Coronanieuws deel 12

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 19 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Zo'n mutatie hou je toch niet buiten de deur hoor. Dan gaan mensen uit zuid Afrika via de buurlanden vliegen, het is al in België en andere landen geconstateerd. Als het inderdaad een variant is die besmettelijke is dan Delta gebeurt hetzelfde als met Delta en Alpha: de nieuwe variant wordt binnen een paar maanden dominant.

Hou je niets aan.

SAARC, suus1983, Maslov en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat alles opennis wil niet zeggen dat je erheen hoeft he. En het advies is Blijf Thuis. Is Werk Thuis. Maar schijnbaar hebben 'we' het nodig om alles dicht te gooien. Is toch van de zotte. De scholen open houden is gewoon erg belangrijk, alle onderzoeken wijzen daarop. Daarom wordt verzocht verder vooral thuis te blijven, bezoek aan opa en oma te beperken. Al die mensen moeten straks niet zeiken dat de scholen alsnog dicht gaan, na hun uitgebreide sintfeestjes en teveel mensen over de vloer.

Merlino, Zara75, Ysabella en 12 anderen vinden dit leuk.
  3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.497
    8.644
    113
    Vrouw
    Ze zegt toch dat die waarschijnlijk een antigeen test hebben gedaan, wat wel gratis is? Ze waren dus negatief, zogenaamd, en komen er positief weer uit.

Edr89 vindt dit leuk.
  4. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    dit is toch mega zorgwekkend, een nóg besmettelijkere variant.. ik word hier echt heel onrustig van..

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Door ook zelf mee te werken. Niet alleen kijken naar wat mag, maar naar wat verstandig is.

Voorbeeld: we hebben met de hockeyteams afgesproken dat iedereen zelf naar uitwedstrijden rijdt en dat er niet meer gedoucht wordt na de wedstrijd. Om te zorgen dat ze niet te veel contacten in een kleine ruimte hebben, buiten hun school.

Door thuis te werken. Door zoveel mogelijk online te kopen. Door mijn ouders af te zeggen die een keer per week hun kleinzoon naar de hockey brengen (ik weet nog niet hoe we dat gaan regelen eigenlijk zo zonder hun hulp :confused:)

Eigenijk door te kijken hoe we onze contacten kunnen verminderen. Als iedereen dat zou doen, in plaats van te kijken naar wat nog wel mag, zal het hopelijk qua maatregelen niet erger gaan worden dan dit. Hoop ik.

Merlino, amdaa, Mamavandrie34 en 7 anderen vinden dit leuk.
  6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.570
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Haha groene vlekken. Het lijkt me wel wat ;)

7. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    En daarbij, er zijn al eerdere vluchten geweest uit die landen. Die mensen lopen gewoon al rond met dat virus:

https://nos.nl/l/2407233#UPDATE-container-57574089

SAARC en Mississippi vinden dit leuk.
  8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.570
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij hebben inmiddels besloten om de Sint enkel met ons eigen gezin te vieren. We zijn bijna allemaal aan het snotteren en hoesten. Straks weer met de oudste naar de teststraat en is ook maar een momentopname. Nu negatief en wie weet een dag later positief. Ik ga dat risico niet nemen. Het is maar even niet anders.

Merlino, amdaa, nizzie86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    @Juul75 en @Liekje81 ik begrijp dat stukje natuurlijk wel. Echter, als we iets geleerd hebben van de afgelopen tijd is dat mensen dus NIET zelf nadenken. En dan vind ik het wel heel erg voor al die mensen die dus WEL nadenken en zich hiervoor inzetten. Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat men de scholen openhoudt, maar ik zou in dit scenario denk ik toch eerder kiezen voor een lockdown voor al het andere, ook overdag, voor enkele weken.

Zara75 en nijn37 vinden dit leuk.
  10. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Helaas hebben we de afgelopen tijd laten zien dat wij in NL gewoon niet zo goed zijn in verstandig zijn en verantwoordelijkheid nemen. Ik denk zelf dat deze maatregelen niet veel gaan helpen en dat we eerder dan de kerstvakantie weer thuis zitten met z’n allen.

Zara75, Trirani, Syane en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113

Dus we hebben in Nederland 17 miljoen kleine kinderen die alleen luisteren als iets echt moet en tegelijjkertijd 17 miljoen pubers die dan tegen die regels aanschoppen want we willen vrijheid en alles zelf kunnen bepalen.

Maar ga je allemaal aub als volwassene gedragen en blijf zelf nadenken wat handig is om te doen ook als je daar wat voor moet laten.

Er is een pandemie en daar kun je niet omheen.

Merlino, juf1987, Zara75 en 11 anderen vinden dit leuk.
  12. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Niet alle 17 mln, maar wel een aanzienlijk deel. In ieder geval is de groep groot genoeg om te zorgen dat we nu weer in deze shit zitten.
    En dan bedoel ik dus niet eens alle ongevaccineerden, maar gewoon álle mensen die het blijkbaar supermoeilijk vinden om te testen bij klachten, of gewoon massaal naar werk gaan, of feestjes geven, lekker met elkaar in een gesloten ruimte gaan zitten, of hun kind met klachten (én koorts!) gewoon naar school sturen (ja die zitten bij mij in de klas: mn ouders vonden dat ik gewoon naar school moet!).

Zara75, Ysabella, Trirani en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Ik weet niet of de antigeen gratis is. Maar volgens mij wel goedkoper en ook een stuk minder betrouwbaar.

14. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    Weet ik hoor, ik chargeer even.

Saartje33, HappyRabbits en Mississippi vinden dit leuk.
  15. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Wij zouden in 2 etappes Sinterklaas vieren maar we hebben het ook afgezegd. Ik wil niet op mijn geweten hebben dat na Sinterklaas blijkt dat ik mijn ouders heb besmet. Wat een lastige dilemma’s want ze kunnen het ook bij de fysiotherapeut oplopen.. Heeft iemand een tip voor online Sinterklaas? Mijn ouders wonen ver weg..

Anouk2005 vindt dit leuk.
  16. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Hier was ik dus half november al voor: scholen en essentiële dingen open en voor al de rest een lockdown van een week of 2-3.

Mississippi vindt dit leuk.
  17. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Nouja zo is het wel. Gelukkig is er best nog een grote groep die wel zijn/haar best doet, maar de groep "kleine kinderen en" pubers" in jou verhaal blijven wel steevast zorgen voor hogere cijfers en maatregelen. Ik zou het zo vreselijk vinden wanneer dr scholen weer zouden moeten sluiten omdat "volwassen" mensen het zat zijn en gewoon hun eigen regels op blijven stellen. Ik zie het in mijn directe omgeving gebeuren. Wij zeggen af voor een verjaardag omdat het advies tot thuisbezoek 2 weken geleden naar 4 werd bijgesteld, worden we raar aangekeken:confused:

Ik heb 2 pubers in huis die ook onwijs hun best doen om volgens de regels te leven. Zijn beide gevaccineerd, passen hun sociaal leven aan en dan zien ze zo'n grote groep volwassenen maar tegen de situatie aan blijven schoppen. Onverteerbaar als zij dan weer de dupe zouden worden en weer wekenlang thuis komen te zitten, terwijl Jantje, Pietje en Jared gewoon lekker naar kantoor gaan ipv thuis te werken..

Zara75, Ysabella, femkes en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Ik zat te denken.. iedereen van boven de 12 moet getest worden voor ze aan boord gaan. Kinderen niet, toch?
    Tja, als er dan één kind het virus bij zich draagt dan is het logisch dat in de daaropvolgende uren veel mensen besmet worden toch?

Ik snap sowieso niet waarom je in deze tijd in het vliegtuig zou stappen voor een niet essentiële reis hoor maar dat terzijde.

Juul75, Saartje33 en nizzie86 vinden dit leuk.
  19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Precies. Welke maatregel er ook bedacht wordt: er zijn altijd mensen die zeggen 'deze is prima, hier heb ik niet zoveel last van' en mensen die er juist vreselijk veel last van hebben. Maar als je altijd alleen maar zo blijft redenen, dat wordt dus èlke maatregel voer voor ouderloze discussie en komen we nergens.
    Dus laten we nu eens allemaal accepteren: dit zijn de regels. De ene regel is wat meer k#t voor mij en de andere wat meer k#t voor jou. Maar we houden ons gewoon allemaal aan alle regels.

Want wat je de overheid ook kunt aanrekenen met verkeerde keuzes, te laat doorpakken en zwabberbeleid. Met één ding hebben ze al vanaf begin af aan 100% gelijk gehad:
    Alleen samen...

Dus nu die halve lockdown maar weer in. Waar mogelijk allemaal een stapje extra zetten om ook tussen 5.00 en 17.00 onze contacten te beperken. En als de besmettingen weer omlaag gaan ècht ècht ècht aan die basismaatregelen blijven houden. En niet denken "Oladieee, het kan nu wel weer, tot de volgende keer". Want dan blijven we dit houden.

Zara75, amdaa, olleke en 6 anderen vinden dit leuk.
  20. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Helemaal mee eens! Enige wat je kan hopen is dat mensen zelf gaan nadenken.

Saartje33 en Mississippi vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina