Coronanieuws deel 12

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 19 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
  2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Is toch ook de bedoeling dat kinderen op de basisschool nu ook zelftesten gaan doen?

3. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ja, preventief. Maar bij een snottebel zegt de richtlijn dat het kind thuis moet blijven en getest moet worden bij de ggd.

SAARC en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gelukkig is dit bij ons totaal niet aan de orde. Lijkt me ook enorm ergerlijk dit gedrag. De jongste moet vanmiddag uit spelen en zij rijden met de coaches mee en verder gaat er niemand mee. Als ze op de terugweg gaan dan laten ze dit via de app weten en kunnen we ze bij het verzamelpunt ophalen.
    Ik verwacht sws voor de kerstvakantie geen enkele wedstrijd meer te kunnen zien. Hoe jammer ik het ook vind maar het is nu even niet anders.

suus1983 vindt dit leuk.
  5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat is toch in de praktijk niet haalbaar. Wordt het nog drukker bij de GGD. Mijn jongste is vorige week getest middels PCR, erg verkouden en Corona in de klas maar natuurlijk weer negatief ;)
    Ze snottert nog steeds een beetje en zij gaat morgen toch echt naar school toe. Ik ben zelf nu snotverkouden evenals mijn zoon en we zijn allebei negatief getest. Gewone verkoudheden bestaan namelijk ook nog. Ik wacht het beleid wel af van school.

SAARC, Spectre, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Mapje

Mapje Niet meer actief

Waarom? Ik heb voor onze 4 jarige nog nooit telefonisch een afspraak gemaakt. Altijd gewoon via de site en de laatste twee keer dus vrije inloop bij ons in het dorp…

Maar wel eens dat wat je online kan inplannen echt belachelijk lang duurt voor je kan. Daarom zo blij met de vrije inloop hier…

bulakgirl vindt dit leuk.
  7. Mapje

Mapje Niet meer actief

Yes wij alle vier ook hevig verkouden en hoesten. 2x getest (vorig weekend door klachten, negatief, zondagmiddag bij opa en oma geweest volgende dag bleek oma postief door vrijwilligerswerk dus in quarantaine en dag 5 getest, weer negatief allemaal) Ik dacht echt met koorts, hoesten, heftige hoofdpijn en verkouden en contact gehad dat we het nu zouden hebben. Maar nee. Nu allemaal negatief getest en op een kuch of nies na ook opgeknapt. Zo raar.

Ik heb dus veel vriendinnen waarbij bijv man en zoon super veel klachten hebben en negatief zijn en dochter en vriendin niks en positief. Of kinderen niets en positief en ouders klachten en negatief. Ik snap er soms helemaal niks van.

8. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Ik heb woensdag nog de cijfers bekeken, omdat wij eigenlijk gisteren die kant op zouden vliegen. Waren toen ergens in de 500, heel weinig dus. Toen hebben ze in ZA besloten om de resultaten van alle testen (pcr, antigeen,..) bij elkaar te tellen. Dan kom je natuurlijk al een stuk hoger uit, maar klopt van geen kant. Letterlijk 1 dag later en ineens megaveel besmettingen..? Ja vast!

De 4e golf was daar in oktober voorspeld. Die bleef uit. Heeeel toevallig waren er toen ook verkiezingen, kwam mooi uit dat ze toen geen vervelende maatregelen hoefden te nemen waardoor ze niet meer herkozen zouden worden ;) de nieuwe golf was slim genoeg om te wachten tot kort na de verkiezingen. Overigens was deze variant al op 12 juli ontdekt in ZA, stond toen al op de website van het WEF.

Daarnaast is het voor niemand een geheim dat de regering van ZA zo corrupt is als maar kan.

Bijgevoegde bestanden:

SAARC en bulakgirl vinden dit leuk.
  9. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat de overheid dat nu inderdaad snel en duidelijk gaat comminceren, dat scheelt dagen thuis zitten voor elke snottebel (en dus veel gevallen waar ouders maar niet gaan laten testen, wat natuurlijk best te begrijpen is)
    (En tuurlijk alle we niet alle positieve gevallen eruit met zelftesten, maar wel een heleboel)

Mississippi vindt dit leuk.
  10. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    zo rot zoiets.. je blijft bezig met al die klachten… en de kans op een verkoudheid is zoveel groter dan covid19. Toch test 20% van de mensen die met klachten testen nu positief en dat ligt wel erg hoog. Denk eigenlijk dat het lager ligt omdat de maximale testcapaciteit is bereikt.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  11. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    nog steeds geen verklaring van die 61 besmettingen op die vluchten?
    In juli was de omikron variant nog niet dominant, dus geen reden tot zorg.. ik denk dat we even moeten afwachten wat er vandaag bekend gemaakt gaat worden. Als die 61 mensen namelijk wel de Omikron variant bij zich dragen heb je een serieus probleem in een dichtbevolkt land waar de maatregelen weinig worden nageleefd.

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik heb gisteren bij paardrijden gewoon in de auto gewacht, zonder motor aan. Gewoon dikke jas aan. Kantine is hier dicht. Zou daar ook echt niet gaan zitten nu.

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, doe ik bij paardrijden altijd. Heerlijk. Behalve gisteren, toen regende het keihard, zo'n diehard ben ik dan ook weer niet haha. Maar gewoon met dikke jas in de auto. Hoeft ie echt niet aan te staan hoor. Zijn toch geen watjes met zn allen?

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Verbaas me dat mensen dat nog steeds denken. Je wordt niet ziek van kou en regen, je wordt ziek van bacterien en virussen.

littlemunchkin, nizzie86, suus1983 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.852
    4.104
    113
    Ja precies. Juist gezond om veel buiten te zijn!

nizzie86 en Liekje81 vinden dit leuk.
  16. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    China: 4 jaar cel voor het vertellen van feiten en waarheden

https://www.amnesty.nl/forms/write-for-rights-zhan-fb?utm_source=FB_ads&utm_campaign=W4R_leadgen&utm_medium=social&utm_content=zhan&utm_term=Kosmopolieten&fbclid=PAAaYVaJm3ZkEBD-JA_2VAQ1ywiwEhKAq_fIjIOCnxwCNytfFD-IaFdF1aJc0

Australië: onvrijwillig uit je huis gesleept worden en in een quarantainekamp opgesloten tegen je wil in (huh, dat was toch een complottheorie? Die kampen waren toch alleen voor inkomende reizigers?)

Ierland: boosterabonnement of anders verlies je al je "privileges" (huh, dit was toch ook een complottheorie?)

Oostenrijk: verplicht vaccineren, of anders torenhoge boetes of gevangenisstraf

Ach ja, zo kunnen we nog wel even doorgaan. Maar het doet er allemaal niet toe, want we doen het toch voor onze gezondheid?

Bijgevoegde bestanden:

17. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.754
    113
    Vrouw
    4 dagen?? Hier max 48 uur wachten op test en 12-24 uur wachten op uitslag

we hebben ook andere postcodes gebruikt bij zoeken naar afspraak dan maar stukje rijden
    Je hebt toch niks anders te doen

digid voor beide kids aangevraagd om online te kunnen plannen en uitslag in te zien

18. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Wat gek? Als ik inlog met de DigiD van J. dan kan ik echt geen afspraak maken, omdat ze jonger dan 7 is.

19. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Ik vind het alle reden hebben tot zorg. Niet om de variant, maar wel om het feit dat er dus wederom gelogen en verdraaid wordt. De variant is NIET nieuw als hij een half jaar geleden ontdekt is.

Vreemd trouwens, dat je alleen de 61 besmettingen aan blijft halen en verder op niks reageert van wat ik zeg. Blijkbaar vind je dat dan allemaal normaal en prima? Ook dat vind ik zorgelijk.

Qua 61 besmettingen: daar heb ik vr of za al uitgebreid over gepost. 3G werkt niet!

20. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik verzin het niet, weet niet in welke regio jij woont? Hier was het de afgelopen week echt dramatisch. Niet alleen mijn man, maar veel anderen om mij heen die ook enkele dagen moesten wachten voor ze de test konden doen. Hij is uiteindelijk op een halfuur rijden getest.

SAARC en Mapje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina