Ze weten het niet en dat is natuurlijk wel een ding. Er is helemaal geen bewijs dat dit door het niet vaccineren komt. Maar omdat deze vrouwen toevallig niet gevaccineerd zijn, wordt de nadruk volledig hierop gelegd.
er maar wel kans een vrij ernstige korte termijn bijwerking. En het drinken van alcohol heeft wel degelijk kans op een lange termijn bijwerking. Niet op jezelf maar wel op je kind. Dus sja...
Nee, dat gaan ze nu onderzoeken toch? Net zoals dat ze gingen onderzoeken wat de effecten waren van het wel toedienen van AZ bij jonge vrouwen? Om tot de conclusie te komen dat dat niet zo’n goed idee was? Het is op zich natuurlijk best opvallend als 80% van de zwangere vrouwen op 1 IC niet gevaccineerd is. Dat is anders dan je zou verwachten gezien de vaccinatiegraad in de leeftijdsgroep van vruchtbare vrouwen. En dus is het goed te onderzoeken hoe het precies zit.
Haha, daar jat ik alles juist van Zou misschien nog best leuk zijn, maar ben niet zo goed met cijfers, haha.
Ik neem aan dat mensen die zich om medische redenen niet kunnen laten vaccineren, hiervan uitgezonderd zijn. En nogmaals: ik ben er geen voorstander van. Maar dat neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben naar het resultaat. Een deel van de mensen die zich niet liet vaccineren, kwam hier al van terug toen ze werden geconfronteerd met het feit dat ze niet meer overal binnen mochten. Ben benieuwd of je zo'n effect ook weer ziet als het geld gaat kosten.
Ja natuurlijk ga je dan effect zien in de vaccinatiegraad .... ik vind dit heel erg.. mensen op deze manier dwingen te vaccineren. Waar is de roep om lichamelijke integriteit gebleven? Ik zie dit niet meer als 'je hebt nog steeds een keuze'.
Als de baten hoger zijn dan is het rekensommetje snel gemaakt. Nood breekt wet? Ik vind het ook best wel een lastige...maar als ik dan verhalen lees van mensen die in de zorg werken en alle ellende die ze daar zien dan weet ik niet of het nog wel recht te praten is de lichamelijke integriteit. Ik worstel met die gedachte en tweedeling. Ik vind het steeds moeilijker.
Natuurlijk werken maatregelen. Dat hebben ze in Azie toch al lang laten zien. Als Nederlanders zich nu eens echt helemaal gaan houden aan de maatregelen zijn we er misschien nog sneller vanaf. Helaas lees en zie ik nog veel te veel die het niet nodig vinden. Maar fijn dat het toch iets doet.
Dat begrijp ik. Maar ik vind dit in geen enkel geval oké. Iemand die niet wil, die wil niet. Nee is nee. En om dan iemand maar richting vaccineren te duwen door een boete te geven als diegene dat niet doet .... nee echt niet oké.
Ik ben dat op zich met je eens, maar Griekenland heeft bijvoorbeeld nu al de verplichting om je kind te vaccineren tegen waterpokken, anders mag hij/zij niet naar school. Van daaruit is de stap naar verplichte covid-vaccinatie voor 60-plussers veel kleiner dan vanuit onze zienswijze op vaccinatie.
Ah ja op die manier. Opmerkelijk hoe anders landen met vaccinaties omgaan.. ik vind het nooit goed, vaccinaties verplicht stellen, of dat nu tegen waterpokken, mazelen of covid is.. En ik hoop dat het hier niet zo ver komt.
Frankrijk heeft ook bepaalde vaccinaties verplicht. Ik snap dat wel, en ik ben het er ook mee eens. Ondanks dat ik ook vind dat het niet goed is. (Lekker dubbel) Volksgezondheid staat voor mij in dat geval net boven het individu. Bij covid vind ik het niet passen.
Maar die iemanden die niet willen, zorgen er wel voor een deel voor dat de planbare zorg afgehaald wordt. En dat is natuurlijk een lastig verhaal. Want als zij 0.001% kans hebben op een ernstige bijwerking en daarnaast een kans hebben op een langetermijn gevolg van het vaccin…mag dat dan reden zijn om niet te vaccineren, waardoor er mensen zijn die geen noodzakelijke zorg nu krijgen en daarmee 50% kans hebben om ernstig ziek te worden?
Volgens mij is het zelfs zo dat Nederland één van de weinige landen is die geen enkel vaccin verplicht stelt, dus eerder een uitzondering dan de norm wereldwijd gezien. Wij kijken hiernaar vanuit onze "21ste eeuw/rijke land/optimale zorg" bril. We zijn zover gekomen dat we luxe hebben om te kunnen kiezen om geen vaccins te nemen zonder grote gevolgen voor de volksgezondheid. Maar even terugkijkend naar de geschiedenis hebben wij deze luxe omdat in de vorige eeuw wel crusiale stappen genomen zijn om erge ziektes bijna uit te roeien met vaccinatie. Waar ook miljoenen mensen de eerste jaarlaag vormden zonder te weten wat ze over 10/20 jaar zouden doen. Nu is dat zo lang geleden dat we ze als vanzelfsprekend zijn gaan zien. In de meeste andere landen wordt veel strenger omgegaan met de vaccinatiegraad (waar het dus vanzelfsprekend is dat vaccinatie verplicht is om naar school te mogen, of waar ze zelfs op school worden gegeven), omdat men niet in de situatie wil komen dat deze ziektes weer de kop opsteken.
https://vaccine-schedule.ecdc.europa.eu/Scheduler/ByDisease?SelectedDiseaseId=8&SelectedCountryIdByDisease=-1 zo'n 10 van de 30 eu landen hebben bijv. voor mazelen een vaccinatie verplichting. dus dat we de enige zijn valt wel mee.