen kinderen ook meermaals corona krijgen.

Trirani, bosi333, amdaa en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.192
    10.793
    113
    Onderwijs valt onder prio, maar gezinsleden niet...

16. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    En hier in de regio hebben leerkrachten wel een apart nummer om te bellen, maar wordt er zoveel gebruik van gemaakt, dat zelfs dat nog betekend dat je niet 123 kan testen.

17. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Dat heb ik ook ergens gelezen. Kinderen die geen of nauwelijks symptomen hebben dat die dus geen of weinig antistoffen aanmaken. En ze het dan gewoon weer heel makkelijk kunnen krijgen.
    Iemand hier die precies weet hoe dit zit?

Mapje en amdaa vinden dit leuk.
  18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.966
    15.008
    113
    zal dat niet ongeveer t zelfde zijn als waterpokken? Onder de 2 geen immuniteit, boven de 2 wel (doorgaans) mits fatsoenlijk doorlopen en bij milde gevallen kans oo herhaling op latere leeftijd.

evt. mutaties van covid daargelaten dan.

19. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Maar dat is bij volwassenen toch niet anders? Ik hoor van genoeg mensen dat ze het al voor de tweede keer hebben.
    Ik begrijp dat hele immuun sowieso niet zo goed. Volgens mij is het niet zo dat je het daarna nooit meer krijgt zoals bij waterpokken. Lijkt me meer zoals griep dat je het gewoon opnieuw kan krijgen.

Saartje33 vindt dit leuk.
  20. maliro

maliro Niet meer actief

Zolang die mensen het zelf maar snappen

liefkleintje, Roosje35, sannever en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina