Tja, ik merk wel dat ik het zelf steeds moeilijker vind om er nog maar begrip voor op te brengen. Helemaal als ik die cijfers zie.
Is voor iedereen zo idd. Heb het ook al twee keer gehad. Eerste keer voor vaccinatie en toen ben ik echt goed ziek geweest. En nog een keer twee maanden na vaccinatie.
Heel cru gezegd, dat is jouw probleem. Ik heb moeite om begrip te tonen voor 2g, ja jammer dan, ik moet het ermee doen. Ik ga mijn gezondheid niet op het spel zetten met een vaccin en daar heb ik goede redenen voor. Dat jij er geen begrip op kan brengen (ookal zei je dat in het algemeen) kan ik niet wakker van liggen.
Nou echt geen halve dagen meer naar school. Leuk als je om de hoek woont maar niet als je 3 kwartier moet fietsen. Hier hadden ze dit ook verzonnen. Zat je eerst online en moest je je het schompes fietsen om op tijd op school te zijn en haalt toch helemaal niks uit evenals die mondkapjes. Die jongelui hebben volgens mij allemaal al Corona gehad en een deel is gevaccineerd en ik geloof niet dat daar nog zo enorm veel besmettingen zijn. Als de juffen en meesters nu ook geen corona feestjes meer onderling geven kunnen ze lekker naar school blijven gaan
Ik vind het eigenlijk schokkender dat ondanks de belofte dat het vaccin dé oplossing zou bieden, er nog zoveel gevaccineerden in het ziekenhuis belanden, en dat niemand dat vreemd lijkt te vinden. Dat er nu al gesproken wordt over boosters voor iedereen (en binnenkort ook vaccins voor kinderen), met een vaccin dat dus blijkbaar niet zo goed werkt, maar tegelijkertijd mogen gevaccineerden wél elkaar vrijelijk besmetten terwijl ongevaccineerden meer en meer geweerd worden. Nee, ik snap er eigenlijk ook hélemaal niets meer van.
Ik merk dat bij mezelf ook. Begrijp me niet verkeerd, ik heb het echt wel te doen met mensen die bang zijn en die het gevoel hebben dat hen enorm onrecht aangedaan wordt. Maar als ik dan merk hoe dezelfde mensen een hele eigen realiteit scheppen wat betreft de huidige kennis van covid en de cijfers die naar buiten komen, tja. Op een gegeven moment houdt het op met mijn begrip. Er is ook nog zoiets als het collectieve belang. Al zullen zij dat anders zien.
Mijn post was juist bedoeld om te illustreren dat er nog wel wat tussenstops zijn voordat we tot een volledige scholensluiting overgaan Ik vind je reactie erg kort door de bocht. Er zijn ontzettend veel besmettingen bij ons op school en bij een hele hoop middelbare scholen in de omgeving. Onder zowel personeel als leerlingen. Ik denk niet dat het ligt aan zogenaamde coronafeestjes onder docenten. Vind dat ook een vreemde opmerking om eerlijk te zijn.
Ik heb het idee dat het beter beschermd dan het vaccin. Wij zijn nu zelf ook besmet na vaccinatie en ik denk dat dat een betere booster is dan een derde prik.
Hier is er toch echt een uitbraak onder de docenten agv een feestje Alsof halve dagen school minder besmettingen opleveren We gaan de winter in dus de besmettingen blijven
Ik ben er echt van overtuigd dat natuurlijke immuniteit het beste is in deze want dat vaccin doet het niet
Wees gerust, ik lig er niet wakker van hoor. 2G is er nog niet eens door, vraag me af of dat gaat gebeuren, maar de ziekenhuis cijfers van nu zijn er wel. Ik baal daar best van.
Je hebt helemaal gelijk. Die ongemotiveerde leerkrachten toch ook! Het interesseert ze helemaal niks of kinderen wel of niet naar school kunnen. Het is al lang duidelijk dat deze beroepsgroep zich totáál niet betrokken voelt. Ze zitten er gewoon op te wachten om corona te krijgen, zodat ze weer lekker online les kunnen geven. Stelletje lamzakken.
Het vaccin is buiten Delta om gerekend. Tja, da's een dikke tegenvaller. In de persconferentie van 12 november werd door Hugo de Jonge nog duidelijk gezegd, dat kinderen onder 12 zeker niet de bedoeling is. Als iedereen daarboven zijn verantwoordelijkheid neemt is dat ook niet nodig. Gelukkig heb je in Frankrijk geen last van de regels in Nederland. Is de regelgeving daar losser/strakker dan in Nederland?
Mooi verwoord, ik vind het lastig om onder woorden te brengen, maar dit komt daar wel aardig bij in de buurt!
En jouw conclusie is dan dus: alle docenten geven coronafeestjes? Ik maak geen beleid, ik zeg ook niet dat ik het ermee eens ben. Mijn punt was dat er nog wel wat haltes zijn voor we bij volledige schoolsluiting uitkomen. Ik begrijp je frustratie, maar je gaat erg kort door de bocht.
Dat je baalt van die cijfers snap ik. Maar moeite met begrip tonen voor mensen die niet vaccineren is een andere discussie. En daar reageer ik misschien fel op. Maar ik heb een zeldzaam syndroom, ik heb 3 hartstilstanden overleeft, ik heb veel complicaties gehad, van longembolie tot pocketinfectie tot pericarditis tot lelijke wondinfecties. Ik stop bijna niks in mn lijf wat niet noodzakelijk is. En ik vind dat vaccin voor mezelf teveel risico geven. Als ik dan weer zo'n bericht lees dat begrip opbrengen moeilijk is, ja dan kan dat het verkeerde keelgat inschieten