Coronanieuws deel 12

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 19 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Hier ook noord Limburg en vorige week was het echt knudde. Dinsdag kon ik nog niet eens erdoor komen. Zowel online als bellen en woensdag was de 1e plek in heel Limburg pas op vrijdagmiddag. ( ja ik heb alle plekken nagevraagd)en de laatste uitslag kwam pas op maandagmiddag.

2. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.898
    6.452
    113
    Volgens mij gaat het ook over bv een bomvolle kantine, als je dan bij een uitgestorven café komt is het duidelijk dat het café prima is, maar zo’n bomvolle kantine niet.
    Ik heb er geen zicht op hoe dat hier was bij de kantine, maar 5 meter verder zit een café/lunchroom waar altijd goed werd gelet op afstand tussen gasten - ook toen die 1,5m er eigenlijk even af was met die qr-check. Daar ga ik wel eens koffie halen bv om mee te wandelen, maar ik zou me geen moment schuldig voelen als ik daar was gaan zitten - het was er namelijk niet bomvol. En heel eenvoudig; die ondernemer wil ook graag z’n huur kunnen betalen en z’n kinderen eten geven etc, dus waarom zou je het (als het níet bomvol is dus) niet doen?
    En als de kantine niet bomvol zit, geldt voor mij hetzelfde.

3. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik hoorde net via persconferentie van Hugo de Jonge dat er bij 13 van de 61 besmettingen de Omikron variant is vastgesteld. Maar die besmettelijkheid valt wel mee dus :confused:

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja het lijkt ook wel heel willekeurig wie er wel of niet besmet raakt.

Mapje en bulakgirl vinden dit leuk.
  5. maliro

maliro Niet meer actief

Ik vind dat er wel gelijk (laatste dagen) paniek wordt gecommuniceerd. Ze weten alleen dat het besmettelijk is, maar niet hoe ernstig het is.
    Wat mij betreft was de media hierin een stuk terughoudener.

bulakgirl vindt dit leuk.
  6. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    81295"]Ik vind dat er wel gelijk (laatste dagen) paniek wordt gecommuniceerd. Ze weten alleen dat het besmettelijk is, maar niet hoe ernstig het is.
    Wat mij betreft was de media hierin een stuk terughoudener.[/QUOTE]

Gezien de manier en kritiek hoe Nederland reageerde op delta variant snap ik wel dat ze nu wel tegelijk met de meeste andere landen stappen ondernemen uit voorzichtigheid

Je kunt beter deze gevallen zoveel mogelijk bij binnenkomst isoleren, en dan later achterkomen dat het risico gelukkig meevalt, dan andersom.

Syane en Athina vinden dit leuk.
  7. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.280
    28.401
    113
    Tja, het is hot nieuws, ik vind het niet zo gek dat het allemaal doorslaat. Dat doet het al 2 jaar natuurlijk.
    Wel lastig voor de mensen die het niet goed lukt om te relativeren.

8. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Er gebeurt toch ook veel?
    Ze testen maar 600 passagiers en vinden meteen 61 besmettingen.
    Dus nu gaan ze uitzoeken wie er van die 5000 andere passagiers allemaal verder zijn besmet en hoe ziek deze mensen zijn. Als het blijkt dat het meevalt staat dat ook weer met grote koppen in de kranten en nieuwssites.

Wat ik zorgwekkender vind, is dat vliegreizen dus nu een stuk minder veiliger lijkt te zijn dan vliegtuigmaatschapijen doen vermoeden. Met name de lange vluchten, hoop ik dan.
    Misschien dat de situatie is veranderd met de meer besmettelijke varianten.. ik weet ook niet hoe vaak personeel van vliegtuigmaatschapijen besmet raakt of ernstig ziek wordt.. dat zou ik dan verder uit moeten zoeken. Ik neem aan dat dit wel bekend zou zijn als het vaak gebeurt.

Zxcvb vindt dit leuk.
  9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik kan echt nergens vinden dat je er minder ziek van wordt. Wel dat het besmettelijker is en dat er nog gekeken moet worden naar het ziekteverloop.

Dertien besmettingen met omicronvariant vastgesteld in Nederland https://www.nu.nl/coronavirus/6170179/dertien-besmettingen-met-omicronvariant-vastgesteld-in-nederland.html (via @NUnl)

Een virus wordt niet per definitie zwakker door mutaties. Een mutatie is een verandering in het virus. En soms doet hij daardoor minder schade en soms meer. Maar door mutaties wordt iets niet per definitie zwakker.

10. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Helemaal mee eens , echt ongelooflijk dat dus 10% van deze vlucht gewoon besmet is!
    Geeft ook aan dat de verspreiding ervan gewoon heel moeilijk in te dammen is door allerlei bewijzen

SAARC vindt dit leuk.
  11. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ja dat is het zeker ben al 2 dagen alleen maar aan het huilen

12. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Maak je nou een grapje?

nizzie86 vindt dit leuk.
  13. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Waarom zou ze daar een grapje over maken? Voor sommige mensen is deze periode mentaal erg zwaar.

Nikki23, Narcisje, Roosje35 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Roebus

Roebus Actief lid

15 feb 2019
    117
    142
    43
    Niet normaal…. Alsof ongevaccineerde de uitschot van de samenleving zijn.

Nikki23 en SAARC vinden dit leuk.
  15. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Dit lijkt idd nergens op..

SAARC en Roebus vinden dit leuk.
  16. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Ja dat klopt
    Ik kan het ook erg slecht relativeren.
    Raak veel in paniek.
    Ga er hulp voor zoeken.
    Sterkte voor iedereen voor wie het ook zo is!! Veel mensen zijn het zat enzo, nou was ik het maar 'gewoon zat' ipv angstig.

17. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ja helaas is dit zo.

Loveloes vindt dit leuk.
  18. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Nee ik kon inderdaad ook niet letterlijk terugvinden wat ik erover hoorde op het radio 1 journaal. Maar dit is wat erover werd gezegd. Edit: er werd heel specifiek gezegd: het lijkt erop dat…, niet dat het bewezen zo ís. Dat is nog wel een verschil natuurlijk.

ButterflyPassion en nizzie86 vinden dit leuk.
  19. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Wat rot voor jou. :(

Loveloes vindt dit leuk.
  20. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Hier helaas precies hetzelfde. Gelukkig veel begrip vanuit mijn omgeving. Maar het is echt zwaar. Heb er al hulp voor gehad en moet zeggen dat het afgelopen zomer wel ok ging. Maar nu met die vele besmettingen en nieuwe variant heb ik het weer heel erg moeilijk. Tevens zijn mijn ouders positief getest en zijn al 80 jaar dus extra stress.

Mamavandrie34 en Loveloes vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina