Ik denk dat dat een oprechte vraag is, het kan natuurlijk zijn dat je er niet op vertrouwt dat ze echt geen inzicht hebben.
Dit is niet waar. Zij zorgen daar niet voor. De zorg is al jarenlang niet op orde. Dit is niet de verantwoordelijkheid van een aantal mensen die (om voor hen hele goede redenen) zich (nog) niet hebben laten vaccineren. En ook niet van bijvoorbeeld mensen die autorijden en daardoor een hogere kans hebben op een auto-ongeval. En van geen enkele andere patiënt.
Volgens mij zorgen autorijders niet voor dusdanige cijfers dat de zorg afgeschaald moet worden. Sowieso liggen zij vaak niet zo lang als COVID patiënten natuurlijk
Niemand die voor geen vaccin kiest, kiest voor een IC opname. In die zin is wijzen en beschuldigen dus totaal onterecht. 'Zij' zorgen niet voor het probleem in de zorg. Het probleem in de zorg wordt, nu er zoveel zieken zijn opeens scherp zichtbaar. Of vaccineren zin heeft? Ja, voor een grote groep mensen zeker. Verdwijnt covid als iedereen is ingeënt? Nee. Zeker niet als we alleen voor onszelf zorgen hier in het westen. Er komen vanzelf weer mutaties waarvoor een nieuw/aangepast vaccin gemaakt moet worden. Ik blijf erbij dat we naast vaccineren er goed aan doen meer te investeren in de zorg, zodat we over een aantal jaar een crisis beter op kunnen vangen.
Dat is wel waar, nou wordt ie helemaal mooi! Er liggen gewoon veel meer ongevaccineerden in de ziekenhuizen in verhouding tot gevaccineerden. Als je dat niet wilt horen, prima, maar ga niet lopen zeggen dat het niet zo is. En je kunt blijven roepen dat de zorg capaciteit niet op orde is. Maar de capaciteit problemen spelen echt niet alleen in Nederland. Edit: ja, ook gevaccineerden drukken op de zorg, daar ben ik me ook wel van bewust, maar een groot gedeelte van de ongevaccineerden had er gewoon niet hoeven liggen.
Ben ik helemaal met je eens. Maar dan niet investeren in de zorg door middel van geld maar door middel van reorganisatie (die dan misschien wel geld kost maar zichzelf snel terugverdient). De zorg is nu ingericht op calamiteiten opvangen zoals ongelukken enz. Niet op corona patiënten in deze getallen. Dat maakt dat er een tekort is. Als kwetsbare mensen zich laten vaccineren zou dat echt schelen en zou daardoor een deel van de planbare zorg toch door kunnen gaan. Ik zeg niet dat ik voor verplichting ben, maar als je in een risicogroep valt en een keuze maakt voor niet vaccineren, is de kans wel groot dat dat nu tot gevolg heeft dat je anderen hun zorg ontzegt, want voor beiden is geen plek en de anderen kunnen er grotendeels niks aan doen dat ze zorg nodig hebben (heupoperaties, kanker, enz).
Nee bij allebei niet. Bij de eerste was er niets te zien aan de placenta oid, die zag er prima uit op het eerste gezicht. Er wordt nog wel eea onderzocht. Bij de ander is er nog niets bekend. Moet nog bevallen
Als het in NL alleen het probleem is van bezuinigingen in de gezondheidszorg en afschaling van de IC (Ik hoor trouwens niemand over de lange termijn effecten van IC opnames en de druk op revalidatiezorg, fysiotherapie, GGZ, huisartsen edit: thuiszorg etc etc) Waarom speelt dit dan ook in andere landen met wel genoeg IC capaciteit? https://www.google.nl/amp/s/amp.dw.com/en/covid-in-germany-icu-staff-pushed-to-their-limits-and-beyond/a-59898394 https://www.euractiv.com/section/politics/short_news/salzburg-prepares-for-triage-as-icu-beds-near-full-capacity/ https://www.google.nl/amp/s/amp.dw.com/en/romania-hospitals-state-of-emergency/av-59825179 In alle landen waar ook de IC capaciteit vele malen hoger ligt dan in NL , zijn er problemen.
Nou hier ook. Komt wel ff binnen, ben 30 weken zwanger nu. En doe zo mijn best na al die berichtgeving om de boel te relativeren. Maar toch is dat verdomd moeilijk zo. Dit gun je gewoon niemand.. zo cru en bizar
Het gaat om de beschuldiging. Ik ontken de cijfers niet. Het probleem is er. Maar je kunt iemand die de zorg nodig heeft daarvoor niet beschuldigen
Hoezo beschuldigen. Het is een feit dat iemand die ongevaccineerd is heeft meer kans heeft op een opname op de IC. Wat is daar niet waar aan?
Uitvaartorganisatie DELA zet koelunits neer bij rouwcentra door hele land https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5270892/dela-zet-weer-koelunits-neer-bij-uitvaartcentra
Jup had t van een oud collegaatje al gehoord (die is overgestapt naar uitvaarten als gastvrouw/begeleidster). Winterperiode is sowieso altijd al aanpoten, maar ze merkten al dat t aardig opliep.
De huidige geboortegolf legt ook een grote druk op de zorg. Allemaal verplicht aan de anticoncepie dan maar?
Hoogzwangere* om nog maar weer even een nuance aan te brengen. Ik ga deze discussie niet eens meer aan. Ik kwam in eigen onderzoek echt tot een hele andere risicoanalyse. En wat is "ongezond" in deze casus überhaupt? Dat is toch geen meetbaar begrip. Hoe ongezond is dat dan? En zeg nou zelf, als er echt zwangere omvielen hadden ze die wel direct tot de risicogroep geschoven. De eerste maanden was dat echt niet zo. Ik mis een eerlijke en duidelijke risicoschets, en zonder de cijfers waar ze deze uitspraken op baseren, kan ik hier niets mee. Mijn gynaecoloog en verloskundige gaf namelijk aan dat er niet veel risico was als er geen onderliggend lijden is. Blijkbaar bestaan er heel veel verschillende meningen over wat een "groot" risico is.