School. Zij mocht niet komen omdat ze officieel niet immuun is. (Is ze wel hoogstwaarschijnlijk, maar niet aantoonbaar).
Wij hebben het zelf ook nog niet aan de orde gehad. Maar ook voor de vakantie zijn 5 herstelbewijzen wel fijn. We mogen nu overnachten in Duitsland. Was anders niet mogelijk geweest.
Die indicatie is over 9 dagen code zwart… ik heb daar eerlijk gezegd niks over gehoord en vind de maatregelen daar ook niet naar.
Ja dat is lekker! Met die reden zijn wij ook gegaan hoor Maar daarom zie ik er nu dus geen reden mee toe. Tot volgend jaar…
Maar ze gaan ook niet volgende week een lockdown instellen. Het effect duurt minimaal 2/3 weken dus dan zitten we op 14 december volgens mij?
Weet je wat ik nou gek vind? Er zijn vandaag 2 vliegtuigen geland uit zuid Afrika. 600 mensen. Allemaal getest na landing. 110 uitslagen bekend, 15 positief! Uiteraard is de variant nog niet bekend maar ik dacht dat mensen moesten testen voor dat ze in het vliegtuig stappen?
Nee hoor , nu doen ze dan 1,5 m er boven op in nederland maar nog steeds mag je met qr code dingen doen…. Terwijl je gewoon corona kunt hebben zonder klachten
Ja waarschijnlijk wel. Maar dat laat dus zien dat dat niet erg goed werkt… want ik ben benieuwd wat er dan nog uit die andere 490 passagiers komt…
Teamgenoot van zoon had een positieve zelftest, maar negatief bij GGD, zal vast een uitzondering zijn, maar dan zit je dus wel voor niks in quarantaine
Geeft op die manier natuurlijk weinig risico op besmettingen. En geeft hoop voor het paardrijden van mijn dochter
Inmiddels staat de teller op 61 https://www.ad.nl/binnenland/61-van-600-passagiers-uit-zuid-afrika-besmet-met-coronavirus~a5e22589/ Enkel testen werkt, dat hele 2g verhaal wordt m niet, blijf erbij. Ookal weet ik dat je na besmetting lang positief kan testen en dat de capaciteit t gewoon niet aan kan. Maar goed, men kan ook nog een vinkje gekocht hebben...