Verstandig om het af te zeggen. En ja ze kunnen het ook bij de fysio oplopen.... Maar bij ons in de praktijk is er geen enkele besmetting geweest de afgelopen 1,5 jaar. We werken met goede mondneusmaskers, hebben een goede hygiëne en maken veel schoon en ventileren. Mensen bellen volop af met klachten en overleggen als ze negatief getest zijn maar wel verkouden wat ze moeten doen. Dus denk dat het risico minimaal is dan. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het in andere praktijken gaat.
Snap ik ook niks van, maar het past wel in het plaatje van ‘klaar zijn met corona en weer lekker willen leven’. Ik ben al twee jaar niet op vakantie geweest, ook niet in het binnenland. Het is even niet anders. Ik zal er niet dood van gaan, en mijn kinderen ook niet. Vakantie komt wel weer als we ons weer wat onbezorgdheid kunnen permitteren.
Ik zou onderhand willen dat Mark Rutte op tv komt met deze boodschap: Er is niet één maatregel die 100% van de besmettingen tegengaat. Of zelfs maar 100% van de ziekenhuisopnames. Er is niet één maatregel die niet voor een groep in de samenleving kut is. Dus zullen we het moeten doen met kutmaatregelen die niet volledig helpen. Of we blijven ervoor kiezen om overal tegenaan te blijven schoppen en ons niet aan de maatregelen te houden. En dan merken we over een paar weken dat doodzieke coronapatiënten niet meer allemaal kunnen worden opgenomen. Dat mensen sterven omdat er in de ziekenhuizen geen plek en geen personeel meer is voor hartoperaties, nierdialyse of chemo. En dat je ook als je altijd kerngezond was, maar de pech had betrokken te raken bij een ongeluk, een grote kans hebt dat je niet in het ziekenhuis terecht kunt. Dat kan jou treffen. Of iemand waar je van houdt. Dat is onze keus: we houden ons samen aan die kutmaatregelen die niet 100% helpen, maar in ieder geval bijdragen aan het verlagen van de ziekenhuisopnames. Of we gaan samen kijken hoe de ziekenhuizen volledig overstromen. Einde bericht.
Als we allemaal zo denken (wat ik snap hoor) gaat het inderdaad nooit goed. Dus ik ben tegen de klippen op nog maar een keertje het braafste meisje van de klas
De positieve zelftest van mijn zoon bleek gelukkig vals alarm te zijn, was bij de ggd gewoon negatief. Wat betreft thuiswerken, volgens mij gebeurt dat hier in de randstad bijna niet. Het is de laatste weken echt mega druk op de weg. En dan heb je ook nog eens mensen die thuiswerken erg handig vinden om in de tussentijd andere dingen te doen. Vriend van mij heeft een eigen auto verkoop bedrijf met garage. Die krijgt de laatste weken doordeweeks extra veel klanten die even tussendoor komen in hoop dat het dan lekker rustig is. Of mensen voor nieuwe banden omdat ze met kerst op wintersport gaan etc. Wat dat betreft hoop ik dat mensen vanaf maandag wel thuis gaan werken, dan sta ik tenminste niet meer in de file naar mijn werk. Vakantie in het buitenland, dat ligt er compleet aan wat je gaat doen. Behalve dat mijn kinderen het leuk vind om hun familie, vriendjes en vriendinnetjes minimaal 1 keer per jaar te zien, zit ik liever in ons privé huis met privé zwembad dan hutje mutje op een camping in Nederland.
Dat zei ik gisteren ook al, let maar op nu gaan ze alles proppen tussen 05.00 en 17.00, krijg je nog meer mensen in minder tijd bij elkaar!
Wij zijn wel van plan om Sint met de familie te vieren, maar dan met zelftesten (ook de kinderen) en bij klachten thuisblijven. We zijn sinds het begin van de pandemie niet meer allemaal bij elkaar geweest. Ik denk dat dit het nieuwe normaal wordt mbt sociale contacten: testen voor contacten en nee dat is niet 100% waterdicht, maar dat is geen enkele maatregel en het reduceert wel degelijk fors het risico. Anders kunnen we mogelijk nog jaren ons leven on hold zetten. Edit: is geen mega groep hoor, maar wel meer dan het advies. Alle kinderen ruim onder de 12
Ik mis ook echt de beelden op de IC, maar die zitten in alle hectiek echt niet te wachten op een camera ploeg. Waar blijven de verhalen van ongevaccineerden die op de IC terecht zijn gekomen? Wat is hun verhaal? Hoelang liggen zij gemiddeld op de IC en hoe herstellen zij na IC opname? Ik ben daar benieuwd naar..
Alles is open. Maar wel met de 1,5 meter weer terug. Dus er kan wel veel, maar alleen op afstand. Ik denk dat dat echt wel verschil gasat maken. Daarnaast is er volgens mij nog steeds een max-bezoek advies (kan niet verplicht, want prive). Ik denk dat, als mensen zich eraan gaan houden, dit echt wrl verschil gaat maken. Alles dicht helpt natuurlijk sneller en beter. Maar dan heb je weer ander gezeik. Denk dat ze het deze keer nog best goed bedacht hebben.
Denk dat je helemaal gelijk hebt, mensen die rondreizen door Zuid-Afrika zoals ik een vrouw zag vertellen die haar dochter en kleinkind opwachtte.. die gaan niet met oudere kinderen ivm leerplicht toch? Dus die kinderen hoeven niet te testen.. Ken meerdere vriendinnen die bij het advies alleen essentiële reis het nodig vinden om met hun kleintje naar verre oorden te gaan, “nu kan het nog.. . “ En als ik zei dat is toch geen noodzakelijke reis? Dan meteen een klaagzang over hoe zwaar ze het hadden gehad.. en dat het voor hun wel noodzakelijk was. Oh en “het is een dringend advies en geen verplichting”
En is dat dan een antigeentest? En dat ze hier in NL een PCR test kregen? Zou dat het verschil kunnen verklaren? Edit: verkeerde quote, weet niet hoe dat weer recht te zetten
Ik ook, maar de maatregelen passen ook bij mij. Ik ben een huismus en introvert, winkel graag online en mijn werk kan thuis. Maar als de zwemles van mijn kind na 5u was, en die was nu verplaatst, weet ik niet of ik gezegd had: we gaan niet! Ik denk dat je al snel denkt: nah, dat ene ding erbij geeft geen risico. En dan al die kleine dingen bij elkaar geven toch wel ergens dat risico. Het is soms moeilijk om zelf de "boeman" te zijn. Ik gun mijn dove dus ook live onderwijs, ivm tolk, en mijn ouders dat mijn vader naar zijn werk mag, ivm hun relatie. En zo bedenk ik ook uitzonderingen wanneer het me uitkomt.
Je kunt je bericht wijzigen/bewerken! En dan kan je het juiste bericht in een ander tabblad quoten en kopiëren naar het bericht dat je aan het bewerken was. Of je laat het gewoon staan
Ik denk ook dat deze regels wel zouden kùnnen werken. Contacten beperken waar mogelijk, afstand houden, boodschappen alleen het hoognodige en alleen ipv met een groepje voor de gezelligheid, thuisblijven en testen bij klachten, bezoek thuis minimaliseren, hygiëne etc etc... Maar ja, er zijn er weer genoeg die vinden dat ze de uitzondering mogen zijn om welke reden dan ook. Dus of het daadwerkelijk voldoende zal zijn? Ik hoop het echt...