Coronanieuws deel 12

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 19 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.755
    18.866
    113
    Vrouw
    #241 Neuzeke, 21 nov 2021
    Laatst bewerkt: 21 nov 2021
    Er is meer dan 1 iemand die vaccineren aanraadt natuurlijk.
    Ik weet niet hoe het in Nederland is maar in België is ook nooit gezegd dat je met een vaccin niet meer ziek kan worden of in het ziekenhuis terecht komen. Mss zijn ze in Nederland niet eerlijk genoeg ?
    Maar jij hebt algemeen weinig vertrouwen meen ik mij te herinneren ? Jij ging niet naar de gynaecoloog ook dacht ik (excuses als ik u verwissel met iemand ).

ClaireDeLune, Syane, Merlino en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Als iedereen gevaccineerd is, is het ook minder erg als de besmettingen stijgen. Misschien is dat nu ook wel het doel, om het ‘gecontroleerd’ rond te laten gaan en zo een betere bescherming op te bouwen. Anders hadden ze namelijk al veel harder ingegrepen.

Felice en Neuzeke vinden dit leuk.
  3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.563
    31.040
    113
    Vrouw
    Ik hoop echt dat je gelijk hebt.
    Sowieso 2g of 3g op het werk vind ik een slecht idee. Voor evenementen of niet-noodzakelijke bijeenkomsten kan ik er nog inkomen (als in, beter dan die sector tot in dan treure op zijn gat te laten liggen. Maar eigenlijk liever niet of testen voor iedereen) .

SAARC vindt dit leuk.
  4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Gezien de huidige personeelstekorten in ongeveer alle sectoren, hebben ze weinig keuze denk ik.

Mamafiets vindt dit leuk.
  5. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.600
    8.724
    113
    Vrouw
    Hoeveel groepen heb jij in je hoofd dan?

6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.600
    8.724
    113
    Vrouw
    Waarom snap je haar wel en mensen die in een risico groep vallen (net als haar dus) snap je niet?

7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.755
    18.866
    113
    Vrouw
    In België maken ze zich daar precies geen zorgen rond :$

8. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Ik help het je hopen.

9. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Wat bizar, waarom kon jij niet bij de crematie van je vader zijn? Omdat de grens dicht was?

10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.563
    31.040
    113
    Vrouw
    Ik kan heel goed begrijpen dat je geen vaccin neemt als jouw arts aangeeft dat dit waarschijnlijk gevaarlijk voor jou kN zijn vanwege bepaalde aandoeningen.

Ik kan niet goed begrijpen waarom je geen vaccin neemt voor ern ziekte waarbij je , vanwege jou gezondheid, extra risico loopt op ernstig verloop.

Of heb ik de post van @maliro verkeerd begrepen en valt zij juist in een risicogroep voor ernstig verloop van covid? In dat geval zou ik haar aanraden nog eens goed na te denken over het vaccin en eventueel bespreken met haar arts (als ze dat niet al lang en breed gedaan heeft natuurlijk ;))

11. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.755
    18.866
    113
    Vrouw
    2 grote met extra onderverdelingen?

Felice vindt dit leuk.
  12. Ally2020

Ally2020 Bekend lid

15 nov 2020
    520
    662
    93
    Vrouw
    wat heeft het één met het andere te maken? Ik heb juist veel vertrouwen zou ik willen zeggen, in mijn lijf, in natuurlijke processen en in mijn afwegingen maar dat terzijde.

Er zijn namelijk ook echt heel veel artsen die de prik afraden maar dat zijn allemaal geen wetenschappers of artsen of die hebben het niet begrepen?

Het zou gewoon eerlijk zijn te zeggen dat ze het niet wisten en dat de uitkomsten nu veel meer tegenvallen dan verwacht.

Misschien ben ik een pessimist in dit geval maar ik vind het echt raar dat sporters bij bosjes onwel worden en zo ook veel ongevallen waar mensen onwel worden. Kinderen die plotseling overlijden etc. Het stinkt gewoon en ik begrijp niet dat mensen die pro prikken zijn dat niet ook gewoon onder ogen kunnen zien. De prik is niet heilig en helpt niet zoals gedacht.

Nikki23, Edr89 en Roosje35 vinden dit leuk.
  13. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    Hier is ook vanaf het begin gezegd dat vaccinatie op zichzelf het virus niet zou kunnen uitroeien. En er is ook niet geclaimd dat je na vaccinatie nooit meer besmet zou kunnen raken. Ik denk wel dat de werking van et vaccin ten opzicht van de Delta-mutatie enorm tegenvalt. Zo besmettelijk als die variant is, had men niet bevroed.

Zara75, Neuzeke en Syane vinden dit leuk.
  14. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.600
    8.724
    113
    Vrouw
    Ik heb nog even teruggelezen, maar ik dacht dat er net ook bij stond dat ze het zelf niet durft, maar haar arts daar anders over denkt. Ik twijfel nu dus even.
    @maliro klopt het dat je je post gewijzigd hebt of heb ik verkeerd gelezen?

15. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.600
    8.724
    113
    Vrouw
    @Mamafiets gevonden, hier staat dat dat ze geen medische uitzondering krijgt. Daarom vroeg ik me het af waarom je haar wel begrijpt en een ander uit een risicogroep niet.

maliro vindt dit leuk.
  16. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar het is wel wat rooskleurig gebracht dan het blijkt te zijn en nu nog volhouden dat de vaccins onze redding zijn, klopt niet. We zullen toch verder moeten kijken dan dat en die lange termijn visie mis ik in het huidige beleid.

SAARC, Edr89 en Ally2020 vinden dit leuk.
  17. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.755
    18.866
    113
    Vrouw
    Dus gaat het meer om te selectief onthouden?
    Hier zeggen ze het vaccin werk goed maar minder dan verwacht en dat is ook de reden waarom we sommige beloftes niet kunnen nakomen.
    Ik zie dat dus niet als leugenaars of bedriegers maar als een pandemie periode waarin nu eenmaal verandering voorkomen, die onverwachts zijn. Het is voor iedereen nieuw e.

Zara75, tupp, Martini en 17 anderen vinden dit leuk.
  18. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Dat ben ik niet met je eens. Ik heb mijn leerlingen als het even kan liever gewoon op school. Als ik zie hoe hard de cijfers erop achteruit zijn gegaan dit jaar in de eerste periode tov een gemiddelde mavo 2, 2 haar geleden schrik ik daarvan. Die achterstand, die lopen we al moeilijk in als ze wél op school zijn. Laat staan als ze weer een periode thuis komen te zitten.

Anouk2005, Neuzeke en Syane vinden dit leuk.
  19. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    Ik zie dat ook zo.

En in tegenstelling tot sommigen vind ik het ook geen argument tégen het vaccin, maar juist ervóór. Want ook al werkt het niet zoals we gehoopt hadden tegen de verspreiding van de deltavariant, het vermindert nog altijd de kans op een nieuwe mutatie en het vermindert de kans op ziekenhuisopname. Dat zie je wel terug in de cijfers die het RIVM hierover presenteerde (en die terug te zien zijn in het artikel van bv RTL nieuws hierover).

Zara75, Suzy85, Sherbet en 6 anderen vinden dit leuk.
  20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.755
    18.866
    113
    Vrouw
    Dat het helemaal niet gaat om wat die schoolmeester zegt maar je sowieso al uw mening hebt en daar niet van afwijkt .

Zara75, ellessinia en Maslov vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina