Nouja... ik snap wel dst, als je nu in ZA bent, je wel graag terug naar huis wil. Ipv wachten tot je niet meer nag vliegen.. Mijn gedachte was dus dat er misschien ook mensen met een gekochte test zijn ingestapt omdat ze wisten dat ze positief waren. Maar wel graag zsm terug willen. Ik weet het niet hoor. Maar op zo een lange vlucht is er maar 1 positief persoon nodig om een clustertje te creëren
Waarom alleen de verhalen van de ongevaccineerden? Waarom niet de verhalen van gevaccineerden op de IC? Want daar zitten er heus ook bij die dachten "Ik ben gevaccineerd, dus alles kan wel weer."
Nee dat kan ik zo snel niet vinden, maar volgens mij ook rond de 90% bij een goed uitgevoerde zelftest.
Maar je ziet wel hoe veel mensen denken: Maatregelen: "blijf thuis", "werk thuis", "ga zo min mogelijk op bezoek", "let goed op met ouderen" Wat eindelijk wel gedaan is: verantwoordelijkheid gevraagd van mensen zelf zonder alle kinderen te straffen met scholensluiting en hele sectoren te straffen met complete sluiting. Een winkel of een restaurant verspreidt geen virus, dat doen mensen onderling En men leest daarin: "Alles is open dus je gaat gewoon de hele dag overal naar toe" Ik heb echt steeds meer het gevoel in een soort kleuterklas te leven.
Ik las vd werk wel een heftig verhaal ff kijken of ik de link kan plaatsen.. Dit is hem.. https://www.facebook.com/1191727779/posts/10227229054850804/?sfnsn=mo Héél heftig..
Maar zo is het toch ook? Mijn voorkeur daarom eerder uit naar een complete lockdown, het vertrouwen dat mensen zelf na gaan denken wat ze kunnen doen om te helpen ben ik allang verloren.
Nou, zo iemand zat van de week bij Jinek en die werd er vervolgens van beschuldigd dat ze zat te liegen....
En zo zijn er naast jou familie nog tig families de regels naar hun eigen gewin buigen, met alle gevolgen van dien. Waar de één zich aan de regels houdt om sámen uit deze ellende te komen, profiteerd een ander daarvan om wel gezellig met z'n allen te zitten. En zo gaat dat al anderhalf jaar lang. Wat geeft jullie het meerrecht om wél bij elkaar te gaan zitten? En zo'n zelftest is in mijn ogen een wassen neus. Ik zie dit soort acties steeds meer als een dikke vinger naar onze zorgmedewerkers. Denk dat een groot deel daarvan gewoon móet werken tijdens sinterklaas, kleine kinderen of niet.
Eens qua gedrag. Maar onverteerbaar bijvoorbeeld voor mijn buurvrouw die een kapperszaak heeft met 4 man personeel, die al 2 jaar met het hoofd boven water houdt en niet significant bijdraagt aan besmettingen. Ik snap dat de regering probeert deze mensen niet de dupe te laten worden van de mensen die 'klaar zijn met corona'. Hopelijk komt het niet zo ver
Tja.. het enige wat wij merken van de maatregelen is dat de kinderen geen voetbaltraining hebben. Voor mij.... lekker makkelijk met eten (6 uur training is zo irritant ) en bij jongste brengen en halen. Voor de kinderen uiteraard niet leuk. Vooral oudste baalt ervan. Maar goed... normaal zaten we ook al bijna aan de winterstop. Sint deden we al met alleen het gezin. En met kerst hopen we de ouders van man op te kunnen halen. Als hun gezondheid dat toestaat. Dus dan valt alleen de verjaardag van jongste in het water. En op 1 januari zou ik met mijn moeder naar concert gaan. Dat wordt nog afwachten of en hoe dat doorgaat (is overdag)
Volgens mij is hier pas nog een filmpje gedeeld over een niet gevaccineerde sporter. Er is genoeg naar buiten gekomen al, daar is echt geen cameraploeg voor nodig. Ik weet dus niet wat je precies wilt zien?
Ik al maanden zeer zelden. In de zomervakantie een beetje meer. Een keer in de 2/3 weken een vergeten boodschap bij de supermarkt en laatst voor het lootje van dochter. Maar dat was voor het eerst in lange tijd
Dit zou toch veel meer aandacht moeten krijgen!! Het zijn niet alleen de kwetsbaren en ouderen die er dood ziek van worden. Logisch dat onze zorg dit niet aan kan. Een paar van dit soort gevallen geeft al zo enorm veel druk op de ziekenhuizen, daar valt gewoon geen uitbreiding van ziekenhuizen tegenop te maken als we dat virus zomaar voort laten woekeren.
Ik kom wel bij de winkels maar wel wer alleen en ga niet winkel in, winkel uit. Morgen gaan we wel naar de kerk ( met mondkapje, ruim anderhalve meter afstand,) maar niet naar de tweede dienst. En ik verwacht eigenlijk dat we weer helemaal over gaan op grstreamde diensten. Ook al zou het ip mogen.
Ik kom nog wel bij winkels, net nog een speelgoedwinkel in geweest voor een cadeau. Maar ik ga alleen, houd afstand tot anderen en beperk mijn bezoek wel. Natuurlijk hebben mensen boodschappen nodig, ik heb ook laatst een spijkerbroek gekocht in een winkel, dat is voor mij altijd 20 broeken passen voor er 1 goed zit, dat gaat gewoon lastig online. Maar waarom zou je dan met zoveel mogelijk mensen gaan, waarom zo lang mogelijk blijven hangen en vooral, waarom zo dicht mogelijk bij anderen in de buurt?